Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Sağlık Yönetiminde Karar Verme | SAG5517 | 3 + 0 | 7,5 |
Birim Bölüm | SAĞLIK YÖNETİMİ - YL İÖ |
Derece Seviye | Lisansüstü - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz Yüze |
EBS Koordinatörü | Doç. Dr. Gözde KOCA |
Ders Veren | Doç. Dr. Gözde KOCA |
Amaç |
Öğrencilere sağlık işletmelerinde sayısal karar verme yöntemleri ile ilgili teorik ve pratik bilgi ve becerilerin kazandırılmasıdır. |
Ders İçeriği |
Sağlık yönetiminde kantitatif ve kalitatif karar verme tekniklerini içermektedir. |
Ders Kaynakları |
Özcan, Yaşar A. (2013). Sağlık Kurumları Yönetiminde Sayısal Yöntemler. (Çev. Şahin Kavuncubaşı, Selami Yıldırım) Siyasal Kitabevi, Ankara.
|
Açıldığı Öğretim Yılı | 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Ara Sınav 1 | 30 |
Ödev (Sunum) | 20 |
Toplam | 50 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Dönem Sonu Uygulaması | %50 |
Toplam | %50 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %50 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %50 |
Toplam | %100 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 3 | 14 | 42 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 3 | 14 | 42 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 3 | 14 | 42 |
Ödev 1 | Ödev 1 | 20 | 1 | 20 |
Ödev (Sunum) | Ödev (Sunum) | 20 | 1 | 20 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 10 | 1 | 10 |
Final | Final | 16 | 1 | 16 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 192 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 7,53 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Sağlık Hizmetlerinde Sayısal Karar Verme Tekniklerine Giriş | Ders Tartışmalı Ders |
2 | Tahmin Yöntemleri | Ders Tartışmalı Ders |
2 | Tahmin Yöntemleri | Ders Tartışmalı Ders |
4 | Sağlık Kurumlarında Yönetsel Karar Verme | Ders Tartışmalı Ders |
4 | Sağlık Kurumlarında Yönetsel Karar Verme | Ders Tartışmalı Ders |
6 | Kuruluş Yeri Seçme Kararları | Ders Tartışmalı Ders |
6 | Kuruluş Yeri Seçme Kararları | Ders Tartışmalı Ders |
8 | Ara Sınav | Ders Tartışmalı Ders |
9 | Sağlık Kurumlarında Bölüm Yerleşim Düzenlemesi | Ders Tartışmalı Ders |
9 | Sağlık Kurumlarında Bölüm Yerleşim Düzenlemesi | Ders Tartışmalı Ders |
11 | Değişim Mühendisliği | Ders Tartışmalı Ders |
11 | Değişim Mühendisliği | Ders Tartışmalı Ders |
13 | Sağlıkta Çok Kriterli Karar Verme Uygulamaları | Ders Tartışmalı Ders |
13 | Sağlıkta Çok Kriterli Karar Verme Uygulamaları | Ders Tartışmalı Ders |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Sağlık hizmetleri konusunda analitik karar verme becerisi kazanır. | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Ders Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Sağlık hizmetlerinde problem modelleme ve çözüm yöntemlerine hâkim olur. | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Ders Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Sağlık kurumları kuruluş yerini analitik olarak alabilme kabiliyeti edinir. | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Ders Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Sağlık örgütleri içerisindeki bölümlerin yerleşim problemlerini analiz edebilir ve etkinliklerini değerlendirebilir. | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Ders Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Sağlık kurumlarındaki süreçleri analiz ederek iş tasarımı ve ölçümü yapabilir. | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Ders Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Sağlık kurumlarındaki iş yüklerini ölçer ve değerlendirilir. | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Ders Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Sağlık kurumlarındaki süreçleri analiz ederek iş tasarımı ve ölçümü yapabilir. | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Ders Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Sağlık hizmetleri konusunda analitik karar verme becerisi kazanır. | 4 | 3 | 3 | 4 | 2 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 |
Sağlık hizmetlerinde problem modelleme ve çözüm yöntemlerine hâkim olur. | 4 | 3 | 3 | 4 | 2 | 3 | 3 | 3 | 3 | 4 | 4 |
Sağlık kurumları kuruluş yerini analitik olarak alabilme kabiliyeti edinir. | 4 | 3 | 3 | 4 | 2 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 |
Sağlık örgütleri içerisindeki bölümlerin yerleşim problemlerini analiz edebilir ve etkinliklerini değerlendirebilir. | 4 | 3 | 3 | 4 | 2 | 3 | 2 | 3 | 3 | 3 | 4 |
Sağlık kurumlarındaki süreçleri analiz ederek iş tasarımı ve ölçümü yapabilir. | 4 | 3 | 3 | 4 | 2 | 3 | 3 | 3 | 3 | 4 | 3 |
Sağlık kurumlarındaki iş yüklerini ölçer ve değerlendirilir. | 4 | 3 | 3 | 4 | 2 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 |
Sağlık kurumlarındaki süreçleri analiz ederek iş tasarımı ve ölçümü yapabilir. | 4 | 4 | 3 | 4 | 2 | 3 | 3 | 3 | 3 | 4 | 3 |