Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Hidrolik | BSM211 | 3 | 2 + 1 | 4,0 |
Birim Bölüm | BİYOSİSTEM MÜHENDİSLİĞİ |
Derece Seviye | Lisans - Zorunlu - Türkçe |
Dersin Verilişi | Ders verme, problem çözme, tartışmalı ders |
EBS Koordinatörü | |
Ders Veren | Prof. Dr. Bahadır SAYINCI |
Amaç |
Basınçlı akımların temel denklemlerini ve mühendislik uygulamalarını incelemek, Serbest yüzeyli akımların temel denklemleri ve mühendislik uygulamalarını vermek, Boyut analizinin hidrolik problemlere uygulamasını incelemek |
Ders İçeriği |
Hidrolik, sulamanın temelini oluşturur ve topraksu yapıları, sulama sistemlerinin projelenmesi gibi derslere zemin oluşturur. Bu derste öğrencilerin akışkanların özellikleri, basınç, enerji çeşitleri, yük kayıpları, boru ve kanal akımları ile ilgili konularda bilgi ve beceri sahibi olması hedeflenir. |
Ders Kaynakları |
• Hidrolik, B. Mutlu Sümer, İstemi Ünsal, Mehmetçik Bayazıt, Birsen Yayınevi.
Akışkanlar Mekaniği ve Hidrolik, Mehmet Berkün, Literatür Yayınevi |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Ara Sınav 1 | 40 |
Toplam | 40 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Final | %60 |
Toplam | %60 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %40 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %60 |
Toplam | %100 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
AKTS | 4,0 |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Öğrenciler hidrolik mühendisliği ile ilgili tasarım derslerine ait temel esasları öğrenerek bu konuların anlaşılmasını sağlayacak becerileri kazanır. | Ders | Dinleme ve anlamlandırma | |
Öğrenciler hidrolik mühendisliği uygulamalarını yapma becerisini kazanır. | Ders | Dinleme ve anlamlandırma | |
Öğrenciler hidrolik problemlerini çözebilecek ve hidrolik yapıların tasarımını öğrenir. | Ders | Dinleme ve anlamlandırma | |
Hidrolik Mühendisliğine ait temel denklemleri çözme yeteneği kazanır. | Ders | Dinleme ve anlamlandırma | |
Karmaşık problemleri çözme yeteneği kazanır. | Ders | Dinleme ve anlamlandırma | |
Öğrenciler hidrolik mühendisliği ile ilgili tasarım derslerine ait temel esasları öğrenerek bu konuların anlaşılmasını sağlayacak becerileri kazanır. | Ders | Dinleme ve anlamlandırma | |
Öğrenciler hidrolik mühendisliği uygulamalarını yapma becerisini kazanır. | Ders | Dinleme ve anlamlandırma | |
Öğrenciler hidrolik problemlerini çözebilecek ve hidrolik yapıların tasarımını öğrenir. | Ders | Dinleme ve anlamlandırma | |
Hidrolik Mühendisliğine ait temel denklemleri çözme yeteneği kazanır. | Ders | Dinleme ve anlamlandırma | |
Karmaşık problemleri çözme yeteneği kazanır. | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Öğrenciler hidrolik mühendisliği ile ilgili tasarım derslerine ait temel esasları öğrenerek bu konuların anlaşılmasını sağlayacak becerileri kazanır. | 4 | 3 | 1 | 1 | 3 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | ;
Öğrenciler hidrolik mühendisliği uygulamalarını yapma becerisini kazanır. | 3 | 3 | 1 | 1 | 3 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | ;
Öğrenciler hidrolik problemlerini çözebilecek ve hidrolik yapıların tasarımını öğrenir. | 2 | 3 | 1 | 1 | 3 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | ;
Hidrolik Mühendisliğine ait temel denklemleri çözme yeteneği kazanır. | 4 | 3 | 1 | 1 | 3 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | ;
Karmaşık problemleri çözme yeteneği kazanır. | 3 | 4 | 1 | 1 | 3 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | ;
Öğrenciler hidrolik mühendisliği ile ilgili tasarım derslerine ait temel esasları öğrenerek bu konuların anlaşılmasını sağlayacak becerileri kazanır. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
Öğrenciler hidrolik mühendisliği uygulamalarını yapma becerisini kazanır. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
Öğrenciler hidrolik problemlerini çözebilecek ve hidrolik yapıların tasarımını öğrenir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
Hidrolik Mühendisliğine ait temel denklemleri çözme yeteneği kazanır. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
Karmaşık problemleri çözme yeteneği kazanır. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
Ortalama Değer | 1,6 | 1,6 | 0,5 | 0,5 | 1,5 | 0,5 | 0,5 | 0,5 | 0,5 | 0,5 | 0,5 |