EN
  • Anasayfa
  • İMS277 Oyun ve Oyuncak Tasarımı (2022 - 2023 / 3. Yarıyıl)
  • EN
İMS277 - Oyun ve Oyuncak Tasarımı
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Oyun ve Oyuncak Tasarımı İMS277 3 2 + 1 4,0 Pdf
Birim Bölüm
İÇ MEKAN TASARIMI
Derece Seviye Ön Lisans - Seçmeli - Türkçe
Dersin Verilişi Yüzyüze
EBS Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi Gizem Büke ÖZTÜRK
Ders Veren
Amaç

Oyuncak tasarımı yapımında bilimsel kavramların kullanılması, çocukların oynayarak bilimsel farkındalığa ulaşmasının sağlanması, bilimsel oyuncak tasarımı için gerekli alet kullanma el becerisinin geliştirilmesi, bilimsel oyuncak türlerinin tanıtımı.

Ders İçeriği

Oyun tasarımının temel kavramlarını tanımlayabilir. Oyun tasarımında bir süreç tasarlayabilir. Oyun tasarımı için konseptleri oluşturabilir. Oyun tasarımı için gerekli elemanları tasarlar. Oyun ve oyuncak tasarımında bilimsel kavramların kullanılması, bilimsel oyuncak türlerinin tanıtımı.

Ders Kaynakları Alan Bartholomew, Electric Gadgets and Gizmos, Kids Can Press. 2-Neil Ardley, 101 Great Science Experiments, DK Publishing, inc. 3-Ed Sobey, Inventing Toys Kids Having Fun Learning Science, Zephyr Press.
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam 0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam %0
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %0
Toplam %0
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Toplam İş Yükü (Saat) 0
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 0
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Oyun ve oyuncak olgularının tanımı ve tartışılması. Ders Gösterim
1 Oyun ve oyuncak olgularının tanımı ve tartışılması. Ders Gösterim
3 Çocuk oyunlarının araştırılması Ders Gösterim
3 Çocuk oyunlarının araştırılması Ders Gösterim
5 Oyun elemanlarının tanımı ve tartışılması Ders Gösterim
5 Oyun elemanlarının tanımı ve tartışılması Ders Gösterim
7 Sınıfta bir oyun üzerine gözlem çalışması Ders Tartışmalı Ders Grup Çalışması
8 Ara Sınav Problem Çözme Gösterim Grup Çalışması
9 Oyun tasarımı için konsept belirleme Problem Çözme Gösterim Grup Çalışması
9 Oyun tasarımı için konsept belirleme Problem Çözme Gösterim Grup Çalışması
11 Oyun tasarımının gelişimine yönelik kritik ve değerlendirme Problem Çözme Gösterim Grup Çalışması
11 Oyun tasarımının gelişimine yönelik kritik ve değerlendirme Problem Çözme Gösterim Grup Çalışması
13 Oyunun deneme sürümünün değerlendirilmesi Problem Çözme Gösterim Grup Çalışması
13 Oyunun deneme sürümünün değerlendirilmesi Problem Çözme Gösterim Grup Çalışması
15 Genel Tekrar Problem Çözme Gösterim Grup Çalışması
16 Final Sınavı Tartışmalı Ders
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Oyun tasarımının temel kavramlarını tanımlayabilir. Oyun kavramını açıklar. Oyun tasarımında bir mekan tanımlar. Ödev / Proje Sunum / Seminer Beyin Fırtınası Grup Çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması
Oyun tasarımında oyun elemanlarını tanımlar. Oyun tasarımında kullanıcı/ kullanıcıları tanımlar. Ödev / Proje Sunum / Seminer Beyin Fırtınası Grup Çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması
Oyun tasarımında bir süreç tasarlayabilir. Ödev / Proje Sunum / Seminer Beyin Fırtınası Grup Çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması
Oyun tasarımı için konseptleri oluşturabilir. Oyun tasarımı için gerekli süreçleri tasarlar. Ödev / Proje Sunum / Seminer Beyin Fırtınası Grup Çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması
Oyun tasarımı için gerekli mekanı tasarlar. Oyun tasarımı için gerekli elemanları tasarlar. Ödev / Proje Sunum / Seminer Beyin Fırtınası Grup Çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13
Oyun tasarımının temel kavramlarını tanımlayabilir. Oyun kavramını açıklar. Oyun tasarımında bir mekan tanımlar. - - - - - - - - - - - - -
Oyun tasarımında oyun elemanlarını tanımlar. Oyun tasarımında kullanıcı/ kullanıcıları tanımlar. - - - - - - - - - - - - -
Oyun tasarımında bir süreç tasarlayabilir. - - - - - - - - - - - - -
Oyun tasarımı için konseptleri oluşturabilir. Oyun tasarımı için gerekli süreçleri tasarlar. - - - - - - - - - - - - -
Oyun tasarımı için gerekli mekanı tasarlar. Oyun tasarımı için gerekli elemanları tasarlar. - - - - - - - - - - - - -