Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Epidemiyolojik Araştırma Yöntemleri ve Halk Sağlığı Etiği | SAG5502 | 3 + 0 | 7,5 |
Birim Bölüm | SAĞLIK YÖNETİMİ - YL İÖ |
Derece Seviye | Lisansüstü - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüzyüze |
EBS Koordinatörü | Doç. Dr. Sabahat COŞKUN |
Ders Veren | |
Amaç |
Bilimsel araştırmanın yapısını ve sürecini (araştırma konusu ve probleminin belirlenmesi, literatür taraması, araştırma tasarımının geliştirilmesi, verilerin toplanması ve uygun istatistiksel testlerle analizi, araştırma bulgularının raporlaştırılması) öğrencilere kavratmaktır. |
Ders İçeriği |
Bilgi ve bilim kavramı, bilimsel araştırma süreci, araştırmanın problemi/amacı/değişkenler/soruları/hipotez ve sınırlılıkları, bilimsel araştırma yöntemleri (nicel ve nitel yöntemler), örnekleme, araştırma etiği konularını içerir. |
Ders Kaynakları |
Ali Yıldırım, Hasan Şimşek, 2008, Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri, Seçkin Yayıncılık, Ankara
Erhan Ayşan, 2009, İnternet Desteğinde Bilimsel Makale ve Tez Yazımı, Nobel Tıp Kitabevi, İstanbul Osman Hayran, 2012, Sağlık Bilimlerinde Araştırma Ve İstatistik Yöntemler, Nobel Tıp Kitabevi Semra Erdoğan, Nursen Nahcivan, Nihal Esin (2014), Hemşirelikte Araştırma: Süreç, Uygulama ve Kritik, Nobel Tıp Kitabevi, İstanbul Sabahat Güven Tezcan (2017), Temel Epidemiyoloji, Hipokrat Kitabevi,Ankara Niyazi Karasar, 2008, Bilimsel Araştırma Yöntemi, Nobel Kitabevi, Ankara |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 3 | 14 | 42 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 2 | 14 | 28 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 35 | 1 | 35 |
Final | Final | 55 | 1 | 55 |
Ara Sınav 2 | Ara Sınav 2 | 35 | 1 | 35 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 195 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 7,65 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Giriş ve dersin amacının tanıtılması | Ders |
2 | Araştırma sürecine giriş | Ders |
3 | Araştırma problemi, araştırmanın amacı, değişkenler | Ders |
4 | Nicel kantitatif araştırma yöntemleri | Ders |
5 | Örnekleme yöntemleri | Ders |
6 | Tanımlayıcı ve Kesitsel Araştırmalar | Ders |
7 | Vaka Kontrol Araştırmaları | Ders |
8 | Ara sınav | Ders |
9 | Kohort Araştırmaları | Ders |
10 | Nitel Araştırmalar | Ders |
11 | Yöntemsel Araştırmalar | Ders |
12 | Araştırma etiği | Ders |
13 | Temel istatistiksel yöntemler | Ders |
14 | Örnek araştırma incelemesi | Ders |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Araştırma yöntemlerini ve sürecini açıklar. | Ders | Dinleme ve anlamlandırma | |
Bilgi ve bilim kavramları ile bilimsel araştırma hakkında genel bilgi edinir. | Ders | Dinleme ve anlamlandırma | |
Veri analizi ve veri analizinde kullanılan istatistiksel yöntemleri öğrenir. | Ders | Dinleme ve anlamlandırma | |
Araştırma etiğinin önemini kavrar. | Ders | Dinleme ve anlamlandırma | |
Bilimsel araştırma sonuçlarının rapora dönüştürülmesini öğrenir. | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Araştırma yöntemlerini ve sürecini açıklar. | 3 | 4 | 5 | 3 | 1 | 4 | 4 | 5 | 4 | 4 | 2 |
Bilgi ve bilim kavramları ile bilimsel araştırma hakkında genel bilgi edinir. | 3 | 4 | 5 | 3 | 1 | 4 | 4 | 5 | 4 | 4 | 2 |
Veri analizi ve veri analizinde kullanılan istatistiksel yöntemleri öğrenir. | 3 | 4 | 5 | 3 | 1 | 4 | 4 | 5 | 4 | 4 | 2 |
Araştırma etiğinin önemini kavrar. | 3 | 4 | 5 | 3 | 1 | 4 | 4 | 5 | 4 | 4 | 2 |
Bilimsel araştırma sonuçlarının rapora dönüştürülmesini öğrenir. | 3 | 4 | 5 | 3 | 1 | 4 | 4 | 5 | 4 | 4 | 2 |