| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
| İç Mekan Tasarımı II | İMZ102 | 2 | 2 + 1 | 5,0 |
| Birim Bölüm | İÇ MEKAN TASARIMI |
| Derece Seviye | Ön Lisans - Zorunlu - Türkçe |
| Dersin Verilişi | Yüz yüze |
| EBS Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Ercan GÜLER (Yıl: 2020 - 2021) |
| Ders Veren | |
| Amaç |
Bu ders, iç mekânların tasarlanmasının önemini anlamayı, insan ergonomisinin ve evrensel tasarım ilkelerinin normları üzerine detaylı bilgi öğrenmeyi ve ayrıca doğru malzemeleri doğru yerde uygulama becerisi edinmeyi amaçlamaktadır. |
| Ders İçeriği |
İç mekânların tasarlanmasının önemi, insan ergonomisi ve evrensel tasarım ilkeleri üzerine detaylı bilgi ve ayrıca doğru malzemeleri doğru yerde uygulama becerisi verilmektedir. |
| Ders Kaynakları |
İç Mimarlıkta Malzeme ve Detay, Genco Berkin, 2024
İç Mimarlık Üzerine Düşünmek, Duygu Koca (Editör),2025 |
| Açıldığı Öğretim Yılı | 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025 |
| Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | 0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | %0 |
| Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
| Toplam | %0 |
| Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
|
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
|
Destek Dersleri
|
0
|
|
Ek Dersler
|
0
|
|
Kategori
|
0
|
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
| Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 3 | 14 | 42 |
| Önceden planlanmış özel beceriler | Problem Çözme | 1 | 14 | 14 |
| Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | Beyin Fırtınası | 1 | 14 | 14 |
| Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 1 | 14 | 14 |
| Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 1 | 14 | 14 |
| Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Küçük Grup Tartışması | 1 | 14 | 14 |
| Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme | Gösterim | 1 | 16 | 16 |
| Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 5 | 1 | 5 |
| Dönem Sonu Uygulaması | Dönem Sonu Uygulaması | 10 | 1 | 10 |
| Ödev 1 | Ödev 1 | 16 | 1 | 16 |
| Toplam İş Yükü (Saat) | 159 | |||
| AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 6,24 | |||
| AKTS | 5,0 | |||
| Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
|---|
| Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
| İç mekan ile ilgili algısal faktörleri anlama ve bu algıyı tasarıma aktarabilme | |||
| İç Mekan Tasarımı konusunda gerekli kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma | |||
| Bir iç mekan tasarım problemi karşısında çözüm üretebilme | |||
| İç mekan projelerini hazırlayabilme ve sunabilme | |||
| İç mekan ile ilgili disiplinler arası ilişkileri koordine edebilme |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| İç mekan ile ilgili algısal faktörleri anlama ve bu algıyı tasarıma aktarabilme | 5 | 5 | 5 | 3 | 3 | 4 | 5 | 3 | 5 | 4 | 3 | 5 | 5 | ;
| İç Mekan Tasarımı konusunda gerekli kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma | 3 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 4 | 4 | 4 | 5 | ;
| Bir iç mekan tasarım problemi karşısında çözüm üretebilme | 3 | 5 | 5 | 4 | 3 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 3 | 4 | 4 | ;
| İç mekan projelerini hazırlayabilme ve sunabilme | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 | 5 | 3 | 5 | 4 | 3 | 4 | 4 | ;
| İç mekan ile ilgili disiplinler arası ilişkileri koordine edebilme | 3 | 4 | 3 | 4 | 4 | 3 | 3 | 3 | 4 | 4 | 3 | 4 | 4 | ;
| Ortalama Değer | 3,8 | 4,8 | 4,4 | 3,8 | 3,6 | 4 | 4,4 | 3,4 | 4,8 | 4 | 3,2 | 4,2 | 4,4 |