Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Hidroloji | BSM309 | 5 | 2 + 1 | 3,0 |
Birim Bölüm | BİYOSİSTEM MÜHENDİSLİĞİ |
Derece Seviye | Lisans - Zorunlu - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze |
EBS Koordinatörü | Prof. Dr. Ramazan MERAL |
Ders Veren | Prof. Dr. Ramazan MERAL |
Amaç |
Suyun döngüsünü inceleyerek su kaynaklarının yönetimi, suyun çevresel etkileri, suyun kalitesi, suyun ekonomik ve sosyal önemi gibi konularda bilgi ve anlayış kazandırmaktır. Tarımsal havza yönetimi amacıyla hidrolojik süreçlerin analizini yapabilme. Drenaj ve su yapıları projeleri yapabilmek. |
Ders İçeriği |
Hidroloji, suyun hareketi, dağılımı, döngüsü ve özellikleri ile ilgilenen bir bilim dalıdır. |
Ders Kaynakları |
İstanbulluoğlu, A. 2015. Hidroloji. Ders Notları. Namık Kemal Üniversitesi, Ziraat Fakültesi Yayınları.
Bayazıt, M. 2003. Hidroloji, Birsen Yayınevi, İstanbul. |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Ara Sınav 1 | 40 |
Toplam | 40 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Final | %60 |
Toplam | %60 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %40 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %60 |
Toplam | %100 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
AKTS | 3,0 |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Hidrolojiye giriş | Ders |
2 | Hidrolojik çevrim | Ders |
3 | Sistem kavramı | Ders |
4 | Hidrometeorolojik (İklimsel) Faktörler | Ders |
5 | Güneş radyasyonu, sıcaklık, atmosfer basıncı | Ders |
6 | Nem, rüzgar | Ders |
7 | Yağış: Yağış çeşitleri, yağışın oluşum mekanizması, yağışın ölçümü | Ders |
8 | Ara sınav | Ders |
9 | Yağış: Yağış verisinin analizi, alansal ortalama yağışın hesapları | Ders |
10 | Buharlaşma ve sızma | Ders |
11 | Havza | Ders |
12 | Yüzeysel akış (akarsu akımı): Yağış-akış ilişkisi | Ders |
13 | Birim hidrograf metodu, sentetik birim hidrograf metodu | Ders |
14 | Final sınavı | Ders |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Öğrenciler hidroloji ile ilgili temel kavramları ve bunlara ait hesap yöntemlerini öğrenir. | Ders | Dinleme ve anlamlandırma | |
Öğrenciler, suyun, yerküredeki çevrimi içerisindeki kademelerde, korunması, kontrolü ve kullanımı ile ilgili çalışmaların yerel ve küresel etkileri hakkında bilgi edinir. | Ders | Dinleme ve anlamlandırma | |
Öğrenciler, hidrometeorolijik faktörleri öğrenir. | Ders | Dinleme ve anlamlandırma | |
Öğrenciler yağış-akış ilişkisini ve hidrograf analiz yöntemlerini öğrenir. | Ders | Dinleme ve anlamlandırma | |
Öğrenciler hidrolojik olayların değerlendirilmesinde kullanılan matematik modeller ve istatistik metotların hakkında bilgi sahibi olur. | Ders | Dinleme ve anlamlandırma | |
Öğrenciler hidroloji ile ilgili temel kavramları ve bunlara ait hesap yöntemlerini öğrenir. | Ders | Dinleme ve anlamlandırma | |
Öğrenciler, suyun, yerküredeki çevrimi içerisindeki kademelerde, korunması, kontrolü ve kullanımı ile ilgili çalışmaların yerel ve küresel etkileri hakkında bilgi edinir. | Ders | Dinleme ve anlamlandırma | |
Öğrenciler, hidrometeorolijik faktörleri öğrenir. | Ders | Dinleme ve anlamlandırma | |
Öğrenciler yağış-akış ilişkisini ve hidrograf analiz yöntemlerini öğrenir. | Ders | Dinleme ve anlamlandırma | |
Öğrenciler hidrolojik olayların değerlendirilmesinde kullanılan matematik modeller ve istatistik metotların hakkında bilgi sahibi olur. | Ders | Dinleme ve anlamlandırma | |
Öğrenciler hidroloji ile ilgili temel kavramları ve bunlara ait hesap yöntemlerini öğrenir. | Ders | Dinleme ve anlamlandırma | |
Öğrenciler, suyun, yerküredeki çevrimi içerisindeki kademelerde, korunması, kontrolü ve kullanımı ile ilgili çalışmaların yerel ve küresel etkileri hakkında bilgi edinir. | Ders | Dinleme ve anlamlandırma | |
Öğrenciler, hidrometeorolijik faktörleri öğrenir. | Ders | Dinleme ve anlamlandırma | |
Öğrenciler yağış-akış ilişkisini ve hidrograf analiz yöntemlerini öğrenir. | Ders | Dinleme ve anlamlandırma | |
Öğrenciler hidrolojik olayların değerlendirilmesinde kullanılan matematik modeller ve istatistik metotların hakkında bilgi sahibi olur. | Ders | Dinleme ve anlamlandırma | |
Öğrenciler hidroloji ile ilgili temel kavramları ve bunlara ait hesap yöntemlerini öğrenir. | Ders | Dinleme ve anlamlandırma | |
Öğrenciler, suyun, yerküredeki çevrimi içerisindeki kademelerde, korunması, kontrolü ve kullanımı ile ilgili çalışmaların yerel ve küresel etkileri hakkında bilgi edinir. | Ders | Dinleme ve anlamlandırma | |
Öğrenciler, hidrometeorolijik faktörleri öğrenir. | Ders | Dinleme ve anlamlandırma | |
Öğrenciler yağış-akış ilişkisini ve hidrograf analiz yöntemlerini öğrenir. | Ders | Dinleme ve anlamlandırma | |
