| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
| Renk Bilgisi | İMS243 | 3 | 2 + 1 | 4,0 |
| Birim Bölüm | İÇ MEKAN TASARIMI |
| Derece Seviye | Ön Lisans - Seçmeli - Türkçe |
| Dersin Verilişi | Yüz Yüze |
| EBS Koordinatörü | Öğr. Gör. Direm ÜNSAL |
| Ders Veren | |
| Amaç |
Bu ders renk oluşumunu kavrama ve renk karışımlarını kavrayabilme yeterlilikleri kazandırılacaktır. |
| Ders İçeriği |
Renk çemberi, ana ve ara renkler, kontrast renkler orijinal çeşitleri, ışıksal ve maddesel renk karışımları, tram ve kullanımları hakkında bilgiler verilir. |
| Ders Kaynakları |
İlgili Araştırma Makaleleri, Sözlü anlatım, araştırma, gözlem, örnek olay ve uygulama
Marmara Üniversitesi Ders Notları, Engin Uğur "Renk Bilgisi" ders kitabı |
| Açıldığı Öğretim Yılı | 2019 - 2020 |
| Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | 0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | %0 |
| Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
| Toplam | %0 |
| Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
|
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
|
Destek Dersleri
|
0
|
|
Ek Dersler
|
0
|
|
Kategori
|
0
|
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
| Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
| AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
| AKTS | 4,0 | |||
| Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
|---|---|---|
| 1 | Renk Bilgisine Giriş (Görme Olgusu, Doğada Renk, Renk Fiziği) | |
| 3 | 12 Bölümlü Renk Çemberi ve Boya Renkler | |
| 3 | 12 Bölümlü Renk Çemberi ve Boya Renkler | |
| 4 | Renk Uyumu (Sıcak- Soğuk Renk Uyumu, Karışık Renk Uyumu, Ağırlıklı Renk Uyumu | |
| 5 | Renk Uyumu /Armonisi | |
| 5 | Renk Uyumu /Armonisi | |
| 5 | Renk Uyumu /Armonisi | |
| 7 | ARASINAV | |
| 9 | Renklerin Fizyolojik Etkileri ve Örneklerin İncelenmesi | |
| 10 | Kromatik, Akromatik, Monokrom | |
| 11 | Monokrom (Açık Koyu ve ara tonlar) | |
| 12 | Renk ile ilgili Temel Kavramlar ve Tanımları (Valör,Ton,Tür,Kroma,Hue,Satürasyon,Extension,Yoğunluk,Doymuşluk) | |
| 13 | Renk ile ilgili Temel Kavramları anlatan Deneyler ve Şemaları | |
| 14 | Renklerin Psikolojik Etkileri ve Örneklerin İncelenmesi |
| Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
| Renk ve renk evrenlerini bilir | Ödev / Proje | Öğrenci Topluluğu Faaliyetleri / Projeleri | Gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması, Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, yönetsel beceriler, Önceden planlanmış özel beceriler |
| Renk skalalarını tanır ve amaca uygun kullanır | Ödev / Proje | Öğrenci Topluluğu Faaliyetleri / Projeleri | Gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması, Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, yönetsel beceriler, Önceden planlanmış özel beceriler |
| Renk oluşturma yöntemlerini bilir. | Ödev / Proje | Gösterim | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme |
| Ana ve ara renklerin oluşturulmasını bilir. | Ödev / Proje | Beyin Fırtınası | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması |
| Rengin tanımı, rengin görülmesi, rengin algılanması | Ödev / Proje | Gösterim | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Renk ve renk evrenlerini bilir | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| Renk skalalarını tanır ve amaca uygun kullanır | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| Renk oluşturma yöntemlerini bilir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| Ana ve ara renklerin oluşturulmasını bilir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| Rengin tanımı, rengin görülmesi, rengin algılanması | 1 | 1 | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| Ortalama Değer | 0,2 | 0,2 | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |