Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Biyosistem Mühendisliğine Giriş | BSM101 | 1 | 2 + 0 | 4,0 |
Birim Bölüm | BİYOSİSTEM MÜHENDİSLİĞİ |
Derece Seviye | Lisans - Zorunlu - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze |
EBS Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Murat KARAER |
Ders Veren | Dr. Öğr. Üyesi Murat KARAER |
Amaç |
Bu derste hem ziraat hem de mühendisliğin biyosistem mühendisliği çatısı altında birleştirilmesi amaçlanmıştır. Dersin asıl konusu biyoloji olmakla beraber sulama ve su kaynakları mühendisliği de bu dersin konuları arasına girmekte ve bir bütün olarak anlatılmaktadır. |
Ders İçeriği |
Biyosistem mühendisliğinin tanımı, kapsamı, ilgili ana konuları ve çalışma alanları ve dünyadaki gelişmeler. |
Ders Kaynakları |
Öğretim üyesinin ders notları
|
Açıldığı Öğretim Yılı | 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Ara Sınav 1 | 40 |
Toplam | 40 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Final | %60 |
Toplam | %60 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %40 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %60 |
Toplam | %100 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
100
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 2 | 14 | 28 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 2 | 14 | 28 |
Önceden planlanmış özel beceriler | Problem Çözme | 2 | 6 | 12 |
Gözlem/durumları işleme, Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma | Saha / Arazi Çalışması | 3 | 5 | 15 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 1 | 1 | 1 |
Final | Final | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 85 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 3,33 | |||
AKTS | 4,0 |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Giriş | Tartışmalı Ders |
2 | Biyosistem Mühendisliği Uygulama Alanları | Tartışmalı Ders |
3 | Biyosistem Mühendisliği Çalışma Konuları | Tartışmalı Ders |
4 | Arazi ve Su Kaynakları Tanıtımları | Tartışmalı Ders |
4 | Arazi ve Su Kaynakları Tanıtımları | Tartışmalı Ders |
4 | Arazi ve Su Kaynakları Tanıtımları | Tartışmalı Ders |
4 | Arazi ve Su Kaynakları Tanıtımları | Tartışmalı Ders |
8 | Tarımsal Yapılar Tanıtımları | Tartışmalı Ders |
9 | Tarımsal yapılar Tanıtımları | Tartışmalı Ders |
9 | Tarımsal yapılar Tanıtımları | Tartışmalı Ders |
11 | Tarım makineleri Tanıtımları | Tartışmalı Ders |
11 | Tarım makineleri Tanıtımları | Tartışmalı Ders |
13 | Tarımsal enerji Tanıtımları | Tartışmalı Ders |
13 | Tarımsal enerji Tanıtımları | Tartışmalı Ders |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Biyosistem mühendisliği konusunda bilgi sahibi olmak | |||
Dünyadaki biyosistem mühendisliğindeki gelişmeler hakkında bilgi sahibi olmak | |||
Biyosistem mühendisliğinin işlevi ve çalışma alanlarını öğrenmek |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Biyosistem mühendisliği konusunda bilgi sahibi olmak | 4 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | ;
Dünyadaki biyosistem mühendisliğindeki gelişmeler hakkında bilgi sahibi olmak | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 4 | 5 | 4 | 4 | ;
Biyosistem mühendisliğinin işlevi ve çalışma alanlarını öğrenmek | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 5 | 4 | 4 | ;
Ortalama Değer | 2 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 2 | 3,67 | 3 | 3 |