EN
  • Anasayfa
  • BSM315 Ürün İşleme Tekniği (2024 - 2025 / 5. Yarıyıl)
  • EN
BSM315 - Ürün İşleme Tekniği
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Ürün İşleme Tekniği BSM315 5 3 + 0 4,0 Pdf
Birim Bölüm
BİYOSİSTEM MÜHENDİSLİĞİ
Derece Seviye Lisans - Seçmeli - Türkçe
Dersin Verilişi Yüz yüze
EBS Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi Kutalmış TURHAL
Ders Veren Dr. Öğr. Üyesi Kutalmış TURHAL
Amaç

Tarım ürünlerini sınıflandırılma, ayırma, eleme, ön temizleme, öğütme, kurutma ve taşıma işlerini yapabilmek.

Ders İçeriği

Tarım ürünlerinin işlenmesinde geçerli işlemler ve karakteristik özellikler, teknik özellikleri,Taşıma, iletim tesisleri, Taneli ürünlerin temizlenmesi ve sınıflandırılması, Öğütme parçalama makineleri, presler, homojenizatörler, Bölgesel, ulusal ihraç ürünleri, paketleme tesisleri, Ürün depolama, kurutma ve muhafaza tesisleri.

Ders Kaynakları Kasap E., Engürülü B., Çiftçi, Kılınç K.S., Gölbaşı M. ve Akkurt M., 1998. Tohum temizleme ve sınıflandırma makineleri. Tarım ve Köy İşleri Bakanlığı Ders Araç ve Geliştirme Makine Eğitim Merkezi Müdürlüğü (DAGMEM). Ankara 1998.
Açıldığı Öğretim Yılı 2024 - 2025
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Ara Sınav 1 30
Ödev 1 10
Toplam 40
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Final %60
Toplam %60
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %40
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %60
Toplam %100
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
70
Uygulama Dersleri
30
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Dinleme ve anlamlandırma Ders 2 14 28
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Sınıf Dışı Çalışma 3 8 24
Önceden planlanmış özel beceriler Problem Çözme 2 4 8
Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması Laboratuar 2 4 8
Gözlem/durumları işleme, Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma Saha / Arazi Çalışması 4 6 24
Ara Sınav 1 Ara Sınav 1 2 1 2
Ödev 1 Ödev 1 4 1 4
Kısa Sınav 1 Kısa Sınav 1 1 1 1
Final Final 3 1 3
Toplam İş Yükü (Saat) 102
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 4
AKTS 4,0
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Tarımsal ürünlerin temizlenmesi ve sınıflandırılması: Tanelerin sınıflandırılmasında kullanılan özellikler. Ders
2 Tarımsal ürünlerin temizlenmesi ve sınıflandırılması: elekler, elek çeşitleri ve eleklerin çalışma teorisi. Ders
3 Tarımsal ürünlerin temizlenmesi ve sınıflandırılması: Silindirik ve diskli triyörler Ders Tartışmalı Ders
4 Tanelerin Aerodinamik Özelliklerine Göre Ayrılması ve Hava Kanalları Ders Tartışmalı Ders
4 Tanelerin Sürtünme Kuvveti Farkına Göre Ayrılması. Ders Tartışmalı Ders
5 Tanelerin yüzey pürüzlülük ve ağırlıklarına göre ayrılması. Ders Tartışmalı Ders
6 Tanelerin mekanik, optik ve elektriksel özelliklerine göre ayrılması. Ders Tartışmalı Ders
7 Tanelerin yüzey pürüzlülük ve ağırlıklarına göre ayrılması Ders Tartışmalı Ders
8 Ara sınav Problem Çözme
9 Tarım ürünlerinin elenmesinde kullanılan elekler Problem Çözme
10 Öğütme ve parçalama makineleri Ders Problem Çözme
11 Kurutma sistemleri Ders Problem Çözme
12 Soğutma sistemleri Ders Problem Çözme
14 Öğrenci sunumları Ders Problem Çözme
14 Öğrenci sunumları Ders Problem Çözme
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Ürünün (şekil, büyüklük, özellik vb.) ayrılmasında hangi ürün işleme tekniklerinin kullanılmasını belirler. Ödev / Proje Yazılı Sınav Laboratuvar Çalışması Problem Çözme Beyin Fırtınası Gösterim Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme
Ürünleri tohumlık olarak ya da gıda olarak kullanımında hangi elek ve triyörlerin seçileceğini, bilir ve ayarlarını yapar. Sözlü Sınav Ödev / Proje Ders Problem Çözme Gösterim Dinleme ve anlamlandırma Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme
Hasat sonrası ürünlein uzun süre bekletilmesinde ve depolanmasında yapılacak teknikleri bilir. Sözlü Sınav Ödev / Proje Ders Beyin Fırtınası Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması
; ; ;
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
Ürünün (şekil, büyüklük, özellik vb.) ayrılmasında hangi ürün işleme tekniklerinin kullanılmasını belirler. 3 - - - 4 3 2 4 - - -
Ürünleri tohumlık olarak ya da gıda olarak kullanımında hangi elek ve triyörlerin seçileceğini, bilir ve ayarlarını yapar. 3 - - - - 3 - - - 2 -
Hasat sonrası ürünlein uzun süre bekletilmesinde ve depolanmasında yapılacak teknikleri bilir. - - - - 3 3 2 3 - - -
Ortalama Değer 2 - - - 2,33 3 1,33 2,33 - 0,67 -