| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
| Ölçme Bilgisi | BSM208 | 4 | 2 + 1 | 3,0 |
| Birim Bölüm | BİYOSİSTEM MÜHENDİSLİĞİ |
| Derece Seviye | Lisans - Zorunlu - Türkçe |
| Dersin Verilişi | . |
| EBS Koordinatörü | Doç. Dr. Hüseyin Tevfik GÜLTAŞ (Yıl: 2024 - 2025) |
| Ders Veren | |
| Amaç |
. |
| Ders İçeriği |
. |
| Ders Kaynakları |
Ders notları, web.bilecik.edu.tr/bulent-turan
Erişkin, Y.(1988) Ölçme bilgisi ve Kontrol MEB |
| Açıldığı Öğretim Yılı | 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025 |
| Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | 0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | %0 |
| Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
| Toplam | %0 |
| Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
|
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
|
Destek Dersleri
|
0
|
|
Ek Dersler
|
0
|
|
Kategori
|
0
|
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
| Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 2 | 14 | 28 |
| Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 1 | 7 | 7 |
| Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 1 | 8 | 8 |
| Gözlem/durumları işleme, Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma | Saha / Arazi Çalışması | 2 | 7 | 14 |
| Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 2 | 1 | 2 |
| Final | Final | 2 | 1 | 2 |
| Kısa Sınav 1 | Kısa Sınav 1 | 1 | 1 | 1 |
| Kısa Sınav 2 | Kısa Sınav 2 | 1 | 1 | 1 |
| Toplam İş Yükü (Saat) | 63 | |||
| AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 2,47 | |||
| AKTS | 3,0 | |||
| Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
|---|---|---|
| 1 | Ölçme, kontrol ve onları etkileyen faktörler | Laboratuar |
| 2 | Dünyadaki ölçme sistemlerini, farkları, ölçme türleri | Laboratuar |
| 3 | Uzunluk ölçümleri, Kumpaslar, Metrik Kumpaslar | Laboratuar |
| 4 | Uzunluk ölçümleri, İnç Kumpaslar | Laboratuar |
| 5 | Dijital ve Saatli kumpaslar; Mikrometreler | Laboratuar |
| 6 | Komparatörler | Laboratuar |
| 7 | Ölçme uygulamaları | Laboratuar |
| 8 | Ara sınav | Laboratuar |
| 9 | Açı ölçümü, Sıcaklık ölçümü | Laboratuar |
| 10 | Mastarlar; Optik camlarla yüzey kontrolü | Laboratuar |
| 12 | Şekil tolerans kontrolü yapmak | Laboratuar |
| 12 | Şekil tolerans kontrolü yapmak | Laboratuar |
| 13 | Boyut tolerans kontrolü yapmak | Laboratuar |
| 14 | Sertlik ölçme testleri | Laboratuar |
| Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
| Açı, sıcaklık ve sertlik ölçme işlemleri yapar. | Yazılı Sınav | Grup Çalışması | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması |
| Metrik ve İnç sistemde verniyeli ve dijital kumpaslar ile mekanik ve dijital mikrometreler gibi boyut ölçüm araçları üzerinden ölçü okur. | Yazılı Sınav | Problem Çözme | Önceden planlanmış özel beceriler |
| Ölçmenin, kontrolün ve onları etkileyen faktörlerin tanımını yapar. | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Açı, sıcaklık ve sertlik ölçme işlemleri yapar. | 3 | 2 | 2 | 4 | 2 | 3 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | ;
| Metrik ve İnç sistemde verniyeli ve dijital kumpaslar ile mekanik ve dijital mikrometreler gibi boyut ölçüm araçları üzerinden ölçü okur. | 4 | 4 | 2 | 4 | 2 | 3 | 1 | 1 | 4 | 1 | 1 | ;
| Ölçmenin, kontrolün ve onları etkileyen faktörlerin tanımını yapar. | 4 | 4 | 2 | 4 | 2 | 3 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | ;
| Ortalama Değer | 3,67 | 3,33 | 2 | 4 | 2 | 3 | 1 | 1 | 2 | 1 | 1 |