Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Uzaktan Algılama ve Coğrafi Bilgi Sistemleri | BSM306 | 6 | 2 + 1 | 3,0 |
Birim Bölüm | BİYOSİSTEM MÜHENDİSLİĞİ |
Derece Seviye | Lisans - Zorunlu - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze |
EBS Koordinatörü | |
Ders Veren | Doç. Dr. Serpil MENTEŞE |
Amaç |
Coğrafi Bilgi Sisteminin tanımı, kapsamı ve veri yapısının öğretilmesi, tarımla ilgili problemlerin belirlenmesi ve çözümünde CBS’nin kullanımı, ArcGIS yazılımının genel düzeyde kullanımı, Biyosistem Mühendisliği çalışama alanlarında CBS uygulamaları ile ilgili örnek projeler yapılması. |
Ders İçeriği |
Coğrafi Bilgi Sisteminin tanımı, kapsamı ve veri yapısı, tarımla ilgili problemlerin belirlenmesi ve çözümünde CBS’nin kullanımı, ArcGIS yazılımının genel düzeyde kullanımı, örnek projelerin oluşturulması ve çözümü |
Ders Kaynakları |
Coğrafi Bilgi Sistemleri, Temel Kavramlar ve Uygulamaları - Tahsin YOMRALIOĞLU
Using ArcCatalog -Alate Vienneau Using ArcMap -Michael Minami |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2021 - 2022 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Ara Sınav 1 | 40 |
Toplam | 40 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Final | %60 |
Toplam | %60 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %40 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %60 |
Toplam | %100 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
AKTS | 3,0 |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Vektör veriden TIN verisi üretme | Ders Sınıf Dışı Çalışma Laboratuar |
1 | Vektör veriden TIN verisi üretme | Ders Sınıf Dışı Çalışma Laboratuar |
4 | Sayısal Yükseklik Modeli oluşturma | Ders Laboratuar Sınıf Dışı Çalışma |
4 | Sayısal Yükseklik Modeli oluşturma | Ders Laboratuar Sınıf Dışı Çalışma |
6 | Yüzey Analizleri oluşturma | Ders Laboratuar Sınıf Dışı Çalışma |
6 | Yüzey Analizleri oluşturma | Ders Laboratuar Sınıf Dışı Çalışma |
7 | Raster veri modellerinin yeniden sınıflandırılması | Ders Laboratuar Sınıf Dışı Çalışma |
7 | Raster veri modellerinin yeniden sınıflandırılması | Ders Laboratuar Sınıf Dışı Çalışma |
9 | Hidroloji Analizi | Ders Laboratuar Sınıf Dışı Çalışma |
10 | Model Builder ile Arazi Modeli Oluşturma | Ders Laboratuar Sınıf Dışı Çalışma |
11 | İklim ve Sıcaklık Haritaları oluşturma | Ders Laboratuar Sınıf Dışı Çalışma |
12 | Tematik Harita | Ders Laboratuar Sınıf Dışı Çalışma |
14 | 3 Boyutlu Kent Modelleme | Ders Laboratuar Sınıf Dışı Çalışma |
14 | 3 Boyutlu Kent Modelleme | Ders Laboratuar Sınıf Dışı Çalışma |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Raster verilerin yeniden sınıflandırılması ve dönüşüm işlemleri öğrenilir. | Ders Sınıf Dışı Çalışma Laboratuar | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması | |
Yüzey Analizleri sonucu harita çıktıları (Eğim, Bakı vb.) elde edilir. | Ders Sınıf Dışı Çalışma Laboratuar | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması | |
Vektör verinin raster veriye dönüştürülmesi öğrenilir. | Ders Sınıf Dışı Çalışma Laboratuar | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması | |
Hidroloji ve İklim Haritaları elde edilir. | Ders Sınıf Dışı Çalışma Laboratuar | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması | |
3 Boyutlu Kent Modelleme öğrenilir. | Ders Sınıf Dışı Çalışma Laboratuar | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Raster verilerin yeniden sınıflandırılması ve dönüşüm işlemleri öğrenilir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
Yüzey Analizleri sonucu harita çıktıları (Eğim, Bakı vb.) elde edilir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
Vektör verinin raster veriye dönüştürülmesi öğrenilir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
Hidroloji ve İklim Haritaları elde edilir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
3 Boyutlu Kent Modelleme öğrenilir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
Ortalama Değer | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |