Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Hidrolik | BSM211 | 3 | 2 + 1 | 4,0 |
Birim Bölüm | BİYOSİSTEM MÜHENDİSLİĞİ |
Derece Seviye | Lisans - Zorunlu - Türkçe |
Dersin Verilişi | |
EBS Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Hüseyin Tevfik GÜLTAŞ |
Ders Veren | Dr. Öğr. Üyesi Hüseyin Tevfik GÜLTAŞ |
Amaç | |
Ders İçeriği | |
Ders Kaynakları |
• Hidrolik, B. Mutlu Sümer, İstemi Ünsal, Mehmetçik Bayazıt, Birsen Yayınevi.
|
Açıldığı Öğretim Yılı | 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Ara Sınav 1 | 35 |
Toplam | 35 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Final | %65 |
Toplam | %65 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %35 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %65 |
Toplam | %100 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
AKTS | 4,0 |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
15 | Uygulama | Ders |
16 | Final Sınavı | Problem Çözme |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Öğrenciler hidrolik mühendisliği ile ilgili tasarım derslerine ait temel esasları öğrenerek bu konuların anlaşılmasını sağlayacak becerileri kazanır. | Ders | Dinleme ve anlamlandırma | |
Öğrenciler hidrolik mühendisliği uygulamalarını yapma becerisini kazanır. | Ders | Dinleme ve anlamlandırma | |
Öğrenciler hidrolik problemlerini çözebilecek ve hidrolik yapıların tasarımını öğrenir. | Ders | Dinleme ve anlamlandırma | |
Hidrolik Mühendisliğine ait temel denklemleri çözme yeteneği kazanır. | Ders | Dinleme ve anlamlandırma | |
Karmaşık problemleri çözme yeteneği kazanır. | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Öğrenciler hidrolik mühendisliği ile ilgili tasarım derslerine ait temel esasları öğrenerek bu konuların anlaşılmasını sağlayacak becerileri kazanır. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
Öğrenciler hidrolik mühendisliği uygulamalarını yapma becerisini kazanır. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
Öğrenciler hidrolik problemlerini çözebilecek ve hidrolik yapıların tasarımını öğrenir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
Hidrolik Mühendisliğine ait temel denklemleri çözme yeteneği kazanır. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
Karmaşık problemleri çözme yeteneği kazanır. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
Ortalama Değer | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |