EN
  • Anasayfa
  • SAG5501 Epidemiyolojik Araştırma Yöntemleri Uygulaması (2024 - 2025 / . Yarıyıl)
  • EN
SAG5501 - Epidemiyolojik Araştırma Yöntemleri Uygulaması
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Epidemiyolojik Araştırma Yöntemleri Uygulaması SAG5501 3 + 0 7,5 Pdf
Birim Bölüm
SAĞLIK YÖNETİMİ - YL İÖ
Derece Seviye Lisansüstü - Seçmeli - Türkçe
Dersin Verilişi Yüzyüze
EBS Koordinatörü Doç. Dr. Sabahat COŞKUN
Ders Veren Doç. Dr. Hasan Tezcan UYSAL
Amaç

Bilimsel araştırmanın yapısını ve sürecini (araştırma konusu ve probleminin belirlenmesi, literatür taraması, araştırma tasarımının geliştirilmesi, verilerin toplanması ve uygun istatistiksel testlerle analizi, araştırma bulgularının raporlaştırılması) öğrencilere kavratmaktır.

Ders İçeriği

Bilgi ve bilim kavramı, bilimsel araştırma süreci, araştırmanın problemi/amacı/değişkenler/soruları/hipotez ve sınırlılıkları, bilimsel araştırma yöntemleri (nicel ve nitel yöntemler), örnekleme, Spss Veri girişi, Veri analizleri ve istatistik teknik seçimlerin uygulanması, verilerin grafik ve tabloların oluşturulmasını içerir.

Ders Kaynakları Ali Yıldırım, Hasan Şimşek, 2008, Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri, Seçkin Yayıncılık, Ankara
Erhan Ayşan, 2009, İnternet Desteğinde Bilimsel Makale ve Tez Yazımı, Nobel Tıp Kitabevi, İstanbul
Osman Hayran, 2012, Sağlık Bilimlerinde Araştırma Ve İstatistik Yöntemler, Nobel Tıp Kitabevi
Semra Erdoğan, Nursen Nahcivan, Nihal Esin (2014), Hemşirelikte Araştırma: Süreç, Uygulama ve Kritik, Nobel Tıp Kitabevi, İstanbul
Sabahat Güven Tezcan (2017), Temel Epidemiyoloji, Hipokrat Kitabevi,Ankara
Niyazi Karasar, 2008, Bilimsel Araştırma Yöntemi, Nobel Kitabevi, Ankara
Açıldığı Öğretim Yılı 2020 - 2021 2023-2024 2024 - 2025
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Ödev 1 20
Ödev (Sunum) 20
Toplam 40
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Final %60
Toplam %60
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %40
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %60
Toplam %100
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Dinleme ve anlamlandırma Ders 14 3 42
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Sınıf Dışı Çalışma 14 6 84
Ara Sınav 1 Ara Sınav 1 18 1 18
Final Final 24 1 24
Uygulama 1 Uygulama 1 24 1 24
Toplam İş Yükü (Saat) 192
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 7,53
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Giriş ve dersin amacının tanıtılması Ders
2 Araştırma sürecine giriş Ders
3 Araştırma problemi, araştırmanın amacı, değişkenler Ders
4 Nicel kantitatif araştırma yöntemleri Ders
5 Örnekleme yöntemleri Ders
6 Tanımlayıcı ve Kesitsel Araştırmalar Ders
7 Vaka Kontrol Araştırmaları-Kohort araştırmaları Ders
8 Ara sınav Ders
9 Deneysel araştırmalar-Yöntemsel araştırmalar Ders
10 Nitel Araştırmalar Ders
13 Temel istatistiksel yöntemler Ders
12 SPSS veri girişi Ders
13 Veri analizleri ve istatistik teknik seçimlerin uygulanması Ders
14 Verilerin grafik ve tablolar üzerinde gösterilmesi ve veri analizlerin yorumlanması Ders
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Araştırma yöntemlerini ve sürecini açıklar. Ders Dinleme ve anlamlandırma
Bilgi ve bilim kavramları ile bilimsel araştırma hakkında genel bilgi edinir. Ders Dinleme ve anlamlandırma
Veri analizi ve veri analizinde kullanılan istatistiksel yöntemleri öğrenir. Ders Dinleme ve anlamlandırma
Araştırma etiğinin önemini kavrar. Ders Dinleme ve anlamlandırma
Bilimsel araştırma sonuçlarının rapora dönüştürülmesini öğrenir. Ders Dinleme ve anlamlandırma
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11
Araştırma yöntemlerini ve sürecini açıklar. 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5
Bilgi ve bilim kavramları ile bilimsel araştırma hakkında genel bilgi edinir. 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5
Veri analizi ve veri analizinde kullanılan istatistiksel yöntemleri öğrenir. 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5
Araştırma etiğinin önemini kavrar. 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5
Bilimsel araştırma sonuçlarının rapora dönüştürülmesini öğrenir. 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5