Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Çevre Koruma | İMS236 | 3 | 2 + 1 | 4,0 |
Birim Bölüm | İÇ MEKAN TASARIMI |
Derece Seviye | Ön Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Anlatım, gösterme |
EBS Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Gizem Büke ÖZTÜRK |
Ders Veren | |
Amaç |
Çevrenin tarihi gelişimi ve çevreye ilişkin tanımları yaparak, çevre yönetmeliklerinin amaç, kapsam ve alt yapılarının analiz edilmesi, doğal kaynaklar hakkındaki genel bilgilerin verilmesi, atık yönetimi ile ilgili temel kavramların aktarılması ve atık yönetim yöntemlerinin aktarılması, koruma önlemleri konularında bilgi aktarımının yapılması. |
Ders İçeriği |
Çevrenin Tarihi Gelişimi ve Çevreye İlişkin Tanımlar: Çevre Çevre bilimi Çevrenin Tarihi Gelişimi ve Çevreye İlişkin Tanımlar: Çevre kirliliği Çevrenin Tarihi Gelişimi ve Çevreye İlişkin Tanımlar: Ekoloji Doğa Çevre koruma Çevrenin Tarihi Gelişimi ve Çevreye İlişkin Tanımlar: Atık Geri kazanım Çevre hakkı Çevre Yönetmelikleri 2872 ve 5491 sayılı Çevre Kanunu Doğal Kaynaklar Doğal Kaynakların Kirlenmesi Hava kirliliği Doğal Kaynaklar Su kirliliği Doğal Kaynaklar Toprak kirliliği Gürültü Atık Yönetimi Atık yönetmeliği Atık Yönetimi Atık kontrolü Atık azaltma Koruma Önlemleri Uluslararası sağlık ve güvenlik ikazları Koruma Önlemleri İşçi sağlığı ve iş güvenliği yönetmeliği Koruma Önlemleri Çevre koruma önlemleri Koruma Önlemleri Kişisel koruma önlemleri |
Ders Kaynakları |
Çevre Koruma
Yazar: Hüseyin Erkul
Yayınevi: Detay Yayıncılık
Çevre Koruma Yazar: Hüseyin Erkul Yayınevi: Detay Yayıncılık |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2019 - 2020 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 2 | 14 | 28 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | Beyin Fırtınası | 1 | 14 | 14 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması | Grup Çalışması | 2 | 14 | 28 |
Önceden planlanmış özel beceriler | Problem Çözme | 1 | 14 | 14 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 7 | 1 | 7 |
Final | Final | 9 | 1 | 9 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 100 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 3,92 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Atmosfer kirliliğini ve kirleticileri bilir. | Sunum / Seminer | Gösterim | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme |
Çevre sorunları hakkında haberdardır. | |||
İnşaat sektöründe üretim ve kullanımdan kaynaklanan çevre risklerini sayabilir. | Sunum / Seminer | Seminer | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler |
Doğal kaynakları ve özelliklerini bilmek |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Atmosfer kirliliğini ve kirleticileri bilir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Çevre sorunları hakkında haberdardır. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
İnşaat sektöründe üretim ve kullanımdan kaynaklanan çevre risklerini sayabilir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Doğal kaynakları ve özelliklerini bilmek | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |