Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Hidroloji | BSM309 | 5 | 2 + 1 | 3,0 |
Birim Bölüm | BİYOSİSTEM MÜHENDİSLİĞİ |
Derece Seviye | Lisans - Zorunlu - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze |
EBS Koordinatörü | |
Ders Veren | Dr. Öğr. Üyesi Murat KARAER |
Amaç |
Suyun döngüsünü inceleyerek su kaynaklarının yönetimi, suyun çevresel etkileri, suyun kalitesi, suyun ekonomik ve sosyal önemi gibi konularda bilgi ve anlayış kazandırmaktır. Tarımsal havza yönetimi amacıyla hidrolojik süreçlerin analizini yapabilme. Drenaj ve su yapıları projeleri yapabilmek. |
Ders İçeriği |
Hidroloji, suyun hareketi, dağılımı, döngüsü ve özellikleri ile ilgilenen bir bilim dalıdır. |
Ders Kaynakları |
İstanbulluoğlu, A. 2015. Hidroloji. Ders Notları. Namık Kemal Üniversitesi, Ziraat Fakültesi Yayınları.
Bayazıt, M. 2003. Hidroloji, Birsen Yayınevi, İstanbul. |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2020 - 2021 2021 - 2022 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Ara Sınav 1 | 40 |
Toplam | 40 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Final | %60 |
Toplam | %60 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %40 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %60 |
Toplam | %100 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
AKTS | 3,0 |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Ortalama Değer | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |