EN
  • Anasayfa
  • SAG5517 Sağlık Yönetiminde Karar Verme (2022 - 2023 / . Yarıyıl)
  • EN
SAG5517 - Sağlık Yönetiminde Karar Verme
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Sağlık Yönetiminde Karar Verme SAG5517 3 + 0 7,5 Pdf
Birim Bölüm
SAĞLIK YÖNETİMİ - YL İÖ
Derece Seviye Lisansüstü - Seçmeli - Türkçe
Dersin Verilişi Yüz Yüze
EBS Koordinatörü Doç. Dr. Gözde KOCA
Ders Veren Doç. Dr. Gözde KOCA
Amaç

Öğrencilere sağlık işletmelerinde sayısal karar verme yöntemleri ile ilgili teorik ve pratik bilgi ve becerilerin kazandırılmasıdır.

Ders İçeriği

Sağlık yönetiminde kantitatif ve kalitatif karar verme tekniklerini içermektedir.

Ders Kaynakları Özcan, Yaşar A. (2013). Sağlık Kurumları Yönetiminde Sayısal Yöntemler. (Çev. Şahin Kavuncubaşı, Selami Yıldırım) Siyasal Kitabevi, Ankara.
Açıldığı Öğretim Yılı 2022 - 2023
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Ara Sınav 1 20
Ödev (Sunum) 20
Toplam 40
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Dönem Sonu Uygulaması %60
Toplam %60
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %40
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %60
Toplam %100
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
100
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Dinleme ve anlamlandırma Ders 3 14 42
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Sınıf Dışı Çalışma 3 14 42
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Tartışmalı Ders 3 14 42
Ödev 1 Ödev 1 20 1 20
Ödev (Sunum) Ödev (Sunum) 20 1 20
Ara Sınav 1 Ara Sınav 1 10 1 10
Final Final 16 1 16
Toplam İş Yükü (Saat) 192
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 7,53
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Sağlık Hizmetlerinde Sayısal Karar Verme Tekniklerine Giriş Ders Tartışmalı Ders
2 Tahmin Yöntemleri Ders Tartışmalı Ders
2 Tahmin Yöntemleri Ders Tartışmalı Ders
4 Sağlık Kurumlarında Yönetsel Karar Verme Ders Tartışmalı Ders
4 Sağlık Kurumlarında Yönetsel Karar Verme Ders Tartışmalı Ders
6 Kuruluş Yeri Seçme Kararları Ders Tartışmalı Ders
6 Kuruluş Yeri Seçme Kararları Ders Tartışmalı Ders
8 Ara Sınav Ders Tartışmalı Ders
9 Sağlık Kurumlarında Bölüm Yerleşim Düzenlemesi Ders Tartışmalı Ders
9 Sağlık Kurumlarında Bölüm Yerleşim Düzenlemesi Ders Tartışmalı Ders
11 Değişim Mühendisliği Ders Tartışmalı Ders
11 Değişim Mühendisliği Ders Tartışmalı Ders
13 Sağlıkta Çok Kriterli Karar Verme Uygulamaları Ders Tartışmalı Ders
13 Sağlıkta Çok Kriterli Karar Verme Uygulamaları Ders Tartışmalı Ders
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Sağlık hizmetleri konusunda analitik karar verme becerisi kazanır. Yazılı Sınav Ödev / Proje Ders Tartışmalı Ders Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
Sağlık hizmetlerinde problem modelleme ve çözüm yöntemlerine hâkim olur. Yazılı Sınav Ödev / Proje Ders Tartışmalı Ders Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
Sağlık kurumları kuruluş yerini analitik olarak alabilme kabiliyeti edinir. Yazılı Sınav Ödev / Proje Ders Tartışmalı Ders Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
Sağlık örgütleri içerisindeki bölümlerin yerleşim problemlerini analiz edebilir ve etkinliklerini değerlendirebilir. Yazılı Sınav Ödev / Proje Ders Tartışmalı Ders Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
Sağlık kurumlarındaki süreçleri analiz ederek iş tasarımı ve ölçümü yapabilir. Yazılı Sınav Ödev / Proje Ders Tartışmalı Ders Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
Sağlık kurumlarındaki iş yüklerini ölçer ve değerlendirilir. Yazılı Sınav Ödev / Proje Ders Tartışmalı Ders Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
Sağlık kurumlarındaki süreçleri analiz ederek iş tasarımı ve ölçümü yapabilir. Yazılı Sınav Ödev / Proje Ders Tartışmalı Ders Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11
Sağlık hizmetleri konusunda analitik karar verme becerisi kazanır. 4 3 3 4 2 3 3 3 3 3 3
Sağlık hizmetlerinde problem modelleme ve çözüm yöntemlerine hâkim olur. 4 3 3 4 2 3 3 3 3 4 4
Sağlık kurumları kuruluş yerini analitik olarak alabilme kabiliyeti edinir. 4 3 3 4 2 3 3 3 3 3 3
Sağlık örgütleri içerisindeki bölümlerin yerleşim problemlerini analiz edebilir ve etkinliklerini değerlendirebilir. 4 3 3 4 2 3 2 3 3 3 4
Sağlık kurumlarındaki süreçleri analiz ederek iş tasarımı ve ölçümü yapabilir. 4 3 3 4 2 3 3 3 3 4 3
Sağlık kurumlarındaki iş yüklerini ölçer ve değerlendirilir. 4 3 3 4 2 3 3 3 3 3 3
Sağlık kurumlarındaki süreçleri analiz ederek iş tasarımı ve ölçümü yapabilir. 4 4 3 4 2 3 3 3 3 4 3