Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Tarımsal Enerji | ZDF224 | 4 | 3 + 0 | 3,0 |
Birim Bölüm | BİYOSİSTEM MÜHENDİSLİĞİ |
Derece Seviye | Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Ders verme |
EBS Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Çayan ALKAN |
Ders Veren | Dr. Öğr. Üyesi Kutalmış TURHAL |
Amaç |
Öğrencilerin, enerji üretimi ve kullanımı alanındaki problemlere çözüm getirebilecek duruma gelmeleri amaçlanır. |
Ders İçeriği |
Enerji Nedir, Nasıl Yayılır, Enerji Türleri (Güneş, Fosil Yakıtlar; Petrol, Kömür, Doğal Gaz, Kaya Gazı vb., Rüzgar Enerjisi, Hidro Enerji, Jeotermal Enerji, Nükleer Enerji, Gel-Git (Dalga Enerjileri), Konvansiyonel Enerji Kaynaklarının Sürdürülebilirliği |
Ders Kaynakları |
Prof. Dr. Güngör YAVUZCAN 1994. Enerji Teknolojisi. A.Ü. Ziraat Fakültesi Yayını. Yayın No: 1324, Ders kitabı:383(117s)
Dersi veren öğretim üyesinin ders notları |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2024 - 2025 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Ara Sınav 1 | 30 |
Ödev 1 | 10 |
Toplam | 40 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Final | %60 |
Toplam | %60 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %40 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %60 |
Toplam | %100 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
70
|
Uygulama Dersleri
|
30
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 2 | 14 | 28 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 3 | 6 | 18 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme | Gösterim | 2 | 4 | 8 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | Beyin Fırtınası | 2 | 2 | 4 |
Gözlem/durumları işleme, Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma | Saha / Arazi Çalışması | 4 | 2 | 8 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 2 | 1 | 2 |
Ödev 1 | Ödev 1 | 2 | 1 | 2 |
Final | Final | 2 | 1 | 2 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 72 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 2,82 | |||
AKTS | 3,0 |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Enerjinin tanımı, makine-enerji ilişkileri, Dünya'da ve Türkiye'de enerji üretim ve tüketimi | |
3 | Güneş enerjisi ve teknolojisi | |
3 | Güneş enerjisi ve teknolojisi | |
5 | Rüzgar enerjisi ve teknolojisi | |
5 | Rüzgar enerjisi ve teknolojisi | |
6 | Hidrolik enerjisi ve teknolojisi | |
6 | Hidrolik enerjisi ve teknolojisi | |
8 | Ara sınav | |
9 | Biyomas enerjisi ve teknolojisi | |
10 | Jeotermal enerji ve teknolojisi | |
11 | Nükleer enerji ve teknolojisi | |
12 | Tarımsal üretimde enerji transformasyonu | |
13 | Enerji üretiminin optimizasyonu | |
14 | Enerji verimliliği ve enerji tasarrufu |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Enerji tanımı ve önemini bilmelidir. | |||
Jeotermal enerjiyi ve bu enerjiden yararlanma teknolojilerini bilmelidir | |||
Güneş, rüzgar ve hidroelektrik enerjinin üretim yollarını be teknolojilerini bilmelidir. | |||
Konvensiyonel ve alternetif enerjilerin neler olduğunu bilmelidir. | |||
Biyokütle enerjisinin ne anlama geldiğini ve çeşitlerini bilmelidir. |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Enerji tanımı ve önemini bilmelidir. | 2 | 3 | 4 | 3 | 4 | 4 | 3 | 2 | 2 | 2 | 3 | ;
Jeotermal enerjiyi ve bu enerjiden yararlanma teknolojilerini bilmelidir | 4 | 3 | 5 | 4 | 2 | 3 | 3 | 4 | 2 | 3 | 2 | ;
Güneş, rüzgar ve hidroelektrik enerjinin üretim yollarını be teknolojilerini bilmelidir. | 5 | 4 | 3 | 2 | 2 | 2 | 3 | 4 | 2 | 3 | 3 | ;
Konvensiyonel ve alternetif enerjilerin neler olduğunu bilmelidir. | 3 | 2 | 4 | 4 | 3 | 3 | 2 | 2 | 3 | 4 | 3 | ;
Biyokütle enerjisinin ne anlama geldiğini ve çeşitlerini bilmelidir. | 4 | 3 | 3 | 2 | 4 | 2 | 5 | 3 | 4 | 2 | 3 | ;
Ortalama Değer | 3,6 | 3 | 3,8 | 3 | 3 | 2,8 | 3,2 | 3 | 2,6 | 2,8 | 2,8 |