Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Bilgisayar Destekli Çizim | BSM210 | 4 | 2 + 1 | 3,0 |
Birim Bölüm | BİYOSİSTEM MÜHENDİSLİĞİ |
Derece Seviye | Lisans - Zorunlu - Türkçe |
Dersin Verilişi | Bilgisayar üzerinde yüzyüze |
EBS Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Kutalmış TURHAL |
Ders Veren | Dr. Öğr. Üyesi Kutalmış TURHAL |
Amaç |
Dersin amacı öğrencileri teknik resim ve inşaat ve makine mühendisliğindeki kullanımı ile tanıştırarak proje okuyabilme ve iki ve üç boyutlu teknik çizimleri dijital ortamda CAD yazılımları kullanarak hazırlayabilme, düzenleyebilme ve revize edebilme kabiliyeti kazandırmaktır. |
Ders İçeriği |
Teknik resim e giriş, temel tanımlar, çizgiler, çizgi tipleri ve özellikleri, bilgisayar destekli tasarımın temelleri ve ilgili yazılımlar. İnşaat mühendisliğinde teknik çizimler, Bilgisayar yazılımlarında ara yüz ve temel komutlar. 2 boyutlu teknik çizimlerin hazırlanması, kılavuz çizgiler ve kullanımı, ilgili çizim komutları. Düzenleme komutları ve kullanımı. Taramalar, dosya düzeni, katmanlar ve kullanımı. Yazı, liste ve ölçülerin girilmesi. İnşaat Mühendisliği projelerinin tanımı, bloklar, özellikler, X-blok. Çizimlerin yazdırılması, ölçeklendirme, antet. Farklı dosya türlerinin aktarımı. 3 boyutlu modelleme: Terminoloji, basit modelleme teknikleri, kesit çıkartma. İleri komutlar ve Bilgisayar destekli tasarımla İnşaat mühendisliğinde örnekler. |
Ders Kaynakları |
İnternet ve ders notu
|
Açıldığı Öğretim Yılı | 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Ara Sınav 1 | 30 |
Kısa Sınav 1 | 10 |
Ödev 1 | 10 |
Toplam | 50 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Final | %50 |
Toplam | %50 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %50 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %50 |
Toplam | %100 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 3 | 14 | 42 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 2 | 14 | 28 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 2 | 1 | 2 |
Ödev 1 | Ödev 1 | 3 | 1 | 3 |
Kısa Sınav 1 | Kısa Sınav 1 | 1 | 1 | 1 |
Final | Final | 2 | 1 | 2 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 78 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 3,06 | |||
AKTS | 3,0 |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Solidworks programının tanıtıması | Ders |
2 | Çizime başlangıç, akıllı ölçülendirme kullanımı. | Ders |
3 | Köşe, daire, yay, spline, yuva çizimleri. | Ders |
4 | Elips, radyus, çokgen çizimleri. | Ders |
5 | Objeleri budama, radyus ve pah verme, objeleri öteleme komutu uygulamaları. | Ders Beyin Fırtınası |
6 | Unsurlara giriş ve unsurlardaki komutların anlatımı ve uygulamaları. | Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası |
6 | Unsurlara giriş ve unsurlardaki komutların anlatımı ve uygulamaları. | Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası |
8 | ara sınav | Beyin Fırtınası |
6 | Unsurlara giriş ve unsurlardaki komutların anlatımı ve uygulamaları. | Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası |
10 | Montaj çalışmaları | Beyin Fırtınası Ders Grup Çalışması |
11 | Teknik Resim çalışmaları | Beyin Fırtınası Problem Çözme |
12 | Uygulamalar ve genel tekrar. | Beyin Fırtınası Problem Çözme |
12 | Uygulamalar ve genel tekrar. | Beyin Fırtınası Problem Çözme |
12 | Uygulamalar ve genel tekrar. | Beyin Fırtınası Problem Çözme |
12 | Uygulamalar ve genel tekrar. | Beyin Fırtınası Problem Çözme |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Farklı düzlemlerde çizim yapar, çizimleri unsurlardan yararlanak katı model haline getirebilir. | Ödev / Proje | Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası | Dinleme ve anlamlandırma Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması |
Farklı katı modellerin montajını yapr ve birbirleri ile ilişkilendirir. | Ödev / Proje | Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası | Dinleme ve anlamlandırma Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması |
Katı model haline getirilen parçaarın üç görünüşünü çıkarır, kesitlerini yapr ve ölçülendirir. | Ödev / Proje | Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası | Dinleme ve anlamlandırma Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Farklı düzlemlerde çizim yapar, çizimleri unsurlardan yararlanak katı model haline getirebilir. | - | 3 | 4 | 2 | - | 2 | - | 4 | 2 | - | - | ;
Farklı katı modellerin montajını yapr ve birbirleri ile ilişkilendirir. | - | 3 | 4 | 2 | - | 2 | - | 4 | 2 | - | - | ;
Katı model haline getirilen parçaarın üç görünüşünü çıkarır, kesitlerini yapr ve ölçülendirir. | - | 3 | 4 | 2 | - | 2 | - | 4 | 2 | - | - | ;
Ortalama Değer | - | 3 | 4 | 2 | - | 2 | - | 4 | 2 | - | - |