| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
| Para Politikası ve Merkez Bankacılığı | BFİ5515 | 3 + 0 | 7,5 |
| Birim Bölüm | BANKACILIK VE FİNANS - YL İÖ |
| Derece Seviye | Lisansüstü - Seçmeli - Türkçe |
| Dersin Verilişi | Yüz yüze |
| EBS Koordinatörü | Doç. Dr. İbrahim Orkun ORAL (Yıl: 2022 - 2023) Prof. Dr. Faruk AKIN (Yıl: 2020 - 2021) |
| Ders Veren | Doç. Dr. İbrahim Orkun ORAL |
| Amaç |
Merkez Bankası ve para politikasının ekonomi için önemini anlamak. |
| Ders İçeriği |
merkez bankası kurumsal yapısının, para politikası araçlarının, enflasyon hedeflemesinin, para politikası kararlarının aktarılması |
| Ders Kaynakları |
Woodford, M. Interest and Prices: Foundations of a Theory of Monetary Policy. Princeton: Princeton University Pres.
.Bennett T. McCallum. Monetary Economics: Theory and Policy. Macmillan Pub Co. |
| Açıldığı Öğretim Yılı | 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025 2025 - 2026 |
| Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Ara Sınav 1 | 30 |
| Ödev (Sunum) | 30 |
| Toplam | 60 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Final | %40 |
| Toplam | %40 |
| Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %60 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %40 |
| Toplam | %100 |
| Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
|
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
|
Destek Dersleri
|
0
|
|
Ek Dersler
|
0
|
|
Kategori
|
0
|
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
| Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 3 | 14 | 42 |
| Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 1 | 14 | 14 |
| Önceden planlanmış özel beceriler | Vaka Çalışması | 1 | 14 | 14 |
| Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 2 | 14 | 28 |
| Önceden planlanmış özel beceriler | Problem Çözme | 1 | 14 | 14 |
| Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | Beyin Fırtınası | 1 | 14 | 14 |
| Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme | Gösterim | 1 | 14 | 14 |
| Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum | Sözlü | 1 | 14 | 14 |
| Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma | İnceleme / Anket Çalışması | 1 | 14 | 14 |
| Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 1 | 1 | 1 |
| Final | Final | 1 | 1 | 1 |
| Ödev 1 | Ödev 1 | 1 | 10 | 10 |
| Ödev 2 | Ödev 2 | 1 | 10 | 10 |
| Ödev (Sunum) | Ödev (Sunum) | 1 | 14 | 14 |
| Toplam İş Yükü (Saat) | 204 | |||
| AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 8 | |||
| AKTS | 3,0 | |||
| Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
|---|---|---|
| 1 | Parasal Gelişmeler ve Merkez Bankası | Sözlü |
| 2 | Merkez Bankasının Rolü, Görev ve Yetkileri | Sözlü |
| 3 | Merkez Bankası Bağımsızlığı | Sözlü |
| 4 | Para Politikası Araçları | Sözlü |
| 5 | Finansal Piyasalar ve Para Politikası | Sözlü |
| 6 | Enflasyon hedeflemesi | Sözlü |
| 7 | Faiz Oranları | Sözlü |
| 8 | Repo,Ters Repo | Sözlü |
| 9 | Merkez Bankası Parasal Kuralları | Sözlü |
| 10 | Taylor ve Clarida Kuralları | Sözlü |
| 11 | Finansal Piyasalar ve Merkez Bankaları Arasındaki İlişki | Sözlü |
| 12 | Finansal Krizler ve Merkez Bankacılığı | Sözlü |
| 13 | Merkez Bankası Bütçesi | Sözlü |
| 14 | Merkez Bankası ve Kamu Finansmanı | Sözlü |
| Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
| Merkez Bankacılığının kurumsal yapısını anlayabilme | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
| Merkez Bankasının görev ve yetkilerini öğrenebilme | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
| Merkez Bankası Bağımsızlığının önemini anlayabilme | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
| Merkez Bankası para kurallarının nasıl verildiğini öğrenebilme | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
| Finansal piyasalar ile para politikası ilişkisini kavrayabilme | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Merkez Bankacılığının kurumsal yapısını anlayabilme | 3 | 3 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 3 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | ;
| Merkez Bankasının görev ve yetkilerini öğrenebilme | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | ;
| Merkez Bankası Bağımsızlığının önemini anlayabilme | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | ;
| Merkez Bankası para kurallarının nasıl verildiğini öğrenebilme | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | ;
| Finansal piyasalar ile para politikası ilişkisini kavrayabilme | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | ;
| Ortalama Değer | 3,8 | 3,8 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 3,8 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |