| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
| İstatistik | ZMH106 | 2 | 3 + 0 | 4,0 |
| Birim Bölüm | BİYOSİSTEM MÜHENDİSLİĞİ |
| Derece Seviye | Lisans - Zorunlu - Türkçe |
| Dersin Verilişi | Ders Verme |
| EBS Koordinatörü | |
| Ders Veren | |
| Amaç |
Temel İstatistik kavramlarını, verilerin nasıl sunulacağını, olasılık kavramını ve dağılışlarını öğrencilere öğretmek; bilimsel karar verebilmeyi istatistiksel yaklaşımla tanıtmak; yapılan denemelerden elde edilen verilerin nasıl analiz edileceğini ve analiz sonuçlarının nasıl yorumlanacağını öğretmektir |
| Ders İçeriği |
İstatistiğe giriş; Temel kavramlar; Verilerin sunulması ve özetlenmesi; Tanımlayıcı istatistikler; Olasılık ve olasılık dağılışları (binom, poisson ve normal); İstatistiksel yorumlama; Hipotez testleri; Değişkenler arasındaki ilişkiler (regresyon ve korelasyon analizi), Sayımla elde edilen verilerin analizi |
| Ders Kaynakları |
Dersi veren öğretim üyesinin ders notları, önerilen kaynak kitaplar
İSTATİSTİK, PROF. DR Z. METİN TURAN, ULUDAĞ ÜNİVERSİTESİ |
| Açıldığı Öğretim Yılı | 2020 - 2021 |
| Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | 0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | %0 |
| Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
| Toplam | %0 |
| Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
|
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
|
Destek Dersleri
|
0
|
|
Ek Dersler
|
0
|
|
Kategori
|
0
|
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
| Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 4 | 14 | 56 |
| Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 0 | 0 | 0 |
| Önceden planlanmış özel beceriler | Problem Çözme | 0 | 0 | 0 |
| Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması | Laboratuar | 0 | 0 | 0 |
| Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 20 | 1 | 20 |
| Ödev 1 | Ödev 1 | 5 | 1 | 5 |
| Final | Final | 20 | 1 | 20 |
| Dönem Sonu Uygulaması | Dönem Sonu Uygulaması | 5 | 1 | 5 |
| Toplam İş Yükü (Saat) | 106 | |||
| AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 4,16 | |||
| AKTS | 4,0 | |||
| Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
|---|---|---|
| 1 | İstatistiğe giriş; Temel kavramlar; Verilerin sunulması ve özetlenmesi (frekans tablosu). | |
| 2 | Tanımlayıcı istatistikler (yer ve dağılış ölçüleri). | |
| 3 | Olasılık Teorisi | |
| 4 | Şans değişkenleri ve olasılık dağılışları. | |
| 5 | Kesikli dağılışlar (Binom ve Poisson dağılışları). | |
| 6 | Sürekli dağılışlar (Normal dağılış). | |
| 7 | İstatistiksel yorumlama, Nokta ve aralık tahminlemesi (populasyon ortalaması, populasyon oranı ve populasyon varyansı için nokta ve aralık tahminlemesi). | |
| 8 | Ara sınav-Hipotez testi, I. ve II. Tip hata olasılıkları, testin gücü. | |
| 9 | Büyük örnek testleri (z testi); Populasyon ortalaması ve iki ortalamanın karşılaştırılması için hipotez testleri | |
| 10 | Küçük örnek testleri (t testi). | |
| 11 | Bağımlı ve bağımsız örneklerde iki ortalamanın karşılaştırılması için hipotez testleri. | |
| 12 | Populasyon varyansı için hipotez testi (F testi), iki varyansın karşılaştırılması için hipotez testi (khi-kare testi). | |
| 13 | Değişkenler arası ilişkiler; Regresyon ve korelasyon analizi | |
| 14 | Sayımla elde edilen verilerin analizi (Khi-kare) |
| Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
| Bir araştırma veya deney tasarlama becerisi edinme | |||
| Hipotez oluşturabilme ve onu test edebilme yeteneği kazanır | |||
| Denemelerden elde edilen verileri analiz edebilme ve analiz sonuçlarını yorumlayabilme becerisi | |||
| Temel istatistik teknikleri ve yöntemleri uygulayabilme becerisi | |||
| İstatistiksel bir bakış açısı oluşur |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Bir araştırma veya deney tasarlama becerisi edinme | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| Hipotez oluşturabilme ve onu test edebilme yeteneği kazanır | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| Denemelerden elde edilen verileri analiz edebilme ve analiz sonuçlarını yorumlayabilme becerisi | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| Temel istatistik teknikleri ve yöntemleri uygulayabilme becerisi | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| İstatistiksel bir bakış açısı oluşur | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| Ortalama Değer | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |