EN
  • Anasayfa
  • ZMH116 Mühendislik Matematiği (2021 - 2022 / 2. Yarıyıl)
  • EN
ZMH116 - Mühendislik Matematiği
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Mühendislik Matematiği ZMH116 2 3 + 0 4,0 Pdf
Birim Bölüm
BİYOSİSTEM MÜHENDİSLİĞİ
Derece Seviye Lisans - Zorunlu - Türkçe
Dersin Verilişi Yüz yüze
EBS Koordinatörü
Ders Veren Doç. Dr. Mehmet SOLGUN
Amaç

Dersin amacı öğrenciye R^3 de vektör kavramı, vektör değerli fonksiyon kavramı ve bu fonksiyonlarla ilgili cebirsel işlem yapabilme yeteneği kazandırma, çok değişkenli fonksiyonlarda limit, süreklilik, kısmı türev, diferansiyel kavramlarının kazandırılması, iki değişkenli fonksiyonlarda Taylor seri açılımları, çok değişkenli fonksiyonlarda yönlü türev ve gradiyent kavramı, iki katlı integraller ve bu integrallerde değişken değişimleri, Fubini teoremi, eğrisel integraller ve bu integrallerin uygulamaları ile Green teoremini vermektir.

Ders İçeriği

Çok değişkenli fonksiyonlarda limit, süreklilik, kısmı türev, diferansiyel kavramlarının kazandırılması, iki değişkenli fonksiyonlarda Taylor seri açılımları, çok değişkenli fonksiyonlarda yönlü türev ve gradiyent kavramı, iki katlı integraller ve bu integrallerde değişken değişimleri, Fubini teoremi, eğrisel integraller ve bu integrallerin uygulamaları ile Green teoremi.

Ders Kaynakları Introduction to Linear Algebra, 2nd Ed.Gilbert Strang, Wesley- Cambridge Press 1998
Linear Algebra and Its Applications, 3rd Ed. Gilbert Strang, Harcourt, Brace, Jovanovich, Publishers, 1988
Açıldığı Öğretim Yılı 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Ara Sınav 1 40
Toplam 40
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Final %60
Toplam %60
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %40
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %60
Toplam %100
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Toplam İş Yükü (Saat) 0
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 0
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Vektörler, Uzunluk ve Nokta Çarpım
2 Düzlemler, Matrisler ve Lineer Denklemler
3 Gauss eliminasyonu
4 Matrislerle eliminasyon, matris işlemlerinin kuralları
5 Gauss-Jordan yöntemi ile matris tersi alma, faktorizayon
6 LU ayrıklaştırması, Transpoze ve Permütasyon matrisleri
7 Vektör uzay ve alt uzayları, Sıfır uzayı, satır, sütun ve sol sıfır uzayı
8 Rank, Ax=b’nin çözümü
9 Lineer bağımsızlık, baz ve boyut, ortogonallik, izdüşümler
10 En-küçük kareler yaklaşımı
11 Ortogonal bazlar ve Gram-Schmidt
12 Determinantlar, Kofaktörler
13 Cramer kuralı, Özdeğer ve Özvektörler
14 Matrisler ve Uygulamaları
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Vektörler ve matrisler üzerinde denklem çözümü yöntemlerini kavrayarak uzunluk nokta çarpımı ve düzlemler üzerindeki ilişkileri kavrar
Vektör Uzayı ve alt uzayları kavrayarak, Lineer bağımsızlık, izdüşümler ve en küçük kareler yaklaşımı gibi metodları uygulayabilir hale gelir
Gauss Eliminasyonu , Matris üzerinde işlem prosedürleri Gauss-Jordan yöntemini kavrayarak bunları problemlerin çözümünde uygulayabilir hale gelir
Matrisleri ve hesaplama yöntemlerini kullanarak difransiyel denklem çözümlerinde uygulayarak problem çözme yetisini kazanır
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13
Vektörler ve matrisler üzerinde denklem çözümü yöntemlerini kavrayarak uzunluk nokta çarpımı ve düzlemler üzerindeki ilişkileri kavrar - - - - - - - - - - - - -
Vektör Uzayı ve alt uzayları kavrayarak, Lineer bağımsızlık, izdüşümler ve en küçük kareler yaklaşımı gibi metodları uygulayabilir hale gelir - - - - - - - - - - - - -
Gauss Eliminasyonu , Matris üzerinde işlem prosedürleri Gauss-Jordan yöntemini kavrayarak bunları problemlerin çözümünde uygulayabilir hale gelir - - - - - - - - - - - - -
Matrisleri ve hesaplama yöntemlerini kullanarak difransiyel denklem çözümlerinde uygulayarak problem çözme yetisini kazanır - - - - - - - - - - - - -