EN
  • Anasayfa
  • TAB5026 Tarla Bitkilerinde Stres Fizyolojisi (2023-2024 / . Yarıyıl)
  • EN
TAB5026 - Tarla Bitkilerinde Stres Fizyolojisi
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Tarla Bitkilerinde Stres Fizyolojisi TAB5026 3 + 0 7,5 Pdf
Birim Bölüm
TARLA BİTKİLERİ - YL
Derece Seviye Lisansüstü - Seçmeli - Türkçe
Dersin Verilişi Yüz yüze
EBS Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi Nurgül ERGİN
Ders Veren Dr. Öğr. Üyesi Nurgül ERGİN
Amaç

Stres şartlarının tarla bitkilerine etkisi hakkında bilgi.

Ders İçeriği

Bitki, stres, verim ve kalite

Ders Kaynakları Bu derse ait ders notları ve slaytlar
Açıldığı Öğretim Yılı 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Ara Sınav 1 20
Ödev (Sunum) 20
Toplam 40
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Final %60
Toplam %60
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %40
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %60
Toplam %100
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Dinleme ve anlamlandırma Ders 3 14 42
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Tartışmalı Ders 4 5 20
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Beyin Fırtınası 5 6 30
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Küçük Grup Tartışması 5 3 15
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler Seminer 3 3 9
Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması Laboratuar 3 3 9
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması Grup Çalışması 3 3 9
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Sınıf Dışı Çalışma 1 14 14
Gözlem/durumları işleme, Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma Saha / Arazi Çalışması 3 3 9
Önceden planlanmış özel beceriler Problem Çözme 2 7 14
Ara Sınav 1 Ara Sınav 1 2 1 2
Ödev 1 Ödev 1 6 3 18
Final Final 2 1 2
Ödev (Sunum) Ödev (Sunum) 6 2 12
Toplam İş Yükü (Saat) 205
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 8,04
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Derse giriş ve tanıtım Tartışmalı Ders
2 Stresin anlam ve önemi Tartışmalı Ders
2 Stresin anlam ve önemi Tartışmalı Ders
4 Stres çeşitleri Tartışmalı Ders
4 Stres çeşitleri Tartışmalı Ders
4 Stres çeşitleri Tartışmalı Ders
7 Stres koşullarının bitkilerde meydana getirdiği değişimler. Tartışmalı Ders
7 Stres koşullarının bitkilerde meydana getirdiği değişimler. Tartışmalı Ders
7 Stres koşullarının bitkilerde meydana getirdiği değişimler. Tartışmalı Ders
7 Stres koşullarının bitkilerde meydana getirdiği değişimler. Tartışmalı Ders
7 Stres koşullarının bitkilerde meydana getirdiği değişimler. Tartışmalı Ders
7 Stres koşullarının bitkilerde meydana getirdiği değişimler. Tartışmalı Ders
7 Stres koşullarının bitkilerde meydana getirdiği değişimler. Tartışmalı Ders
7 Stres koşullarının bitkilerde meydana getirdiği değişimler. Tartışmalı Ders
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Stres fizyolojisinin temel kavramlarının öğrenilmesi Yazılı Sınav Tartışmalı Ders Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
Abiyotik stres faktörlerinin bitki büyüme ve gelişmesi üzerine etkisi Yazılı Sınav Tartışmalı Ders Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
Stres koşullarının fotosentez üzerine etkisinin kavranılması Yazılı Sınav Tartışmalı Ders Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
Strese karşı bitkilerin geliştirdikleri dayanıklılık mekanizmalarının öğrenilmesi Yazılı Sınav Tartışmalı Ders Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
Stres koşullarına dayanıklı bitki çeşitlerinin ıslahında kullanılacak seleksiyon yöntemleri ve seleksiyon kriterlerinin saptanması, uygulamaya aktırılması ve sonuçların yorumlanması Yazılı Sınav Tartışmalı Ders Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15
Stres fizyolojisinin temel kavramlarının öğrenilmesi 4 4 4 3 3 5 2 3 2 1 1 3 3 1 3
Abiyotik stres faktörlerinin bitki büyüme ve gelişmesi üzerine etkisi 5 4 4 3 5 5 2 2 2 1 1 3 2 1 3
Stres koşullarının fotosentez üzerine etkisinin kavranılması 5 4 4 5 3 5 2 2 1 2 3 3 2 3 3
Strese karşı bitkilerin geliştirdikleri dayanıklılık mekanizmalarının öğrenilmesi 4 5 5 5 4 5 3 2 2 2 1 3 3 2 3
Stres koşullarına dayanıklı bitki çeşitlerinin ıslahında kullanılacak seleksiyon yöntemleri ve seleksiyon kriterlerinin saptanması, uygulamaya aktırılması ve sonuçların yorumlanması 5 5 4 4 4 5 2 3 3 3 2 3 3 2 3