Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Mesleki Uygulama I | BSM311 | 5 | 0 + 4 | 2,0 |
Birim Bölüm | BİYOSİSTEM MÜHENDİSLİĞİ |
Derece Seviye | Lisans - Zorunlu - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze |
EBS Koordinatörü | |
Ders Veren | Prof. Dr. Ramazan MERAL |
Amaç |
Biyosistem Mühendisliği Bölümü öğrencilerinin aldığı dersleri ile ilgili pratik bilgilere sahip olması için hem laboratuar çalışmaları hem de teknik geziler yaparak yerinde görmeyi sağlamaktır. |
Ders İçeriği |
Arazi ve su kaynakları Tarımsal Yapılar Tarımsal enerji ve makine konularında proje yapabilmek ve uygulamak |
Ders Kaynakları |
Dersi veren öğretim üyesinin ders notları
Ders kitabı, yardımcı kitap ve diğer kaynaklar |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Ara Sınav 1 | 20 |
Ödev 1 | 10 |
Ödev 2 | 10 |
Uygulama 1 | 10 |
Toplam | 50 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Dönem Sonu Uygulaması | %50 |
Toplam | %50 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %50 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %50 |
Toplam | %100 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
80
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
10
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
10
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 2 | 6 | 12 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 2 | 6 | 12 |
Gözlem/durumları işleme, Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma | Saha / Arazi Çalışması | 2 | 6 | 12 |
Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması | Laboratuar | 2 | 1 | 2 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması | Grup Çalışması | 2 | 4 | 8 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 1 | 1 | 1 |
Ödev 1 | Ödev 1 | 1 | 1 | 1 |
Ödev 2 | Ödev 2 | 1 | 1 | 1 |
Uygulama 1 | Uygulama 1 | 1 | 1 | 1 |
Dönem Sonu Uygulaması | Dönem Sonu Uygulaması | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 51 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 2 | |||
AKTS | 2,0 |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Bir sistemi veya süreci tasarlayabilme | Tartışmalı Ders |
2 | Deney kurma ve yürütme yeteneği kazandırmak | Tartışmalı Ders |
3 | Veri analizi yapabilme yetisi kazandırmak | Tartışmalı Ders |
4 | Disiplinler arası takım çalışmalarına katılabilme yeteneği kazandırılması | Tartışmalı Ders |
5 | Biyolojik sistemler ve doğa bilimiyle ilgili bilgi sahibi olunması | Tartışmalı Ders |
6 | Arasınav | Tartışmalı Ders |
7 | Bilgisayar ve bilgi teknolojilerini kullanımı | Tartışmalı Ders |
8 | Teknik gezi | Tartışmalı Ders |
9 | Arazi ve su kaynakları uygulaması | Tartışmalı Ders |
9 | Arazi ve su kaynakları uygulaması | Tartışmalı Ders |
11 | Tarımsal yapılar uygulaması | Tartışmalı Ders |
11 | Tarımsal yapılar uygulaması | Tartışmalı Ders |
13 | Tarım makineleri uygulaması | Tartışmalı Ders |
13 | Tarım makineleri uygulaması | Tartışmalı Ders |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Bir sistemi veya süreci tasarlayabilme | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Bir sistemin sürdürülebilirlik çerçevesinde yürütebilmesi | Yazılı Sınav | Sınıf Dışı Çalışma Problem Çözme | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Önceden planlanmış özel beceriler |
Veri analizi yapabilme yetisi kazandırmak | Yazılı Sınav | Sınıf Dışı Çalışma Problem Çözme | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Önceden planlanmış özel beceriler |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Bir sistemi veya süreci tasarlayabilme | 3 | - | 3 | - | 3 | - | 4 | - | 4 | 3 | - | ;
Bir sistemin sürdürülebilirlik çerçevesinde yürütebilmesi | 4 | 3 | - | 4 | 3 | - | - | 4 | 2 | - | 4 | ;
Veri analizi yapabilme yetisi kazandırmak | 4 | - | 3 | 2 | - | 4 | - | 4 | - | 3 | - | ;
Ortalama Değer | 3,67 | 1 | 2 | 2 | 2 | 1,33 | 1,33 | 2,67 | 2 | 2 | 1,33 |