EN
  • Anasayfa
  • BSM211 Hidrolik (2024 - 2025 / 3. Yarıyıl)
  • EN
BSM211 - Hidrolik
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Hidrolik BSM211 3 2 + 1 4,0 Pdf
Birim Bölüm
BİYOSİSTEM MÜHENDİSLİĞİ
Derece Seviye Lisans - Zorunlu - Türkçe
Dersin Verilişi Ders verme, problem çözme, tartışmalı ders
EBS Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi Hüseyin Tevfik GÜLTAŞ
Ders Veren Dr. Öğr. Üyesi Hüseyin Tevfik GÜLTAŞ
Amaç

Basınçlı akımların temel denklemlerini ve mühendislik uygulamalarını incelemek, Serbest yüzeyli akımların temel denklemleri ve mühendislik uygulamalarını vermek, Boyut analizinin hidrolik problemlere uygulamasını incelemek

Ders İçeriği

Hidrolik, sulamanın temelini oluşturur ve topraksu yapıları, sulama sistemlerinin projelenmesi gibi derslere zemin oluşturur. Bu derste öğrencilerin akışkanların özellikleri, basınç, enerji çeşitleri, yük kayıpları, boru ve kanal akımları ile ilgili konularda bilgi ve beceri sahibi olması hedeflenir.

Ders Kaynakları • Hidrolik, B. Mutlu Sümer, İstemi Ünsal, Mehmetçik Bayazıt, Birsen Yayınevi.
Akışkanlar Mekaniği ve Hidrolik, Mehmet Berkün, Literatür Yayınevi
Açıldığı Öğretim Yılı 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Ara Sınav 1 30
Kısa Sınav 1 10
Toplam 40
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Final %60
Toplam %60
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %40
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %60
Toplam %100
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
60
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
40
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Dinleme ve anlamlandırma Ders 2 15 30
Önceden planlanmış özel beceriler Problem Çözme 2 15 30
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Sınıf Dışı Çalışma 2 7 14
Ara Sınav 1 Ara Sınav 1 2 1 2
Kısa Sınav 1 Kısa Sınav 1 1 1 1
Final Final 2 1 2
Toplam İş Yükü (Saat) 79
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 3,10
AKTS 4,0
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Hidrostatik, Hidroliğe giriş Ders
2 Sürtünmesiz bir boyutlu akım Ders
3 Bernoulli denklemi ve uygulamaları Problem Çözme
4 Boyut analizi Ders Problem Çözme
5 Model teorisi Ders Problem Çözme
6 Boru hidroliği Ders Problem Çözme
7 Potansiyel akım Ders Problem Çözme
8 Ara Sınav Problem Çözme
9 Açık kanallarda akım Ders
9 Açık kanallarda akım Ders
11 Uniform akım Ders Problem Çözme
12 Uniform olmayan akım Ders Problem Çözme
13 Akım hesap uygulamaları Ders Problem Çözme
13 Akım hesap uygulamaları Ders Problem Çözme
15 Final Sınavı Problem Çözme
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Öğrenciler hidrolik problemlerini çözebilecek ve hidrolik yapıların tasarımını öğrenir. Yazılı Sınav Ödev / Proje Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler
Öğrenciler hidrolik mühendisliği ile ilgili tasarım derslerine ait temel esasları öğrenerek bu konuların anlaşılmasını sağlayacak becerileri kazanır. Yazılı Sınav Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler
Öğrenciler hidrolik mühendisliği uygulamalarını yapma becerisini kazanır. Yazılı Sınav Ödev / Proje Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler
Hidrolik Mühendisliğine ait temel denklemleri çözme yeteneği kazanır. Yazılı Sınav Ödev / Proje Tartışmalı Ders Problem Çözme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler
Karmaşık problemleri çözme yeteneği kazanır. Yazılı Sınav Problem Çözme Önceden planlanmış özel beceriler
; ; ; ; ;
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
Öğrenciler hidrolik problemlerini çözebilecek ve hidrolik yapıların tasarımını öğrenir. 3 2 3 2 3 1 1 1 1 1 1
Öğrenciler hidrolik mühendisliği ile ilgili tasarım derslerine ait temel esasları öğrenerek bu konuların anlaşılmasını sağlayacak becerileri kazanır. 4 3 4 2 3 1 1 1 2 1 1
Öğrenciler hidrolik mühendisliği uygulamalarını yapma becerisini kazanır. 3 3 4 2 3 1 1 1 1 1 1
Hidrolik Mühendisliğine ait temel denklemleri çözme yeteneği kazanır. 3 3 4 2 3 1 1 1 2 1 1
Karmaşık problemleri çözme yeteneği kazanır. 4 4 4 2 3 1 1 1 1 1 1
Ortalama Değer 3,4 3 3,8 2 3 1 1 1 1,4 1 1