Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Teknik Resim | BSM205 | 3 | 2 + 2 | 4,0 |
Birim Bölüm | BİYOSİSTEM MÜHENDİSLİĞİ |
Derece Seviye | Lisans - Zorunlu - Türkçe |
Dersin Verilişi | Ders verme ve uygulama |
EBS Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Kutalmış TURHAL |
Ders Veren | Dr. Öğr. Üyesi Kutalmış TURHAL |
Amaç |
Öğrencilerin teknik resim temel çizim esaslarını öğrenmesini ve yapı (mimari) ve sulama projelerinin tasarımında gerekli çizimleri yapabilmesini ve bu tür hazırlanmış projelerde çizimleri irdeleyebilmesini sağlamaktır. |
Ders İçeriği |
Teknik resim araç ve gereçleri, Yazı ve çizgi çalışması, Geometrik şekil çizimleri, İzdüşüm, Perspektiften görünüş çıkarmak, Ölçekler, Ortak görünüş, Noksan verilen görünüşler, Kesit alma, Ölçülendirme, Perspektif çizimi |
Ders Kaynakları |
Dersi veren öğretim üyesinin ders notları
https://web.itu.edu.tr/darilmazk/tr/Autocad_%C4%B0cerikBilgi.pdf |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Ara Sınav 1 | 20 |
Kısa Sınav 1 | 20 |
Ödev 1 | 10 |
Ödev 2 | 10 |
Toplam | 60 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Final | %40 |
Toplam | %40 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %60 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %40 |
Toplam | %100 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
40
|
Uygulama Dersleri
|
60
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 2 | 14 | 28 |
Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması | Laboratuar | 2 | 2 | 4 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 4 | 8 | 32 |
Önceden planlanmış özel beceriler | Problem Çözme | 1 | 14 | 14 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 1 | 14 | 14 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 2 | 1 | 2 |
Ödev 1 | Ödev 1 | 3 | 1 | 3 |
Kısa Sınav 1 | Kısa Sınav 1 | 1 | 1 | 1 |
Final | Final | 2 | 1 | 2 |
Ödev 2 | Ödev 2 | 3 | 1 | 3 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 103 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 4,04 | |||
AKTS | 4,0 |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Dersin içeriği, kapsamı, işleniş şekli, gerekli materyaller. | |
2 | AutoCAD programına giriş yapılarak, temel çizim elemanları tanıtılacaktır. Çizgilerin uzatılması, kesiştirilmesi, nokta yakalama modunun tanıtımı . | Ders |
3 | Osnap, modify, zoom, komutlarının anlatımı ve gösterimi | Ders |
4 | Ön görünüş çizimleri | Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası |
5 | Üç görünüş çizimleri | Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması |
6 | Silindirik ve delikli cisimlerin üç görünüşünün çizimi. | |
10 | Ölçülendirme teknikleri ve mimari projelerde ölçülendirme. | |
8 | Ara sınav | |
9 | Tasarı geometri (Nokta, doğru, düzlem, cisim) esasları ve uygulamaları. | Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması |
4 | İzdüşüm teorisi ve epür çizimi. | |
5 | Düz ve eğik yüzeyli cisimlerin üç görünüşünün çizimi. | |
7 | Kesit alma teknikleri ve yapılarda kesit alma örnekleri. | |
13 | Uygulama | Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması Gösterim |
13 | Uygulama | Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması Gösterim |
13 | Uygulama | Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması Gösterim |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
3 Görünüş çizer, ölçülendirir. | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Problem Çözme Beyin Fırtınası | Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması |
Görünüşlerin persfektiflerini çizer ve ölçülendirir. | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Problem Çözme Beyin Fırtınası | Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması |
Tam kesit, Yarım ve kısmi kesit görünüşler üzerinde gösterir. | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Problem Çözme Beyin Fırtınası | Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması |
Parçalın 3 boyutlu çizimini yapar. ve 3 görünüşlerini çıkarır. | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Problem Çözme Beyin Fırtınası | Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
3 Görünüş çizer, ölçülendirir. | - | - | 2 | 1 | - | 2 | - | 3 | 4 | - | - | ;
Görünüşlerin persfektiflerini çizer ve ölçülendirir. | - | - | 2 | 1 | - | 2 | - | 3 | 4 | - | - | ;
Tam kesit, Yarım ve kısmi kesit görünüşler üzerinde gösterir. | - | - | 2 | 1 | - | 2 | - | 3 | 4 | - | - | ;
Parçalın 3 boyutlu çizimini yapar. ve 3 görünüşlerini çıkarır. | - | - | 3 | 3 | - | 2 | - | 3 | 4 | - | - | ;
Ortalama Değer | - | - | 2,25 | 1,5 | - | 2 | - | 3 | 4 | - | - |