EN
  • Anasayfa
  • İİF366 Kader-Engellilik İlişkisi (2023-2024 / 6. Yarıyıl)
  • EN
İİF366 - Kader-Engellilik İlişkisi
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Kader-Engellilik İlişkisi İİF366 6 2 + 0 3,0 Pdf
Birim Bölüm
İSLAMİ İLİMLER
Derece Seviye Lisans - Seçmeli - Türkçe
Dersin Verilişi Yüz yüze
EBS Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi Yasin İBRAHİM
Ders Veren
Amaç

Tarih boyunca fiziksel, biyolojik, sosyal, psikolojik, tarihsel ve diğer faktörlerin de etkisiyle toplumlarda meydana gelen engellilik olgusnu, ilahi takdir, tedbir. sorumluluk ve manevikazanım açısından geğerlendirip doğru ve sağlıklı bir bakış açısı kazandırmayı amaçlar.

Ders İçeriği

1) Engellilik olgusunu farklı toplumlarda dinlerde tarih boyunca nasıl ve ne şekilde anlaşıldığını öğrenir. 2) engellilik olgusunu sadece metafizik bir olgu olmadığını, aynı zamanda psikolojik, sosyyolojik, fiziksel, hukuki ve biyolojik nedenleri olduğunu kavrar. 3) Bilim, din ve kelamî ekollerin verileri doğrultusunda engellilik olgusuna dair kavramsalve teorik bilgileri edinir. 4) Engellilik gibi tecrübe âlemde köttülük olgusu ile bağdaştırılan olguları dinî ve bilimsel verilerle irdeler ve ilahiyata yöneltilecek eleştirilere cevaplar verir. Engelliliğin inançla ilgili boyutu ve kelam ilminin temel meseleleri içerisinde sahip olduğu konum tespit edilerek, engelliliğin tanımı, engellilik sebepleri, türleri, engelliliğe ilmî ve dinî yaklaşımlar, engelliliğin teolojik yönleri, felsefedeki kötülük problemiyle ilintisi, hayır-şer, kaza-kader, elem-musibet bağlamında izahı Eş‘arîlik, Mu‘tezile ve Mâtürîdiyye ekolleri ekseninde yapılacaktır.

Ders Kaynakları İbrahim Coşkun. İlahi Adalet ve Engelli Bireyler. İstanbul: Kitap Dünyası, 2017. İsmail Bulut. “Kader - Engellilik İlişkisine Kelamî Bir Yaklaşım”. Atatürk Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi, 43 (Erzurum 2015): 20-51. Harun Işık. “Engellilik Sorununa Kelamî Bir Yaklaşım”. Ekev Akademi Dergisi. 17/57 (2013): 1-22.
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam 0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam %0
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %0
Toplam %0
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Toplam İş Yükü (Saat) 0
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 0
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Engellilikle İlgili Kavramlar Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders
2 Engelliliğin Sınıflandırılması ve sebepleri Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders
3 Dinlerde Engellilik Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders
4 Kur’an ve Hadislerde Engellilik Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders
5 Felsefi Bir Problem Olarak Engellilik Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders
6 Kelamî Düşüncede Engellilik Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders
7 Ara Sınav Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders
8 İlahi Adalet ve Engellilik Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders
9 Hayır-Şer Bağlamında Engellilik
10 Elem-Musibet Yönüyle Engellilik Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders
11 Tedbir-Takdir-İmtihan Açısından Engellilik Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders
12 İlahi Hikmet ve Sünnetullah Bağlamında Engellilik Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders
13 Engellilik ve Zarar Teolojisi Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders
14 Final Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
1 Yazılı Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer Sınıf Dışı Çalışma Problem Çözme Küçük Grup Tartışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
1 - - - - - - - - - -