| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
| Yeni Doğal Yem Kaynakları | TAB5034 | 3 + 0 | 7,5 |
| Birim Bölüm | TARLA BİTKİLERİ - YL |
| Derece Seviye | Lisansüstü - Seçmeli - Türkçe |
| Dersin Verilişi | Yüz yüze |
| EBS Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Nurgül ERGİN (Yıl: 2022 - 2023) Prof. Dr. Erdem GÜLÜMSER (Yıl: 2020 - 2021) |
| Ders Veren | Prof. Dr. Erdem GÜLÜMSER |
| Amaç |
Doğada kendiliğinden yetişen yem bitkileri hakkında bilgiler vermek. |
| Ders İçeriği |
Doğal yem bitkilerinin kaba yem olarak değerlendirilmesi ve besin değeri, beslenme özellikleri. |
| Ders Kaynakları |
Bu derse ait ders notları ve slaytlar
|
| Açıldığı Öğretim Yılı | 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2024 - 2025 2025 - 2026 |
| Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Ara Sınav 1 | 30 |
| Ödev 1 | 10 |
| Ödev (Sunum) | 10 |
| Toplam | 50 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Final | %50 |
| Toplam | %50 |
| Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %50 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %50 |
| Toplam | %100 |
| Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
|
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
|
Destek Dersleri
|
0
|
|
Ek Dersler
|
0
|
|
Kategori
|
0
|
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
| Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 3 | 14 | 42 |
| Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 1 | 14 | 14 |
| Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 5 | 5 | 25 |
| Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | Beyin Fırtınası | 5 | 5 | 25 |
| Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Küçük Grup Tartışması | 3 | 5 | 15 |
| Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler | Seminer | 3 | 3 | 9 |
| Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması | Grup Çalışması | 3 | 3 | 9 |
| Gözlem/durumları işleme, Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma | Saha / Arazi Çalışması | 3 | 5 | 15 |
| Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması | Laboratuar | 3 | 5 | 15 |
| Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 2 | 1 | 2 |
| Ödev 1 | Ödev 1 | 3 | 3 | 9 |
| Final | Final | 2 | 1 | 2 |
| Ödev (Sunum) | Ödev (Sunum) | 3 | 3 | 9 |
| Toplam İş Yükü (Saat) | 191 | |||
| AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 7,49 | |||
| AKTS | 3,0 | |||
| Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
|---|---|---|
| 1 | Ülkemizin farklı bölgelerinde doğal olarak yetişen ve tarım arazilerinde yabancı ot özelliği gösteren otsu bitkilerinin kaba yem olarak kullanılmaları, besin değerleri ve besleme özellikleri | Tartışmalı Ders |
| 1 | Ülkemizin farklı bölgelerinde doğal olarak yetişen ve tarım arazilerinde yabancı ot özelliği gösteren otsu bitkilerinin kaba yem olarak kullanılmaları, besin değerleri ve besleme özellikleri | Tartışmalı Ders |
| 1 | Ülkemizin farklı bölgelerinde doğal olarak yetişen ve tarım arazilerinde yabancı ot özelliği gösteren otsu bitkilerinin kaba yem olarak kullanılmaları, besin değerleri ve besleme özellikleri | Tartışmalı Ders |
| 1 | Ülkemizin farklı bölgelerinde doğal olarak yetişen ve tarım arazilerinde yabancı ot özelliği gösteren otsu bitkilerinin kaba yem olarak kullanılmaları, besin değerleri ve besleme özellikleri | Tartışmalı Ders |
| 1 | Ülkemizin farklı bölgelerinde doğal olarak yetişen ve tarım arazilerinde yabancı ot özelliği gösteren otsu bitkilerinin kaba yem olarak kullanılmaları, besin değerleri ve besleme özellikleri | Tartışmalı Ders |
| 1 | Ülkemizin farklı bölgelerinde doğal olarak yetişen ve tarım arazilerinde yabancı ot özelliği gösteren otsu bitkilerinin kaba yem olarak kullanılmaları, besin değerleri ve besleme özellikleri | Tartışmalı Ders |
| 1 | Ülkemizin farklı bölgelerinde doğal olarak yetişen ve tarım arazilerinde yabancı ot özelliği gösteren otsu bitkilerinin kaba yem olarak kullanılmaları, besin değerleri ve besleme özellikleri | Tartışmalı Ders |
| 1 | Ülkemizin farklı bölgelerinde doğal olarak yetişen ve tarım arazilerinde yabancı ot özelliği gösteren otsu bitkilerinin kaba yem olarak kullanılmaları, besin değerleri ve besleme özellikleri | Tartışmalı Ders |
| 1 | Ülkemizin farklı bölgelerinde doğal olarak yetişen ve tarım arazilerinde yabancı ot özelliği gösteren otsu bitkilerinin kaba yem olarak kullanılmaları, besin değerleri ve besleme özellikleri | Tartışmalı Ders |
| 1 | Ülkemizin farklı bölgelerinde doğal olarak yetişen ve tarım arazilerinde yabancı ot özelliği gösteren otsu bitkilerinin kaba yem olarak kullanılmaları, besin değerleri ve besleme özellikleri | Tartışmalı Ders |
| 1 | Ülkemizin farklı bölgelerinde doğal olarak yetişen ve tarım arazilerinde yabancı ot özelliği gösteren otsu bitkilerinin kaba yem olarak kullanılmaları, besin değerleri ve besleme özellikleri | Tartışmalı Ders |
| 1 | Ülkemizin farklı bölgelerinde doğal olarak yetişen ve tarım arazilerinde yabancı ot özelliği gösteren otsu bitkilerinin kaba yem olarak kullanılmaları, besin değerleri ve besleme özellikleri | Tartışmalı Ders |
| 1 | Ülkemizin farklı bölgelerinde doğal olarak yetişen ve tarım arazilerinde yabancı ot özelliği gösteren otsu bitkilerinin kaba yem olarak kullanılmaları, besin değerleri ve besleme özellikleri | Tartışmalı Ders |
| 1 | Ülkemizin farklı bölgelerinde doğal olarak yetişen ve tarım arazilerinde yabancı ot özelliği gösteren otsu bitkilerinin kaba yem olarak kullanılmaları, besin değerleri ve besleme özellikleri | Tartışmalı Ders |
| Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
| Doğal yem bitkilerinin tüm özelliklerini kapsar. | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
| Öğrenci doğada doğal olarak yetişen yem bitkilerini öğrenir | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
| Yem olarak kullanılabilecek bitkileri tanır | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Doğal yem bitkilerinin tüm özelliklerini kapsar. | 3 | 4 | 3 | 3 | 2 | 1 | 1 | 1 | 2 | 1 | 2 | 2 | 1 | 1 | 1 | ;
| Öğrenci doğada doğal olarak yetişen yem bitkilerini öğrenir | 4 | 5 | 3 | 2 | 3 | 3 | 4 | 3 | 3 | 3 | 2 | 3 | 3 | 3 | 3 | ;
| Yem olarak kullanılabilecek bitkileri tanır | 4 | 5 | 3 | 3 | 3 | 2 | 3 | 3 | 3 | 2 | 2 | 3 | 1 | 2 | 2 | ;
| Ortalama Değer | 3,67 | 4,67 | 3 | 2,67 | 2,67 | 2 | 2,67 | 2,33 | 2,67 | 2 | 2 | 2,67 | 1,67 | 2 | 2 |