EN
  • Anasayfa
  • İİF317 İslam Felsefesi II (2025 - 2026 / 5. Yarıyıl)
  • EN
İİF317 - İslam Felsefesi II
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
İslam Felsefesi II İİF317 5 2 + 0 2,0 Pdf
Birim Bölüm
İSLAMİ İLİMLER
Derece Seviye Lisans - Zorunlu - Türkçe
Dersin Verilişi Yüz yüze
EBS Koordinatörü Arş. Gör. Dr. AYŞE GÖĞSU UĞUZ
Ders Veren Arş. Gör. Dr. AYŞE GÖĞSU UĞUZ
Amaç

İslam filozoflarının görüşleri doğrultusunda İslam felsefesinin nasıl şekillendiğini öğrenerek, İslam medeniyetinin akılcı düşüncelerini geçmiş örnekler ışığında, analitik, eleştirel ve bilimsel-felsefi bir bakış açısıyla kavrayabilme becerisi kazandırmak amaçlanmaktadır.

Ders İçeriği

Bu ders, İslam kültüründe gelişen felsefeleri genel hatlarıyla tanımayı ve tartışmayı, İslam felsefesinin sonraki dönemlere etkilerini incelemeyi ve ayrıca mantık, psikoloji, metafizik, ahlâk ve siyaset gibi alanlara dair temel bilgileri sunmayı kapsamaktadır.

Ders Kaynakları İslâm Felsefesi-Hilmi Ziya Ülken
İslam Felsefesi Tarihi, ed. İbrahim Maraş
İslam Felsefesine Giriş, Mehmet Bayrakdar
İslâm Felsefesi: Tarih ve Problemler, M. Cüneyt Kaya (ed.)
İslam Felsefesi Tarihi, Prof. Dr. Mehmet VURAL
,İslam Felsefesi Tarihi 2, Bayram Ali Çetinkaya (ed.)
Açıldığı Öğretim Yılı 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025 2025 - 2026
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Toplam 0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Toplam %0
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %0
Toplam %0
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Dinleme ve anlamlandırma Ders 2 14 28
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Tartışmalı Ders 1 14 14
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Küçük Grup Tartışması 1 14 14
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Beyin Fırtınası 1 14 14
Ara Sınav 1 Ara Sınav 1 5 1 5
Final Final 7 1 7
Toplam İş Yükü (Saat) 82
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 3,22
AKTS 2,0
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Gazzâlî Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Sözlü
2 İbn Bacce Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Sözlü
3 İbn Tufeyl Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Sözlü
4 İbn Rüşd Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Sözlü
5 Sühreverdî ve İşrâkilik Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Sözlü
6 Fahreddin er-Râzî Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Sözlü
7 Ara Sınav Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Sözlü
8 Nâsiruddin et-Tûsî Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Sözlü
9 İbnü'l Arabî- Sadreddin Konevî Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Sözlü
10 Mantık: Tanım ve Önerme Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Sözlü
11 Psikoloji: Nefis ve Akıl
12 Metafizik: Varlık ve Tanrı Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Sözlü
13 Ahlâk: Mutluluk ve Erdem Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Sözlü
14 Siyâset: Felsefe, Dİn ve Şehir Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Sözlü
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
İslam filozof ve düşünürlerini tanıtmak. Yazılı Sınav Tartışmalı Ders Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
İslam Felsefesi düşünürlerini, amaçlarını ve düşünce içeriklerini ortaya koymak. Yazılı Sınav Tartışmalı Ders Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
İslam Felsefesi düşünürlerini, amaçlarını ve düşünce içeriklerini ortaya koymak. Yazılı Sınav Tartışmalı Ders Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
; ; ;
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
İslam filozof ve düşünürlerini tanıtmak. - - 5 5 - - 5 - 5 -
İslam Felsefesi düşünürlerini, amaçlarını ve düşünce içeriklerini ortaya koymak. - - 5 5 - - 5 - 5 -
İslam Felsefesi düşünürlerini, amaçlarını ve düşünce içeriklerini ortaya koymak. - - 5 5 - - 5 - 5 -
Ortalama Değer - - 5 5 - - 5 - 5 -