Öğrenciler hidrolojik olayların değerlendirilmesinde kullanılan matematik modeller ve istatistik metotların hakkında bilgi sahibi olur. | Ders | Dinleme ve anlamlandırma | |
Öğrenciler hidroloji ile ilgili temel kavramları ve bunlara ait hesap yöntemlerini öğrenir. | Ders | Dinleme ve anlamlandırma | |
Öğrenciler, suyun, yerküredeki çevrimi içerisindeki kademelerde, korunması, kontrolü ve kullanımı ile ilgili çalışmaların yerel ve küresel etkileri hakkında bilgi edinir. | Ders | Dinleme ve anlamlandırma | |
Öğrenciler, hidrometeorolijik faktörleri öğrenir. | Ders | Dinleme ve anlamlandırma | |
Öğrenciler yağış-akış ilişkisini ve hidrograf analiz yöntemlerini öğrenir. | Ders | Dinleme ve anlamlandırma | |
Öğrenciler hidrolojik olayların değerlendirilmesinde kullanılan matematik modeller ve istatistik metotların hakkında bilgi sahibi olur. | Ders | Dinleme ve anlamlandırma | |
Öğrenciler hidroloji ile ilgili temel kavramları ve bunlara ait hesap yöntemlerini öğrenir. | Ders | Dinleme ve anlamlandırma | |
Öğrenciler, suyun, yerküredeki çevrimi içerisindeki kademelerde, korunması, kontrolü ve kullanımı ile ilgili çalışmaların yerel ve küresel etkileri hakkında bilgi edinir. | Ders | Dinleme ve anlamlandırma | |
Öğrenciler, hidrometeorolijik faktörleri öğrenir. | Ders | Dinleme ve anlamlandırma | |
Öğrenciler yağış-akış ilişkisini ve hidrograf analiz yöntemlerini öğrenir. | Ders | Dinleme ve anlamlandırma | |
Öğrenciler hidrolojik olayların değerlendirilmesinde kullanılan matematik modeller ve istatistik metotların hakkında bilgi sahibi olur. | Ders | Dinleme ve anlamlandırma | |
Öğrenciler hidroloji ile ilgili temel kavramları ve bunlara ait hesap yöntemlerini öğrenir. | Ders | Dinleme ve anlamlandırma | |
Öğrenciler, suyun, yerküredeki çevrimi içerisindeki kademelerde, korunması, kontrolü ve kullanımı ile ilgili çalışmaların yerel ve küresel etkileri hakkında bilgi edinir. | Ders | Dinleme ve anlamlandırma | |
Öğrenciler, hidrometeorolijik faktörleri öğrenir. | Ders | Dinleme ve anlamlandırma | |
Öğrenciler yağış-akış ilişkisini ve hidrograf analiz yöntemlerini öğrenir. | Ders | Dinleme ve anlamlandırma | |
Öğrenciler hidrolojik olayların değerlendirilmesinde kullanılan matematik modeller ve istatistik metotların hakkında bilgi sahibi olur. | Ders | Dinleme ve anlamlandırma | |
Öğrenciler hidroloji ile ilgili temel kavramları ve bunlara ait hesap yöntemlerini öğrenir. | Ders | Dinleme ve anlamlandırma | |
Öğrenciler, suyun, yerküredeki çevrimi içerisindeki kademelerde, korunması, kontrolü ve kullanımı ile ilgili çalışmaların yerel ve küresel etkileri hakkında bilgi edinir. | Ders | Dinleme ve anlamlandırma | |
Öğrenciler, hidrometeorolijik faktörleri öğrenir. | Ders | Dinleme ve anlamlandırma | |
Öğrenciler yağış-akış ilişkisini ve hidrograf analiz yöntemlerini öğrenir. | Ders | Dinleme ve anlamlandırma | |
Öğrenciler hidrolojik olayların değerlendirilmesinde kullanılan matematik modeller ve istatistik metotların hakkında bilgi sahibi olur. | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Öğrenciler hidroloji ile ilgili temel kavramları ve bunlara ait hesap yöntemlerini öğrenir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
Öğrenciler, suyun, yerküredeki çevrimi içerisindeki kademelerde, korunması, kontrolü ve kullanımı ile ilgili çalışmaların yerel ve küresel etkileri hakkında bilgi edinir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
Öğrenciler, hidrometeorolijik faktörleri öğrenir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
Öğrenciler yağış-akış ilişkisini ve hidrograf analiz yöntemlerini öğrenir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
Öğrenciler hidrolojik olayların değerlendirilmesinde kullanılan matematik modeller ve istatistik metotların hakkında bilgi sahibi olur. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
Öğrenciler hidroloji ile ilgili temel kavramları ve bunlara ait hesap yöntemlerini öğrenir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
Öğrenciler, suyun, yerküredeki çevrimi içerisindeki kademelerde, korunması, kontrolü ve kullanımı ile ilgili çalışmaların yerel ve küresel etkileri hakkında bilgi edinir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
Öğrenciler, hidrometeorolijik faktörleri öğrenir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
Öğrenciler yağış-akış ilişkisini ve hidrograf analiz yöntemlerini öğrenir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
Öğrenciler hidrolojik olayların değerlendirilmesinde kullanılan matematik modeller ve istatistik metotların hakkında bilgi sahibi olur. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
Öğrenciler hidroloji ile ilgili temel kavramları ve bunlara ait hesap yöntemlerini öğrenir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
