| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
| Deneme Tekniği | TAB5010 | 3 + 0 | 7,5 |
| Birim Bölüm | TARLA BİTKİLERİ - YL |
| Derece Seviye | Lisansüstü - Seçmeli - Türkçe |
| Dersin Verilişi | Yüz yüze |
| EBS Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Nurgül ERGİN (Yıl: 2022 - 2023) Prof. Dr. Zeki MUT (Yıl: 2020 - 2021) |
| Ders Veren | Prof. Dr. Zeki MUT |
| Amaç |
Tarla denemelerinin ikurulması ve yürütülmesi ve istattiksel analizlerinin öğrenilmesi |
| Ders İçeriği |
Deneme alanı oluşturma, yürütme ve değerlendirme. |
| Ders Kaynakları |
Bu derse ait ders notları ve slaytlar
|
| Açıldığı Öğretim Yılı | 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025 2025 - 2026 |
| Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Ara Sınav 1 | 20 |
| Ödev 1 | 15 |
| Ödev 2 | 15 |
| Toplam | 50 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Final | %50 |
| Toplam | %50 |
| Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %50 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %50 |
| Toplam | %100 |
| Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
|
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
|
Destek Dersleri
|
0
|
|
Ek Dersler
|
0
|
|
Kategori
|
0
|
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
| Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 2 | 14 | 28 |
| Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 5 | 14 | 70 |
| Gözlem/durumları işleme, Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma | Saha / Arazi Çalışması | 3 | 16 | 48 |
| Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | Beyin Fırtınası | 3 | 14 | 42 |
| Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 1 | 1 | 1 |
| Ödev 1 | Ödev 1 | 1 | 1 | 1 |
| Final | Final | 1 | 1 | 1 |
| Toplam İş Yükü (Saat) | 191 | |||
| AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 7,49 | |||
| AKTS | 3,0 | |||
| Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
|---|---|---|
| 1 | Derse giriş ve tanıtım | Ders |
| 2 | Deneme tekniğinin konusu ve tarihçesi | Tartışmalı Ders |
| 2 | Deneme tekniğinin konusu ve tarihçesi | Tartışmalı Ders |
| 4 | Denemelerin planlanması, yürütülmesinde dikkat edilecek hususlar | Tartışmalı Ders |
| 4 | Denemelerin planlanması, yürütülmesinde dikkat edilecek hususlar | Tartışmalı Ders |
| 6 | Parsel, parsel şekli, ölçüleri ve konumları, parselde bitki eksiklikleri | Tartışmalı Ders |
| 6 | Parsel, parsel şekli, ölçüleri ve konumları, parselde bitki eksiklikleri | Tartışmalı Ders |
| 8 | Ara sınav | Tartışmalı Ders |
| 9 | Saksı denemeleri kurulurken dikkate alınacak hususlar | Tartışmalı Ders |
| 10 | Varyans analizinin temel varsayımları, transformasyonlar | Tartışmalı Ders |
| 10 | Varyans analizinin temel varsayımları, transformasyonlar | Tartışmalı Ders |
| 12 | Varyans analiz metodları | Tartışmalı Ders |
| 12 | Varyans analiz metodları | Tartışmalı Ders |
| 12 | Varyans analiz metodları | Tartışmalı Ders |
| 15 | Final sınavı | Tartışmalı Ders |
| Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
| Veri toplama, verilerin sınıflandırılması, düzenlenmesi ve yorumlanmasını öğrenmek | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Ders Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
| Denemelerin temel ilkeleri hakkında bilgi sahibi olmak | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Ders Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
| Deneme tipleri, deneme planlanması ve uygulanmasını öğrenmek | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Ders Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
| Tohum, deneme donanımları ve ekim ekipmanının hazırlanmasını öğrenmek | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Ders Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Veri toplama, verilerin sınıflandırılması, düzenlenmesi ve yorumlanmasını öğrenmek | 1 | 1 | 1 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 3 | 2 | 3 | 3 | 4 | 1 | 1 | ;
| Denemelerin temel ilkeleri hakkında bilgi sahibi olmak | 1 | 1 | 1 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 3 | 2 | 3 | 3 | 4 | 1 | 1 | ;
| Deneme tipleri, deneme planlanması ve uygulanmasını öğrenmek | 1 | 1 | 1 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 3 | 2 | 3 | 3 | 4 | 1 | 1 | ;
| Tohum, deneme donanımları ve ekim ekipmanının hazırlanmasını öğrenmek | 1 | 1 | 1 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 3 | 2 | 3 | 3 | 4 | 1 | 1 | ;
| Ortalama Değer | 1 | 1 | 1 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 3 | 2 | 3 | 3 | 4 | 1 | 1 |