EN
  • Anasayfa
  • İMS220 İnsan ve Mekan İlişkisi (2020 - 2021 / 3. Yarıyıl)
  • EN
İMS220 - İnsan ve Mekan İlişkisi
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
İnsan ve Mekan İlişkisi İMS220 3 3 + 0 4,0 Pdf
Birim Bölüm
İÇ MEKAN TASARIMI
Derece Seviye Ön Lisans - Seçmeli - Türkçe
Dersin Verilişi Yüzyüze
EBS Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi Gizem Büke ÖZTÜRK
Ders Veren
Amaç

Mekân analizi becerisi, işleve göre mekan tasarımını oluşturan öğeleri tanıtmak, İnsan eylemlerini ve bu eylemlere yönelik alanların analizini yaptırmak.

Ders İçeriği

İnsan Mekan İlişkisi:, antropometrik duyusal algısal ve zihinsel boyutlar. Antropometri: İç mekanda işlev ve donanıma bağlı en verimli kullanım şekill İnsan-Çevre İlişkileri;Mekan: türleri, tanımı, kavramı,tarihi, oluşumunu etkileyen koşullar. Mekan düzenleme ilkeleri ve organisazyonu; Mekan sınır öğeleri; Mekan örgütlemesi: Farklı işlevdeki mekandaki mobilya ile örgütleme ilkeleri Mekan ve Algı; Mekan ve renk .

Ders Kaynakları Ching, F.(2004), (Çevr. Elçioğlu, B.). İç Mekan Tasarımı, Y.E.M. Yayınları, İstanbul.
Göka, Ş. (2001.) İnsan ve Mekan, Pınar yayınları,İstanbul
Açıldığı Öğretim Yılı 2019 - 2020
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam 0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam %0
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %0
Toplam %0
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Toplam İş Yükü (Saat) 0
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 0
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Sanat, tasarım, çevre ve kültür tarihi gibi konular hakkındaki edindiği bilgileri meslek hayatında ve günlük yaşamında kullanır. Yazılı Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer Ders Tartışmalı Ders Gösterim Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme
İç mimari ve çevresel tasarım ilkeleri ile ilgili temel kavramları tanımlar. Yazılı Sınav Sözlü Sınav Ödev / Proje Gösterim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme
Ulusal ve uluslararası, iç ve dış (kamu, özel sektör ve gönüllü kuruluşlar) paydaşlar ile disiplinler arası çalışmalarda liderlik yapar ve proje ve maliyet yönetimi ve süreçlerini analiz eder.
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13
Sanat, tasarım, çevre ve kültür tarihi gibi konular hakkındaki edindiği bilgileri meslek hayatında ve günlük yaşamında kullanır. - - - - - - - - - - - - -
İç mimari ve çevresel tasarım ilkeleri ile ilgili temel kavramları tanımlar. - - - - - - - - - - - - -
Ulusal ve uluslararası, iç ve dış (kamu, özel sektör ve gönüllü kuruluşlar) paydaşlar ile disiplinler arası çalışmalarda liderlik yapar ve proje ve maliyet yönetimi ve süreçlerini analiz eder. - - - - - - - - - - - - -