• Anasayfa
  • İMZ103 Temel Perspektif (2021 - 2022 / 1. Yarıyıl)
  • EN
İMZ103 - Temel Perspektif
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Temel Perspektif İMZ103 1 2 + 1 4,0 Pdf
Birim Bölüm
İÇ MEKAN TASARIMI
Derece Seviye Ön Lisans - Zorunlu - Türkçe
Dersin Verilişi Yüz Yüze,Dinleme ve anlama,Uygulama
EBS Koordinatörü Öğr. Gör. Ercan GÜLER
Ders Veren Öğr. Gör. Ercan GÜLER
Amaç

İç mimarlık öğrencilerine eğitimleri süresince ve mezuniyet sonrası mesleki çalışmalarında yapacakları tasarımları üç boyutlu olarak anlatma yeteneğini ve tasarımcı/üretici/kullanıcı üçgeninde her bir ayak için anlatım yöntemi ile tasarımı, üretimi ve beğeni durumunu sağlamayı amaçlar. İzdüşüm düzlemlerinde anlatım ve uygulamalar. Perspektifin tanımı, kavalyer, aksonometrik perspektif, konik izdüşüm yöntemi, perspektifte ışık yansıma gibi konular dersin içeriğini oluşturmaktadır.

Ders İçeriği

Teknik çizim malzeme ve tekniklerinin tanınması, perspektif tekniklerinin öğretilmesi ve üç boyutlu görsel ifade becerisinin kazandırılması.

Ders Kaynakları Mimarlık Biçim, Mekan ve Düzen ( CHING ) * Mimarlıkta teknik resim ( Orhan ŞAHİNLER / Fehmi KIZIL )
Açıldığı Öğretim Yılı 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Ara Sınav 1 40
Toplam 40
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Final %60
Toplam %60
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %40
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %60
Toplam %100
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri 0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri 0
Destek Dersleri 0
Ek Dersler 0
Kategori 0
Mesleki Seçmeli Dersler 0
Temel Meslek Dersleri 0
Uygulama Dersleri 0
Uzmanlık / Alan Dersleri 0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Önceden planlanmış özel beceriler Özel Destek / Yapısal Örnekler 35 2 70
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme Gösterim 14 1 14
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Tartışmalı Ders 14 1 14
Ara Sınav 1 Ara Sınav 1 1 1 1
Final Final 1 1 1
Toplam İş Yükü (Saat) 100
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 3,92
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Perspektif Çeşitlerİ ve Genel Tanımlar
2 Tek Kaçış Noktalı Perspektif Basit Kütle Çizimi
3 Çift Kaçış Noktalı Perspektif Basit Kütle Çizimi
4 Çift Kaçış Noktalı Perspektif Komplex Kütle Çizimi
5 Çift Kaçış Noktalı Perspektif Komplex Kütle Çizimi
6 Tek Kaçış Noktalı Perspektif İç Mekan Çizimi
7 Tek Kaçış Noktalı Perspektif Donatılı İç Mekan Çizimi
8 Ara Sınav
9 Tek Kaçış Noktalı Perspektif Sandalye Çizimi
10 Tek Kaçış Noktalı Perspektif Masa Çizimi
11 Tek Kaçış Noktalı Perspektif Merdiven Çizimi
12 Tek Kaçış Noktalı Perspektif Komplex Kütle Çizimi
13 Perspektif Çeşitlerİ ve Genel Tanımlar
14 Pesrpektif Çeşitleri ve Genel Tanımlar
Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Tek kaçışlı perspektifte objeler çizebilir.
Çift kaçışlı pespektifte obje çizebilir.
Tek kaçışlı perspektifle komplex kütle çizebilir.
Temel perspektif tekniklerini kavrar.
ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13
Tek kaçışlı perspektifte objeler çizebilir. - - - - - - - - - - - - -
Çift kaçışlı pespektifte obje çizebilir. - - - - - - - - - - - - -
Tek kaçışlı perspektifle komplex kütle çizebilir. - - - - - - - - - - - - -
Temel perspektif tekniklerini kavrar. - - - - - - - - - - - - -