Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Ölçme Bilgisi | BSM208 | 4 | 2 + 1 | 3,0 |
Birim Bölüm | BİYOSİSTEM MÜHENDİSLİĞİ |
Derece Seviye | Lisans - Zorunlu - Türkçe |
Dersin Verilişi | . |
EBS Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Hüseyin Tevfik GÜLTAŞ |
Ders Veren | Dr. Öğr. Üyesi Hüseyin Tevfik GÜLTAŞ |
Amaç |
. |
Ders İçeriği |
. |
Ders Kaynakları |
Ders notları, web.bilecik.edu.tr/bulent-turan
Erişkin, Y.(1988) Ölçme bilgisi ve Kontrol MEB |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Ara Sınav 1 | 25 |
Kısa Sınav 1 | 5 |
Kısa Sınav 2 | 10 |
Toplam | 40 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Final | %60 |
Toplam | %60 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %40 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %60 |
Toplam | %100 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
30
|
Uygulama Dersleri
|
70
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 2 | 14 | 28 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 1 | 7 | 7 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 1 | 8 | 8 |
Gözlem/durumları işleme, Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma | Saha / Arazi Çalışması | 2 | 7 | 14 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 2 | 1 | 2 |
Final | Final | 2 | 1 | 2 |
Kısa Sınav 1 | Kısa Sınav 1 | 1 | 1 | 1 |
Kısa Sınav 2 | Kısa Sınav 2 | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 63 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 2,47 | |||
AKTS | 3,0 |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Ölçme, kontrol ve onları etkileyen faktörler | Laboratuar |
2 | Dünyadaki ölçme sistemlerini, farkları, ölçme türleri | Laboratuar |
3 | Uzunluk ölçümleri, Kumpaslar, Metrik Kumpaslar | Laboratuar |
4 | Uzunluk ölçümleri, İnç Kumpaslar | Laboratuar |
5 | Dijital ve Saatli kumpaslar; Mikrometreler | Laboratuar |
6 | Komparatörler | Laboratuar |
7 | Ölçme uygulamaları | Laboratuar |
8 | Ara sınav | Laboratuar |
9 | Açı ölçümü, Sıcaklık ölçümü | Laboratuar |
10 | Mastarlar; Optik camlarla yüzey kontrolü | Laboratuar |
12 | Şekil tolerans kontrolü yapmak | Laboratuar |
12 | Şekil tolerans kontrolü yapmak | Laboratuar |
13 | Boyut tolerans kontrolü yapmak | Laboratuar |
14 | Sertlik ölçme testleri | Laboratuar |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Açı, sıcaklık ve sertlik ölçme işlemleri yapar. | Yazılı Sınav | Grup Çalışması | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması |
Metrik ve İnç sistemde verniyeli ve dijital kumpaslar ile mekanik ve dijital mikrometreler gibi boyut ölçüm araçları üzerinden ölçü okur. | Yazılı Sınav | Problem Çözme | Önceden planlanmış özel beceriler |
Ölçmenin, kontrolün ve onları etkileyen faktörlerin tanımını yapar. | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Açı, sıcaklık ve sertlik ölçme işlemleri yapar. | 3 | 2 | 2 | 4 | 2 | 3 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | ;
Metrik ve İnç sistemde verniyeli ve dijital kumpaslar ile mekanik ve dijital mikrometreler gibi boyut ölçüm araçları üzerinden ölçü okur. | 4 | 4 | 2 | 4 | 2 | 3 | 1 | 1 | 4 | 1 | 1 | ;
Ölçmenin, kontrolün ve onları etkileyen faktörlerin tanımını yapar. | 4 | 4 | 2 | 4 | 2 | 3 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | ;
Ortalama Değer | 3,67 | 3,33 | 2 | 4 | 2 | 3 | 1 | 1 | 2 | 1 | 1 |