Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Sağlık İşletmelerinde Güncel Konular | SAG5518 | 3 + 0 | 7,5 |
Birim Bölüm | SAĞLIK YÖNETİMİ - YL İÖ |
Derece Seviye | Lisansüstü - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze |
EBS Koordinatörü | Doç. Dr. Gözde KOCA |
Ders Veren | |
Amaç |
Dünyada ve Türkiye'de sağlık işletmeleri ile ilgili gelişmelerin ayrıca sağlıkta inovasyonun takip edilerek öğrenciler ile tartışıldığı bir ders kapsamı amaçlanmaktadır. |
Ders İçeriği |
Güncel sağlık yönetimi konularının genel yapısı. |
Ders Kaynakları |
Öğr. Gör. Dr. Şerife Alev UYSAL
Dr. Öğr. Üyesi Rukiye ÇELİK Sağlık Yönetiminde
Güncel K onular, İksad Yayinevi
Doç. Dr. Sevilay Uslu Divanoğlu, Dr. Öğr. Üyesi. Asude Yasemin Zengin Sağlık Kurumları İşletmeciliği Güncel Konular, Nobel Akademik Yayıncılık |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2022 - 2023 2023-2024 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 3 | 14 | 42 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 3 | 14 | 42 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 3 | 14 | 42 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 10 | 1 | 10 |
Dönem Sonu Uygulaması | Dönem Sonu Uygulaması | 16 | 1 | 16 |
Ödev 1 | Ödev 1 | 20 | 1 | 20 |
Ödev (Sunum) | Ödev (Sunum) | 20 | 1 | 20 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 192 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 7,53 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Sağlık kurumlarında yatay ve dikey bütünleşmeler | Tartışmalı Ders |
2 | Sağlık kurumlarında toplam kalite yönetimi | Tartışmalı Ders |
3 | Sağlık kurumlarında değişim mühendisliği (Reengineering) | Tartışmalı Ders |
4 | Sağlık kurumlarında dış kaynak kullanımı | Tartışmalı Ders |
5 | Sağlık kurumlarında kıyaslama (Benchmarking) | Tartışmalı Ders |
6 | Sağlık kurumlarında teknik verimlilik ölçümü | Tartışmalı Ders |
7 | Sağlık kurumlarında Endüstri 4. 0 | Tartışmalı Ders |
8 | Ara Sınav | Tartışmalı Ders |
9 | Sağlık kurumlarında ekip çalışması | Tartışmalı Ders |
10 | Sağlık kurumlarında motivasyon uygulamaları | Tartışmalı Ders |
11 | Personel güçlendirilmesi | Tartışmalı Ders |
12 | Yönetsel etik | Tartışmalı Ders |
13 | Sağlık kurumlarında stok kavramı ve kontrolü | Tartışmalı Ders |
14 | Sağlık kurumlarında inovasyon uygulamaları | Tartışmalı Ders |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Sağlık kurumlarında yatay ve dikey bütünleşmeler | Yazılı Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Değişim mühendisliği | Yazılı Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Örnek edinme (benchmarking), sağlık kurumlarında teknik verimlilik ölçümü | Yazılı Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Ekip çalışması, personel güçlendirilmesi | Yazılı Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Yönetsel etik, sağlık kurumlarında stok kontrolü kavramlarını kazanır. | Yazılı Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Sağlık kurumlarında yatay ve dikey bütünleşmeler | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 4 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 |
Değişim mühendisliği | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
Örnek edinme (benchmarking), sağlık kurumlarında teknik verimlilik ölçümü | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
Ekip çalışması, personel güçlendirilmesi | 4 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 |
Yönetsel etik, sağlık kurumlarında stok kontrolü kavramlarını kazanır. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |