Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Ürün İşleme Tekniği | BSM315 | 5 | 3 + 0 | 4,0 |
Birim Bölüm | BİYOSİSTEM MÜHENDİSLİĞİ |
Derece Seviye | Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze |
EBS Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Kutalmış TURHAL |
Ders Veren | Dr. Öğr. Üyesi Kutalmış TURHAL |
Amaç |
Tarım ürünlerini sınıflandırılma, ayırma, eleme, ön temizleme, öğütme, kurutma ve taşıma işlerini yapabilmek. |
Ders İçeriği |
Tarım ürünlerinin işlenmesinde geçerli işlemler ve karakteristik özellikler, teknik özellikleri,Taşıma, iletim tesisleri, Taneli ürünlerin temizlenmesi ve sınıflandırılması, Öğütme parçalama makineleri, presler, homojenizatörler, Bölgesel, ulusal ihraç ürünleri, paketleme tesisleri, Ürün depolama, kurutma ve muhafaza tesisleri. |
Ders Kaynakları |
Kasap E., Engürülü B., Çiftçi, Kılınç K.S., Gölbaşı M. ve Akkurt M., 1998. Tohum temizleme ve sınıflandırma makineleri. Tarım ve Köy İşleri Bakanlığı Ders Araç ve Geliştirme Makine Eğitim Merkezi Müdürlüğü (DAGMEM). Ankara 1998.
|
Açıldığı Öğretim Yılı | 2024 - 2025 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Ara Sınav 1 | 30 |
Ödev 1 | 10 |
Toplam | 40 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Final | %60 |
Toplam | %60 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %40 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %60 |
Toplam | %100 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
70
|
Uygulama Dersleri
|
30
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 2 | 14 | 28 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 3 | 8 | 24 |
Önceden planlanmış özel beceriler | Problem Çözme | 2 | 4 | 8 |
Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması | Laboratuar | 2 | 4 | 8 |
Gözlem/durumları işleme, Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma | Saha / Arazi Çalışması | 4 | 6 | 24 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 2 | 1 | 2 |
Ödev 1 | Ödev 1 | 4 | 1 | 4 |
Kısa Sınav 1 | Kısa Sınav 1 | 1 | 1 | 1 |
Final | Final | 3 | 1 | 3 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 102 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 4 | |||
AKTS | 4,0 |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Tarımsal ürünlerin temizlenmesi ve sınıflandırılması: Tanelerin sınıflandırılmasında kullanılan özellikler. | Ders |
2 | Tarımsal ürünlerin temizlenmesi ve sınıflandırılması: elekler, elek çeşitleri ve eleklerin çalışma teorisi. | Ders |
3 | Tarımsal ürünlerin temizlenmesi ve sınıflandırılması: Silindirik ve diskli triyörler | Ders Tartışmalı Ders |
4 | Tanelerin Aerodinamik Özelliklerine Göre Ayrılması ve Hava Kanalları | Ders Tartışmalı Ders |
4 | Tanelerin Sürtünme Kuvveti Farkına Göre Ayrılması. | Ders Tartışmalı Ders |
5 | Tanelerin yüzey pürüzlülük ve ağırlıklarına göre ayrılması. | Ders Tartışmalı Ders |
6 | Tanelerin mekanik, optik ve elektriksel özelliklerine göre ayrılması. | Ders Tartışmalı Ders |
7 | Tanelerin yüzey pürüzlülük ve ağırlıklarına göre ayrılması | Ders Tartışmalı Ders |
8 | Ara sınav | Problem Çözme |
9 | Tarım ürünlerinin elenmesinde kullanılan elekler | Problem Çözme |
10 | Öğütme ve parçalama makineleri | Ders Problem Çözme |
11 | Kurutma sistemleri | Ders Problem Çözme |
12 | Soğutma sistemleri | Ders Problem Çözme |
14 | Öğrenci sunumları | Ders Problem Çözme |
14 | Öğrenci sunumları | Ders Problem Çözme |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Ürünün (şekil, büyüklük, özellik vb.) ayrılmasında hangi ürün işleme tekniklerinin kullanılmasını belirler. | Ödev / Proje Yazılı Sınav Laboratuvar Çalışması | Problem Çözme Beyin Fırtınası Gösterim | Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme |
Ürünleri tohumlık olarak ya da gıda olarak kullanımında hangi elek ve triyörlerin seçileceğini, bilir ve ayarlarını yapar. | Sözlü Sınav Ödev / Proje | Ders Problem Çözme Gösterim | Dinleme ve anlamlandırma Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme |
Hasat sonrası ürünlein uzun süre bekletilmesinde ve depolanmasında yapılacak teknikleri bilir. | Sözlü Sınav Ödev / Proje | Ders Beyin Fırtınası | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Ürünün (şekil, büyüklük, özellik vb.) ayrılmasında hangi ürün işleme tekniklerinin kullanılmasını belirler. | 3 | - | - | - | 4 | 3 | 2 | 4 | - | - | - | ;
Ürünleri tohumlık olarak ya da gıda olarak kullanımında hangi elek ve triyörlerin seçileceğini, bilir ve ayarlarını yapar. | 3 | - | - | - | - | 3 | - | - | - | 2 | - | ;
Hasat sonrası ürünlein uzun süre bekletilmesinde ve depolanmasında yapılacak teknikleri bilir. | - | - | - | - | 3 | 3 | 2 | 3 | - | - | - | ;
Ortalama Değer | 2 | - | - | - | 2,33 | 3 | 1,33 | 2,33 | - | 0,67 | - |