Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Uzmanlık Alan | TAB7000 | 6 + 0 | 10,0 |
Birim Bölüm | TARLA BİTKİLERİ - YL |
Derece Seviye | Lisansüstü - Zorunlu - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze |
EBS Koordinatörü | Prof. Dr. Hanife MUT Prof. Dr. Zeki MUT Doç. Dr. Emine Serap KIZIL AYDEMİR Doç. Dr. Erdem GÜLÜMSER Doç. Dr. Özge Doğanay ERBAŞ KÖSE |
Ders Veren | Prof. Dr. Zeki MUT Prof. Dr. Hanife MUT Doç. Dr. Emine Serap KIZIL AYDEMİR Doç. Dr. Erdem GÜLÜMSER Doç. Dr. Özge Doğanay ERBAŞ KÖSE |
Amaç |
Tez çalışmalarına ilişkin bilgileri vermek |
Ders İçeriği |
Tez konusuyla ilgili konuları kapsar |
Ders Kaynakları |
Bu derse ait ders notları, slaytlar, makaleler, kitaplar
makale, kitap |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2020 - 2021 2021 - 2022 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
30
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
70
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 3 | 30 | 90 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | Beyin Fırtınası | 1 | 14 | 14 |
Gözlem/durumları işleme, Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma | Saha / Arazi Çalışması | 2 | 60 | 120 |
Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması | Laboratuar | 3 | 10 | 30 |
Ödev 1 | Ödev 1 | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 255 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 10 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Yüksek lisans tez çalışması aşamasında danışman öğretim üyesini öğrenci ve öğrencilerine tez çalışmalarına ilişkin bilgiler. | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Laboratuar |
1 | Yüksek lisans tez çalışması aşamasında danışman öğretim üyesini öğrenci ve öğrencilerine tez çalışmalarına ilişkin bilgiler. | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Laboratuar |
1 | Yüksek lisans tez çalışması aşamasında danışman öğretim üyesini öğrenci ve öğrencilerine tez çalışmalarına ilişkin bilgiler. | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Laboratuar |
1 | Yüksek lisans tez çalışması aşamasında danışman öğretim üyesini öğrenci ve öğrencilerine tez çalışmalarına ilişkin bilgiler. | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Laboratuar |
1 | Yüksek lisans tez çalışması aşamasında danışman öğretim üyesini öğrenci ve öğrencilerine tez çalışmalarına ilişkin bilgiler. | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Laboratuar |
1 | Yüksek lisans tez çalışması aşamasında danışman öğretim üyesini öğrenci ve öğrencilerine tez çalışmalarına ilişkin bilgiler. | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Laboratuar |
1 | Yüksek lisans tez çalışması aşamasında danışman öğretim üyesini öğrenci ve öğrencilerine tez çalışmalarına ilişkin bilgiler. | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Laboratuar |
1 | Yüksek lisans tez çalışması aşamasında danışman öğretim üyesini öğrenci ve öğrencilerine tez çalışmalarına ilişkin bilgiler. | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Laboratuar |
1 | Yüksek lisans tez çalışması aşamasında danışman öğretim üyesini öğrenci ve öğrencilerine tez çalışmalarına ilişkin bilgiler. | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Laboratuar |
1 | Yüksek lisans tez çalışması aşamasında danışman öğretim üyesini öğrenci ve öğrencilerine tez çalışmalarına ilişkin bilgiler. | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Laboratuar |
1 | Yüksek lisans tez çalışması aşamasında danışman öğretim üyesini öğrenci ve öğrencilerine tez çalışmalarına ilişkin bilgiler. | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Laboratuar |
1 | Yüksek lisans tez çalışması aşamasında danışman öğretim üyesini öğrenci ve öğrencilerine tez çalışmalarına ilişkin bilgiler. | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Laboratuar |
1 | Yüksek lisans tez çalışması aşamasında danışman öğretim üyesini öğrenci ve öğrencilerine tez çalışmalarına ilişkin bilgiler. | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Laboratuar |
1 | Yüksek lisans tez çalışması aşamasında danışman öğretim üyesini öğrenci ve öğrencilerine tez çalışmalarına ilişkin bilgiler. | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Laboratuar |
1 | Yüksek lisans tez çalışması aşamasında danışman öğretim üyesini öğrenci ve öğrencilerine tez çalışmalarına ilişkin bilgiler. | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Laboratuar |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Yüksek lisans düzeyinde edinilmiş bilgileri ve özgün araştırmaları uzmanlık düzeyinde geliştirir ve alanına yenilik getirecek özgün sonuçlara ulaşır. | Ders | Dinleme ve anlamlandırma | |
Alanıyla ilgili sorunları etik kurallara uygun biçimde araştırma yöntemlerini kullanarak çözümler. | Ders | Dinleme ve anlamlandırma | |
Alanıyla ilgili kavramları açıklar ve uygular. | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | |
Alanında edindiği bilgi ve becerileri, eleştirel bir yaklaşımla sorgular ve bilgileri sistematik bir şekilde değerlendirir ve uygular. | Ders | Dinleme ve anlamlandırma | |
Araştırma bulgularını sözlü ve yazılı olarak sunar, uzman kişiler ile konuları tartışır ve özgün görüşler ortaya koyup savunur. | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Yüksek lisans düzeyinde edinilmiş bilgileri ve özgün araştırmaları uzmanlık düzeyinde geliştirir ve alanına yenilik getirecek özgün sonuçlara ulaşır. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Alanıyla ilgili sorunları etik kurallara uygun biçimde araştırma yöntemlerini kullanarak çözümler. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Alanıyla ilgili kavramları açıklar ve uygular. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Alanında edindiği bilgi ve becerileri, eleştirel bir yaklaşımla sorgular ve bilgileri sistematik bir şekilde değerlendirir ve uygular. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Araştırma bulgularını sözlü ve yazılı olarak sunar, uzman kişiler ile konuları tartışır ve özgün görüşler ortaya koyup savunur. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |