| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
| Peygamberler Tarihi | İİF359 | 5 | 2 + 0 | 3,0 |
| Birim Bölüm | İLAHİYAT |
| Derece Seviye | Lisans - Zorunlu - Türkçe |
| Dersin Verilişi | Yüzyüze |
| EBS Koordinatörü | Doç. Dr. Mehmet Fatih YALÇIN (Yıl: 2022 - 2023) |
| Ders Veren | Doç. Dr. Mehmet Fatih YALÇIN |
| Amaç |
Peygamberler tarihi ve bunun dünya, medeniyet ve İslam tarihindeki yeri hakkında bilgi vermek. |
| Ders İçeriği |
Tarih, Tarih felsefesi Medeniyet ve peygamber Dünya tarihi olarak peygamberler tarihi Medeniyet tarihi olarak peygamberler tarihi |
| Ders Kaynakları |
1. M. Asım Köksal, Peygamberler Tarihi, Diyanet Vakfı Yayınları, 2002.
İsmail Yiğit, Peygamberler Tarihi, Kayıhan Yayınları, İstanbul 2012. |
| Açıldığı Öğretim Yılı | 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025 2025 - 2026 |
| Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Ara Sınav 1 | 40 |
| Ödev (Sunum) | 10 |
| Toplam | 50 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Final | %50 |
| Toplam | %50 |
| Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %50 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %50 |
| Toplam | %100 |
| Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
|
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
|
Destek Dersleri
|
0
|
|
Ek Dersler
|
0
|
|
Kategori
|
0
|
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
|
Temel Meslek Dersleri
|
100
|
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
| Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 2 | 14 | 28 |
| Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 1 | 14 | 14 |
| Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 1 | 14 | 14 |
| Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 10 | 1 | 10 |
| Final | Final | 20 | 1 | 20 |
| Toplam İş Yükü (Saat) | 86 | |||
| AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 3,37 | |||
| AKTS | 3,0 | |||
| Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
|---|---|---|
| 1 | Tarih, Tarih felsefesi | Tartışmalı Ders Sözlü |
| 2 | Medeniyet ve peygamber | Tartışmalı Ders Sözlü |
| 3 | Dünya tarihi olarak peygamberler tarihi | Tartışmalı Ders Sözlü |
| 4 | Medeniyet tarihi olarak peygamberler tarihi | Tartışmalı Ders Sözlü |
| 5 | İsrailiyat | Tartışmalı Ders Sözlü |
| 6 | Yaratılış | Tartışmalı Ders Sözlü |
| 7 | İlk insan Hz. Adem ve soyu | Tartışmalı Ders Sözlü |
| 8 | Hz. Nuh ve tufan | Tartışmalı Ders Sözlü |
| 9 | Hz. İbrahim ve İslam milleti | Tartışmalı Ders Sözlü |
| 10 | Hz. Yusuf ve ilk devlet tecrübesi | Tartışmalı Ders Sözlü |
| 11 | Hz. Musa ve kanun | Tartışmalı Ders Sözlü |
| 12 | Hz. Davud ve Hz. Süleyman (Devlet tecrübesi) | Tartışmalı Ders Sözlü |
| 13 | Hz. İsa | Tartışmalı Ders Sözlü |
| 14 | Hz. Muhammed (s.a.v.) ve peygamberler içerisindeki yeri | Tartışmalı Ders Sözlü |
| Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
| Tarihi değerlendirmede tarih felsefesinin yerini kavrar | |||
| Antropolojik din teorilerini eleştirebilir. | |||
| Medeniyetler içerisinde peygamberlerin yerini açıklayabilir | |||
| Tarih tasniflerinin günümüz bakış açısının sonucu olduğunu kavrar | |||
| Dünya tarihine peygamberler ekseninden de bakabilir |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Tarihi değerlendirmede tarih felsefesinin yerini kavrar | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | - | - | - | - | - | ;
| Antropolojik din teorilerini eleştirebilir. | - | - | - | - | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ;
| Medeniyetler içerisinde peygamberlerin yerini açıklayabilir | - | - | - | - | - | 3 | - | 3 | 3 | 3 | ;
| Tarih tasniflerinin günümüz bakış açısının sonucu olduğunu kavrar | - | - | - | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | - | - | ;
| Dünya tarihine peygamberler ekseninden de bakabilir | - | - | - | - | - | - | 5 | 3 | 3 | 3 | ;
| Ortalama Değer | 1 | 1 | 1 | 1,8 | 2,8 | 2,4 | 2,8 | 3 | 2,2 | 2,2 |