Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Hidrolik | BSM211 | 3 | 2 + 1 | 4,0 |
Birim Bölüm | BİYOSİSTEM MÜHENDİSLİĞİ |
Derece Seviye | Lisans - Zorunlu - Türkçe |
Dersin Verilişi | Ders verme, problem çözme, tartışmalı ders |
EBS Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Hüseyin Tevfik GÜLTAŞ |
Ders Veren | Dr. Öğr. Üyesi Hüseyin Tevfik GÜLTAŞ |
Amaç |
Basınçlı akımların temel denklemlerini ve mühendislik uygulamalarını incelemek, Serbest yüzeyli akımların temel denklemleri ve mühendislik uygulamalarını vermek, Boyut analizinin hidrolik problemlere uygulamasını incelemek |
Ders İçeriği |
Hidrolik, sulamanın temelini oluşturur ve topraksu yapıları, sulama sistemlerinin projelenmesi gibi derslere zemin oluşturur. Bu derste öğrencilerin akışkanların özellikleri, basınç, enerji çeşitleri, yük kayıpları, boru ve kanal akımları ile ilgili konularda bilgi ve beceri sahibi olması hedeflenir. |
Ders Kaynakları |
• Hidrolik, B. Mutlu Sümer, İstemi Ünsal, Mehmetçik Bayazıt, Birsen Yayınevi.
Akışkanlar Mekaniği ve Hidrolik, Mehmet Berkün, Literatür Yayınevi |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Ara Sınav 1 | 30 |
Kısa Sınav 1 | 10 |
Toplam | 40 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Final | %60 |
Toplam | %60 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %40 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %60 |
Toplam | %100 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
60
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
40
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 2 | 15 | 30 |
Önceden planlanmış özel beceriler | Problem Çözme | 2 | 15 | 30 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 2 | 7 | 14 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 2 | 1 | 2 |
Kısa Sınav 1 | Kısa Sınav 1 | 1 | 1 | 1 |
Final | Final | 2 | 1 | 2 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 79 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 3,10 | |||
AKTS | 4,0 |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Hidrostatik, Hidroliğe giriş | Ders |
2 | Sürtünmesiz bir boyutlu akım | Ders |
3 | Bernoulli denklemi ve uygulamaları | Problem Çözme |
4 | Boyut analizi | Ders Problem Çözme |
5 | Model teorisi | Ders Problem Çözme |
6 | Boru hidroliği | Ders Problem Çözme |
7 | Potansiyel akım | Ders Problem Çözme |
8 | Ara Sınav | Problem Çözme |
9 | Açık kanallarda akım | Ders |
9 | Açık kanallarda akım | Ders |
11 | Uniform akım | Ders Problem Çözme |
12 | Uniform olmayan akım | Ders Problem Çözme |
13 | Akım hesap uygulamaları | Ders Problem Çözme |
13 | Akım hesap uygulamaları | Ders Problem Çözme |
15 | Final Sınavı | Problem Çözme |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Öğrenciler hidrolik problemlerini çözebilecek ve hidrolik yapıların tasarımını öğrenir. | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler |
Öğrenciler hidrolik mühendisliği ile ilgili tasarım derslerine ait temel esasları öğrenerek bu konuların anlaşılmasını sağlayacak becerileri kazanır. | Yazılı Sınav | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler |
Öğrenciler hidrolik mühendisliği uygulamalarını yapma becerisini kazanır. | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler |
Hidrolik Mühendisliğine ait temel denklemleri çözme yeteneği kazanır. | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Tartışmalı Ders Problem Çözme | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler |
Karmaşık problemleri çözme yeteneği kazanır. | Yazılı Sınav | Problem Çözme | Önceden planlanmış özel beceriler |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Öğrenciler hidrolik problemlerini çözebilecek ve hidrolik yapıların tasarımını öğrenir. | 3 | 2 | 3 | 2 | 3 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | ;
Öğrenciler hidrolik mühendisliği ile ilgili tasarım derslerine ait temel esasları öğrenerek bu konuların anlaşılmasını sağlayacak becerileri kazanır. | 4 | 3 | 4 | 2 | 3 | 1 | 1 | 1 | 2 | 1 | 1 | ;
Öğrenciler hidrolik mühendisliği uygulamalarını yapma becerisini kazanır. | 3 | 3 | 4 | 2 | 3 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | ;
Hidrolik Mühendisliğine ait temel denklemleri çözme yeteneği kazanır. | 3 | 3 | 4 | 2 | 3 | 1 | 1 | 1 | 2 | 1 | 1 | ;
Karmaşık problemleri çözme yeteneği kazanır. | 4 | 4 | 4 | 2 | 3 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | ;
Ortalama Değer | 3,4 | 3 | 3,8 | 2 | 3 | 1 | 1 | 1 | 1,4 | 1 | 1 |