| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
| Agroekoturizm | ZDF222 | 4 | 3 + 0 | 3,0 |
| Birim Bölüm | BİYOSİSTEM MÜHENDİSLİĞİ |
| Derece Seviye | Lisans - Seçmeli - Türkçe |
| Dersin Verilişi | Ders Verme |
| EBS Koordinatörü | Prof. Dr. Erdem GÜLÜMSER |
| Ders Veren | |
| Amaç |
Turizm seköründe doğal kaynakların ve tarımsal kaynakların kullanımını kavrayabilme |
| Ders İçeriği |
Turizm seköründe doğal kaynakların ve tarımsal kaynakların kullanımı, Bölgeye uygun turizm amaçlı butik tarz tarımsal işletmelerin planlanması, mevcut projeler, yeni projelerin oluşturulması, doğa rehberliği. |
| Ders Kaynakları |
Dersi veren öğretim üyesinin ders notları, önerilen kaynak kitaplar
|
| Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | 0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | %0 |
| Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
| Toplam | %0 |
| Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
|
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
|
Destek Dersleri
|
0
|
|
Ek Dersler
|
0
|
|
Kategori
|
0
|
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
| Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 2 | 16 | 32 |
| Gözlem/durumları işleme, Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma | Saha / Arazi Çalışması | 2 | 12 | 24 |
| Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 2 | 13 | 26 |
| Final | Final | 2 | 1 | 2 |
| Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 2 | 1 | 2 |
| Toplam İş Yükü (Saat) | 86 | |||
| AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 3,37 | |||
| AKTS | 3,0 | |||
| Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
|---|---|---|
| 1 | Agroekoturizmin Önemi ve Amacı | Ders |
| 2 | Agro Ekoturizm Türkiye'de ve Dünyada gelişimi | Ders |
| 3 | Agroekoturizmin Türkiye'de ve Dünyada gelişimi | |
| 4 | Agro Ekoturizm kırsal kalkınmadaki rolü ve önemi | |
| 5 | Agroekoturizmin kırsal kalkınmadaki rolü ve önemi | Ders |
| 7 | Agro Turizm planlamaları ve kurumsal teşvikler | Ders |
| 7 | Agro Turizm planlamaları ve kurumsal teşvikler | Ders |
| 7 | Agro Turizm planlamaları ve kurumsal teşvikler | Ders |
| 10 | Tarım alanlarının, doğal hayatın korunması ve sürdürülebilirlik | |
| 11 | Doğal yaşam, tabiat varlıkları ve peyzaj düzenlemelerinin turizm faaliyetlerinde kullanımı | Ders |
| 11 | Doğal yaşam, tabiat varlıkları ve peyzaj düzenlemelerinin turizm faaliyetlerinde kullanımı | Ders |
| 13 | Türkiye'den ve dünyadan örnek ekoturizm projeleri | |
| 13 | Türkiye'den ve dünyadan örnek ekoturizm projeleri |
| Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
| Tarım turizmindeki mod kavramlarını tanımlayabilme. | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
| Ekolojiyi tanımlayabilme | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
| Kırsal turizmi tanımlayabilme | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
| Tarım turizmini planlayabilme. | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
| Tarımsal üretimi kırsal turizm amaçlı kullanabilme. | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Tarım turizmindeki mod kavramlarını tanımlayabilme. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| Ekolojiyi tanımlayabilme | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| Kırsal turizmi tanımlayabilme | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| Tarım turizmini planlayabilme. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| Tarımsal üretimi kırsal turizm amaçlı kullanabilme. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| Ortalama Değer | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |