| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
| Staj | BSM300 | 6 | 0 + 0 | 5,0 |
| Birim Bölüm | BİYOSİSTEM MÜHENDİSLİĞİ |
| Derece Seviye | Lisans - Zorunlu - Türkçe |
| Dersin Verilişi | Yüz yüze ve uygulama |
| EBS Koordinatörü | Doç. Dr. Hüseyin Tevfik GÜLTAŞ (Yıl: 2024 - 2025) Doç. Dr. Hüseyin Tevfik GÜLTAŞ (Yıl: 2022 - 2023) |
| Ders Veren | |
| Amaç |
Meslek hayatlarında çalışabilecekleri kurum ve kuruluşlarda mesleki bilgi, görgü, beceri ve tecrübe sahibi olmak. |
| Ders İçeriği |
Kurum ve kuruluşlarda mesleki bilgi, görgü, beceri ve tecrübe sahibi olmaya yönelik uygulamalar. |
| Ders Kaynakları |
Biyosistem Mühendisliğine yönelik ulaşılabilen tüm kaynaklar
|
| Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | 0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | %0 |
| Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
| Toplam | %0 |
| Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
|
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
|
Destek Dersleri
|
0
|
|
Ek Dersler
|
0
|
|
Kategori
|
0
|
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
| Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
| AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
| AKTS | 5,0 | |||
| Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
|---|---|---|
| 1 | Uygulama, Görsel aktarım, Yerinde öğrenme çalışmaları | Sınıf Dışı Çalışma Beyin Fırtınası Saha / Arazi Çalışması Laboratuar |
| 1 | Uygulama, Görsel aktarım, Yerinde öğrenme çalışmaları | Sınıf Dışı Çalışma Beyin Fırtınası Saha / Arazi Çalışması Laboratuar |
| 1 | Uygulama, Görsel aktarım, Yerinde öğrenme çalışmaları | Sınıf Dışı Çalışma Beyin Fırtınası Saha / Arazi Çalışması Laboratuar |
| 1 | Uygulama, Görsel aktarım, Yerinde öğrenme çalışmaları | Sınıf Dışı Çalışma Beyin Fırtınası Saha / Arazi Çalışması Laboratuar |
| 1 | Uygulama, Görsel aktarım, Yerinde öğrenme çalışmaları | Sınıf Dışı Çalışma Beyin Fırtınası Saha / Arazi Çalışması Laboratuar |
| 1 | Uygulama, Görsel aktarım, Yerinde öğrenme çalışmaları | Sınıf Dışı Çalışma Beyin Fırtınası Saha / Arazi Çalışması Laboratuar |
| Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
| Staj yapılan işyerinin organizasyon, planlama ve yönetimi konusunda bilgi edinme; | Sözlü Sınav Laboratuvar Çalışması | Sınıf Dışı Çalışma Beyin Fırtınası Saha / Arazi Çalışması Laboratuar | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Gözlem/durumları işleme, Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması |
| İş hayatını ve işyeri kurallarını öğrenme; Görev bilinci kazanma; İletişim becerilerini geliştirme ve ekip halinde çalışma becerisi kazanma; Mesleki konularda eksikliklerini görme ve kendisinden istenen mesleki beklentileri kavrama; | Sözlü Sınav Ödev / Proje | Sınıf Dışı Çalışma Saha / Arazi Çalışması Laboratuar Sözlü | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Gözlem/durumları işleme, Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum |
| Yapılan çalışmalar hakkında rapor yazma becerisi kazanma ve geliştirme.; | Sözlü Sınav Ödev / Proje | Sınıf Dışı Çalışma Problem Çözme Saha / Arazi Çalışması | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Önceden planlanmış özel beceriler Gözlem/durumları işleme, Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Staj yapılan işyerinin organizasyon, planlama ve yönetimi konusunda bilgi edinme; | 5 | 4 | 4 | 1 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 3 | 1 | ;
| İş hayatını ve işyeri kurallarını öğrenme; Görev bilinci kazanma; İletişim becerilerini geliştirme ve ekip halinde çalışma becerisi kazanma; Mesleki konularda eksikliklerini görme ve kendisinden istenen mesleki beklentileri kavrama; | 5 | 4 | 4 | 1 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 3 | 1 | ;
| Yapılan çalışmalar hakkında rapor yazma becerisi kazanma ve geliştirme.; | 5 | 4 | 4 | 1 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 1 | ;
| Ortalama Değer | 5 | 4 | 4 | 1 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 3,33 | 1 |