| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
| Tarım Makinaları I | BSM303 | 5 | 2 + 2 | 4,0 |
| Birim Bölüm | BİYOSİSTEM MÜHENDİSLİĞİ |
| Derece Seviye | Lisans - Zorunlu - Türkçe |
| Dersin Verilişi | yüz yüze |
| EBS Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Kutalmış TURHAL (Yıl: 2022 - 2023) |
| Ders Veren | Dr. Öğr. Üyesi Kutalmış TURHAL |
| Amaç |
Öğrencilerin, tarım makinelerinin özelliklerini, kullanımını, ayar ve bakımlarını ve imalatında bilgi sahibi olması. |
| Ders İçeriği |
Traktörler, toprak işleme makineleri, ekim, dikim ve gübreleme makineleri, ilaçlama makineleri, bakım makineleri, hasat ve harman makineleri |
| Ders Kaynakları |
R. KESKİN, D. ERDOĞAN, 1984. Tarımsal Mekanizasyon. A.Ü. Ziraat Fakültesi Yayınları: 927, Yardımcı Ders Kitabı No: 262, A.Ü. Basımevi, ANKARA.
Prof. Dr. Kamil Alibaş. Ölçme Ve Değerlendirme. U.Ü. Ziraat Fakültesi Yayınları
Y. Ulusoy 2011, Ders Notları
|
| Açıldığı Öğretim Yılı | 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025 2025 - 2026 |
| Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Ara Sınav 1 | 30 |
| Kısa Sınav 1 | 10 |
| Ödev 1 | 10 |
| Toplam | 50 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Final | %50 |
| Toplam | %50 |
| Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %50 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %50 |
| Toplam | %100 |
| Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
|
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
|
Destek Dersleri
|
0
|
|
Ek Dersler
|
0
|
|
Kategori
|
0
|
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
| Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 2 | 11 | 22 |
| Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 6 | 3 | 18 |
| Önceden planlanmış özel beceriler | Problem Çözme | 3 | 3 | 9 |
| Gözlem/durumları işleme, Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma | Saha / Arazi Çalışması | 4 | 6 | 24 |
| Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması | Grup Çalışması | 2 | 2 | 4 |
| Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Küçük Grup Tartışması | 2 | 1 | 2 |
| Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum | Sözlü | 4 | 2 | 8 |
| Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 3 | 1 | 3 |
| Ödev 1 | Ödev 1 | 8 | 1 | 8 |
| Kısa Sınav 1 | Kısa Sınav 1 | 1 | 1 | 1 |
| Final | Final | 3 | 1 | 3 |
| Toplam İş Yükü (Saat) | 102 | |||
| AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 4 | |||
| AKTS | 4,0 | |||
| Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
|---|---|---|
| 1 | Tarım Makinalarına Giriş; Tarımsal mekanizasyon düzeyiniin Türkiye ve Avrupa ülkeleriyle karşılaştırlması, Türkiye'nin tarımsal mekanizasyon düzeyi, tarımsal mekanizasyonun tanımı, insan, enerji ve makinenin ilişkilendirilmesi, tarım makineleri temel kavramları, yararları, sakıncaları ve unsurları | Ders |
| 2 | Traktörler ve parçaları; Traktör çeşitleri, kullanım alanları, traktör donanımının incelenmesi., traktör organlarının incelenmesi ve kullanımı. | Ders Saha / Arazi Çalışması |
| 3 | Toprak işleme ve toprak işleme makineleri; toprak işleme nedir kaç çeşittir? Türkiyedeki uygulamaları, kulaklı ve diskli pulluklar, ağır kültüvatörler. | Ders |
| 5 | 2. Toprak işleme alet ve makineleri, toprak işleme alet ve makinelerinin ayar ve bakımlarının gösterimi ve uygulamaları | Ders Sınıf Dışı Çalışma Problem Çözme Gösterim |
| 6 | Ekim yöntemleri ve ekim makineleri | Ders Gösterim |
| 7 | Fide ve fidan dikim yöntemleri ve dikim makineleri ve burgular. | Ders Gösterim |
| 7 | Gübreleme çeşitleri, arazide bitki çeşidine göre kullanım miktarları, gübreleme yöntemleri ve gübreleme makineleri. | Ders Gösterim |
| 8 | Ara sınav | Problem Çözme |
| 9 | Ekim, dikim ve gübreleme makineleri ile ilgili arazi uygulamarı kalibrasyon, bakım ve ayarları uygulamaları | Ders Sınıf Dışı Çalışma Problem Çözme Gösterim |
| 10 | Tarımsal savaş yöntemleri, İlaçlama makineleri ile ilgili arazi uygulamarı kalibrasyon, bakım ve ayarları uygulamaları | Ders Sınıf Dışı Çalışma Problem Çözme Gösterim |
| 11 | Teori hesapları ve problem çözümleri. | Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası |
| 12 | Bakım ve onarım makineleri. | Ders Saha / Arazi Çalışması |
| 13 | Hasat, harman makineleri anlatımı, problem çözümleri. | Ders Beyin Fırtınası Gösterim Saha / Arazi Çalışması |
| 14 | Genel uygulama ve tekrar | Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası |
| 14 | Genel uygulama ve tekrar | Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası |
| Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
| Tarımda makinalaşma ve mekanizasyon kavramlarına hakim olur ve önemini kavrar. | Yazılı Sınav Sözlü Sınav Ödev / Proje | Sınıf Dışı Çalışma Problem Çözme | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Önceden planlanmış özel beceriler |
| Tarımda kullanılan her türlü mekanizasyon aracına ilişkin iş başarısı problemlerini çözer. | Sözlü Sınav Ödev / Proje Laboratuvar Çalışması | Sınıf Dışı Çalışma Problem Çözme | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Önceden planlanmış özel beceriler |
| Tarımsal uygulamarın çevreyle etkileşimi konusunda fikir yürütebilir. | Sözlü Sınav Ödev / Proje Laboratuvar Çalışması | Sınıf Dışı Çalışma Problem Çözme | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Önceden planlanmış özel beceriler |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Tarımda makinalaşma ve mekanizasyon kavramlarına hakim olur ve önemini kavrar. | - | - | - | - | 3 | 4 | - | 4 | - | 4 | - | ;
| Tarımda kullanılan her türlü mekanizasyon aracına ilişkin iş başarısı problemlerini çözer. | 1 | - | 3 | - | 2 | 2 | - | 4 | 4 | 4 | - | ;
| Tarımsal uygulamarın çevreyle etkileşimi konusunda fikir yürütebilir. | - | 2 | - | 3 | - | 3 | 5 | 4 | 4 | 4 | - | ;
| Ortalama Değer | 0,33 | 0,67 | 1 | 1 | 1,67 | 3 | 1,67 | 4 | 2,67 | 4 | - |