Öğrenciler, suyun, yerküredeki çevrimi içerisindeki kademelerde, korunması, kontrolü ve kullanımı ile ilgili çalışmaların yerel ve küresel etkileri hakkında bilgi edinir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
Öğrenciler, hidrometeorolijik faktörleri öğrenir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
Öğrenciler yağış-akış ilişkisini ve hidrograf analiz yöntemlerini öğrenir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
Öğrenciler hidrolojik olayların değerlendirilmesinde kullanılan matematik modeller ve istatistik metotların hakkında bilgi sahibi olur. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
Öğrenciler hidroloji ile ilgili temel kavramları ve bunlara ait hesap yöntemlerini öğrenir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
Öğrenciler, suyun, yerküredeki çevrimi içerisindeki kademelerde, korunması, kontrolü ve kullanımı ile ilgili çalışmaların yerel ve küresel etkileri hakkında bilgi edinir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
Öğrenciler, hidrometeorolijik faktörleri öğrenir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
Öğrenciler yağış-akış ilişkisini ve hidrograf analiz yöntemlerini öğrenir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
Öğrenciler hidrolojik olayların değerlendirilmesinde kullanılan matematik modeller ve istatistik metotların hakkında bilgi sahibi olur. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
Öğrenciler hidroloji ile ilgili temel kavramları ve bunlara ait hesap yöntemlerini öğrenir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
Öğrenciler, suyun, yerküredeki çevrimi içerisindeki kademelerde, korunması, kontrolü ve kullanımı ile ilgili çalışmaların yerel ve küresel etkileri hakkında bilgi edinir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
Öğrenciler, hidrometeorolijik faktörleri öğrenir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
Öğrenciler yağış-akış ilişkisini ve hidrograf analiz yöntemlerini öğrenir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
Öğrenciler hidrolojik olayların değerlendirilmesinde kullanılan matematik modeller ve istatistik metotların hakkında bilgi sahibi olur. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
Öğrenciler hidroloji ile ilgili temel kavramları ve bunlara ait hesap yöntemlerini öğrenir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
Öğrenciler, suyun, yerküredeki çevrimi içerisindeki kademelerde, korunması, kontrolü ve kullanımı ile ilgili çalışmaların yerel ve küresel etkileri hakkında bilgi edinir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
Öğrenciler, hidrometeorolijik faktörleri öğrenir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
Öğrenciler yağış-akış ilişkisini ve hidrograf analiz yöntemlerini öğrenir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
Öğrenciler hidrolojik olayların değerlendirilmesinde kullanılan matematik modeller ve istatistik metotların hakkında bilgi sahibi olur. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
Öğrenciler hidroloji ile ilgili temel kavramları ve bunlara ait hesap yöntemlerini öğrenir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
Öğrenciler, suyun, yerküredeki çevrimi içerisindeki kademelerde, korunması, kontrolü ve kullanımı ile ilgili çalışmaların yerel ve küresel etkileri hakkında bilgi edinir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
Öğrenciler, hidrometeorolijik faktörleri öğrenir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
Öğrenciler yağış-akış ilişkisini ve hidrograf analiz yöntemlerini öğrenir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
Öğrenciler hidrolojik olayların değerlendirilmesinde kullanılan matematik modeller ve istatistik metotların hakkında bilgi sahibi olur. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
Öğrenciler hidroloji ile ilgili temel kavramları ve bunlara ait hesap yöntemlerini öğrenir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
Öğrenciler, suyun, yerküredeki çevrimi içerisindeki kademelerde, korunması, kontrolü ve kullanımı ile ilgili çalışmaların yerel ve küresel etkileri hakkında bilgi edinir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
Öğrenciler, hidrometeorolijik faktörleri öğrenir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
Öğrenciler yağış-akış ilişkisini ve hidrograf analiz yöntemlerini öğrenir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
Öğrenciler hidrolojik olayların değerlendirilmesinde kullanılan matematik modeller ve istatistik metotların hakkında bilgi sahibi olur. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
Ortalama Değer | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |