Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Sağlık Kurumlarında Stratejik Yönetim | SAG5513 | 3 + 0 | 7,5 |
Birim Bölüm | SAĞLIK YÖNETİMİ - YL İÖ |
Derece Seviye | Lisansüstü - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze eğitim |
EBS Koordinatörü | Prof. Dr. İsa İPÇİOĞLU |
Ders Veren | |
Amaç |
Sağlık kurumlarında stratejik yönetim hakkında temel- uygulamalı bilgi ve becerileri öğretmek amaçlanmaktadır. |
Ders İçeriği |
Bu ders; sağlık kurumlarında uygulanan stratejik yönetimle ilgili temel kavramların öğretilmesine yöneliktir. |
Ders Kaynakları |
Akgemci, Tahir, Staretjik Yönetim, Gazi Kitabevi, Ankara.
Dinçer, Ö. Stratejik Yönetim ve İşletme Politikası, Beta, İstanbul Eren, E. Stratejik Yönetim ve İşletme Politikası, Beta, İstanbul. Ülgen, H. Ve Mirze, S.K.,İşletmlerde stratejik yönetim, Literatür yayıncılık, İstanbul |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 14 | 3 | 42 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 14 | 8 | 112 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 5 | 1 | 5 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 1 | 5 | 5 |
Ödev 1 | Ödev 1 | 1 | 20 | 20 |
Final | Final | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 194 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 7,61 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Stratejik Yönetim ile İlgili Temel Kavramlar | Tartışmalı Ders Vaka Çalışması |
2 | Dış Çevre Analizi | |
3 | İç çevre Analizi | |
4 | Çevre Unsurlarının Ölçülmesi ve Durum Belirleme Matrisi | |
5 | Temel Stratejiler | |
6 | Kurumsal Stratejiler | |
7 | Rekabet Stratejileri | Tartışmalı Ders Vaka Çalışması |
7 | Ara Sınav | |
9 | Bölüm Stratejileri | Tartışmalı Ders Vaka Çalışması |
10 | Yönetim Stratejilerinin Uygulama Teknikleri | |
11 | Yönetim Stratejilerinin Uygulama Teknikleri (devam) | |
12 | Stratejilerin Uygulanmasında Sistemler | Tartışmalı Ders Vaka Çalışması |
13 | Stratejik Değerleme ve Kontrol | Tartışmalı Ders Vaka Çalışması |
14 | Örnek Olaylar |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
İşletme ve sağlık kurumu düzeyinde geliştirilen stratejileri uygulayabilmek | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Ders Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Sağlık kurumu stratejilerinin değerlendirilmesi ile ilgili temel ekonomik kavram ve ilkelerini yorumlamak | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Ders Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Stratejik analiz araçlarının neler olduğu ve her bir analiz aracının strateji geliştirmede rolünü ayırt etmek | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Ders Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
İşletme düzeyinde stratejik analizler yapabilmek ve bir işletme için strateji formule edebilmek | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Ders Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Sağlık kurumları düzeyinde stratejik analizler yapabilmek ve bir şirket için strateji formule edebilmek | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Ders Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
İşletme ve sağlık kurumu düzeyinde geliştirilen stratejileri uygulayabilmek | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
Sağlık kurumu stratejilerinin değerlendirilmesi ile ilgili temel ekonomik kavram ve ilkelerini yorumlamak | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
Stratejik analiz araçlarının neler olduğu ve her bir analiz aracının strateji geliştirmede rolünü ayırt etmek | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
İşletme düzeyinde stratejik analizler yapabilmek ve bir işletme için strateji formule edebilmek | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
Sağlık kurumları düzeyinde stratejik analizler yapabilmek ve bir şirket için strateji formule edebilmek | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |