Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Tarım Makinaları I | BSM303 | 5 | 2 + 2 | 4,0 |
Birim Bölüm | BİYOSİSTEM MÜHENDİSLİĞİ |
Derece Seviye | Lisans - Zorunlu - Türkçe |
Dersin Verilişi | yüz yüze |
EBS Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Kutalmış TURHAL |
Ders Veren | Dr. Öğr. Üyesi Kutalmış TURHAL |
Amaç |
Öğrencilerin, tarım makinelerinin özelliklerini, kullanımını, ayar ve bakımlarını ve imalatında bilgi sahibi olması. |
Ders İçeriği |
Traktörler, toprak işleme makineleri, ekim, dikim ve gübreleme makineleri, ilaçlama makineleri, bakım makineleri, hasat ve harman makineleri |
Ders Kaynakları |
R. KESKİN, D. ERDOĞAN, 1984. Tarımsal Mekanizasyon. A.Ü. Ziraat Fakültesi Yayınları: 927, Yardımcı Ders Kitabı No: 262, A.Ü. Basımevi, ANKARA.
Prof. Dr. Kamil Alibaş. Ölçme Ve Değerlendirme. U.Ü. Ziraat Fakültesi Yayınları
Y. Ulusoy 2011, Ders Notları
|
Açıldığı Öğretim Yılı | 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Ara Sınav 1 | 30 |
Kısa Sınav 1 | 10 |
Ödev 1 | 10 |
Toplam | 50 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Final | %50 |
Toplam | %50 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %50 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %50 |
Toplam | %100 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
60
|
Uygulama Dersleri
|
40
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 2 | 11 | 22 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 6 | 3 | 18 |
Önceden planlanmış özel beceriler | Problem Çözme | 3 | 3 | 9 |
Gözlem/durumları işleme, Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma | Saha / Arazi Çalışması | 4 | 6 | 24 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması | Grup Çalışması | 2 | 2 | 4 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Küçük Grup Tartışması | 2 | 1 | 2 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum | Sözlü | 4 | 2 | 8 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 3 | 1 | 3 |
Ödev 1 | Ödev 1 | 8 | 1 | 8 |
Kısa Sınav 1 | Kısa Sınav 1 | 1 | 1 | 1 |
Final | Final | 3 | 1 | 3 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 102 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 4 | |||
AKTS | 4,0 |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Tarım Makinalarına Giriş; Tarımsal mekanizasyon düzeyiniin Türkiye ve Avrupa ülkeleriyle karşılaştırlması, Türkiye'nin tarımsal mekanizasyon düzeyi, tarımsal mekanizasyonun tanımı, insan, enerji ve makinenin ilişkilendirilmesi, tarım makineleri temel kavramları, yararları, sakıncaları ve unsurları | Ders |
2 | Traktörler ve parçaları; Traktör çeşitleri, kullanım alanları, traktör donanımının incelenmesi., traktör organlarının incelenmesi ve kullanımı. | Ders Saha / Arazi Çalışması |
3 | Toprak işleme ve toprak işleme makineleri; toprak işleme nedir kaç çeşittir? Türkiyedeki uygulamaları, kulaklı ve diskli pulluklar, ağır kültüvatörler. | Ders |
5 | 2. Toprak işleme alet ve makineleri, toprak işleme alet ve makinelerinin ayar ve bakımlarının gösterimi ve uygulamaları | Ders Sınıf Dışı Çalışma Problem Çözme Gösterim |
6 | Ekim yöntemleri ve ekim makineleri | Ders Gösterim |
7 | Fide ve fidan dikim yöntemleri ve dikim makineleri ve burgular. | Ders Gösterim |
7 | Gübreleme çeşitleri, arazide bitki çeşidine göre kullanım miktarları, gübreleme yöntemleri ve gübreleme makineleri. | Ders Gösterim |
8 | Ara sınav | Problem Çözme |
9 | Ekim, dikim ve gübreleme makineleri ile ilgili arazi uygulamarı kalibrasyon, bakım ve ayarları uygulamaları | Ders Sınıf Dışı Çalışma Problem Çözme Gösterim |
10 | Tarımsal savaş yöntemleri, İlaçlama makineleri ile ilgili arazi uygulamarı kalibrasyon, bakım ve ayarları uygulamaları | Ders Sınıf Dışı Çalışma Problem Çözme Gösterim |
11 | Teori hesapları ve problem çözümleri. | Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası |
12 | Bakım ve onarım makineleri. | Ders Saha / Arazi Çalışması |
13 | Hasat, harman makineleri anlatımı, problem çözümleri. | Ders Beyin Fırtınası Gösterim Saha / Arazi Çalışması |
14 | Genel uygulama ve tekrar | Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası |
14 | Genel uygulama ve tekrar | Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Tarımda makinalaşma ve mekanizasyon kavramlarına hakim olur ve önemini kavrar. | Yazılı Sınav Sözlü Sınav Ödev / Proje | Sınıf Dışı Çalışma Problem Çözme | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Önceden planlanmış özel beceriler |
Tarımda kullanılan her türlü mekanizasyon aracına ilişkin iş başarısı problemlerini çözer. | Sözlü Sınav Ödev / Proje Laboratuvar Çalışması | Sınıf Dışı Çalışma Problem Çözme | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Önceden planlanmış özel beceriler |
Tarımsal uygulamarın çevreyle etkileşimi konusunda fikir yürütebilir. | Sözlü Sınav Ödev / Proje Laboratuvar Çalışması | Sınıf Dışı Çalışma Problem Çözme | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Önceden planlanmış özel beceriler |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Tarımda makinalaşma ve mekanizasyon kavramlarına hakim olur ve önemini kavrar. | - | - | - | - | 3 | 4 | - | 4 | - | 4 | - | ;
Tarımda kullanılan her türlü mekanizasyon aracına ilişkin iş başarısı problemlerini çözer. | 1 | - | 3 | - | 2 | 2 | - | 4 | 4 | 4 | - | ;
Tarımsal uygulamarın çevreyle etkileşimi konusunda fikir yürütebilir. | - | 2 | - | 3 | - | 3 | 5 | 4 | 4 | 4 | - | ;
Ortalama Değer | 0,33 | 0,67 | 1 | 1 | 1,67 | 3 | 1,67 | 4 | 2,67 | 4 | - |