Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
İslam Felsefesi II | İİF317 | 5 | 2 + 0 | 2,0 |
Birim Bölüm | İSLAMİ İLİMLER |
Derece Seviye | Lisans - Zorunlu - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze |
EBS Koordinatörü | Arş. Gör. Dr. AYŞE GÖĞSU UĞUZ |
Ders Veren | Arş. Gör. Dr. AYŞE GÖĞSU UĞUZ |
Amaç |
İslam filozoflarının görüşleri doğrultusunda İslam felsefesinin nasıl şekillendiğini öğrenerek, İslam medeniyetinin akılcı düşüncelerini geçmiş örnekler ışığında, analitik, eleştirel ve bilimsel-felsefi bir bakış açısıyla kavrayabilme becerisi kazandırmak amaçlanmaktadır. |
Ders İçeriği |
Bu ders, İslam kültüründe gelişen felsefeleri genel hatlarıyla tanımayı ve tartışmayı, İslam felsefesinin sonraki dönemlere etkilerini incelemeyi ve ayrıca mantık, psikoloji, metafizik, ahlâk ve siyaset gibi alanlara dair temel bilgileri sunmayı kapsamaktadır. |
Ders Kaynakları |
İslâm Felsefesi-Hilmi Ziya Ülken
İslam Felsefesi Tarihi, ed. İbrahim Maraş İslam Felsefesine Giriş, Mehmet Bayrakdar İslâm Felsefesi: Tarih ve Problemler, M. Cüneyt Kaya (ed.) İslam Felsefesi Tarihi, Prof. Dr. Mehmet VURAL ,İslam Felsefesi Tarihi 2, Bayram Ali Çetinkaya (ed.) |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025 2025 - 2026 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 2 | 14 | 28 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 1 | 14 | 14 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Küçük Grup Tartışması | 1 | 14 | 14 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | Beyin Fırtınası | 1 | 14 | 14 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 5 | 1 | 5 |
Final | Final | 7 | 1 | 7 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 82 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 3,22 | |||
AKTS | 2,0 |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Gazzâlî | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Sözlü |
2 | İbn Bacce | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Sözlü |
3 | İbn Tufeyl | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Sözlü |
4 | İbn Rüşd | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Sözlü |
5 | Sühreverdî ve İşrâkilik | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Sözlü |
6 | Fahreddin er-Râzî | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Sözlü |
7 | Ara Sınav | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Sözlü |
8 | Nâsiruddin et-Tûsî | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Sözlü |
9 | İbnü'l Arabî- Sadreddin Konevî | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Sözlü |
10 | Mantık: Tanım ve Önerme | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Sözlü |
11 | Psikoloji: Nefis ve Akıl | |
12 | Metafizik: Varlık ve Tanrı | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Sözlü |
13 | Ahlâk: Mutluluk ve Erdem | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Sözlü |
14 | Siyâset: Felsefe, Dİn ve Şehir | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Sözlü |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
İslam filozof ve düşünürlerini tanıtmak. | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
İslam Felsefesi düşünürlerini, amaçlarını ve düşünce içeriklerini ortaya koymak. | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
İslam Felsefesi düşünürlerini, amaçlarını ve düşünce içeriklerini ortaya koymak. | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
İslam filozof ve düşünürlerini tanıtmak. | - | - | 5 | 5 | - | - | 5 | - | 5 | - | ;
İslam Felsefesi düşünürlerini, amaçlarını ve düşünce içeriklerini ortaya koymak. | - | - | 5 | 5 | - | - | 5 | - | 5 | - | ;
İslam Felsefesi düşünürlerini, amaçlarını ve düşünce içeriklerini ortaya koymak. | - | - | 5 | 5 | - | - | 5 | - | 5 | - | ;
Ortalama Değer | - | - | 5 | 5 | - | - | 5 | - | 5 | - |