EN
  • Anasayfa
  • BSM318 Ürün Depolama Yapılarının Tasarımı (2023-2024 / 6. Yarıyıl)
  • EN
BSM318 - Ürün Depolama Yapılarının Tasarımı
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Ürün Depolama Yapılarının Tasarımı BSM318 6 3 + 0 4,0 Pdf
Birim Bölüm
BİYOSİSTEM MÜHENDİSLİĞİ
Derece Seviye Lisans - Seçmeli - Türkçe
Dersin Verilişi Teorik
EBS Koordinatörü Prof. Dr. Ramazan MERAL
Ders Veren
Amaç

Tarımsal işletmelerdeki bitkisel, hayvansal üretim yapıları ile hangarlar ve ürün depolama yapılarında optimum çevre koşullarının oluşturulması, planlama ve projeleme ile ilgili bilgilerin verilmesini amaçlar.

Ders İçeriği

Kırsal yerleşimler, Tarımsal İşletmelerde işletme avlusunun planlanması, Tarımsal yapılarda çevre koşulları ve psikrometrik diyagramın uygulamaları, Konutların planlanması, Hayvansal üretim yapılarının planlanması, Bitkisel üretim yapılarının planlanması, Ürün depolama ve muhafaza yapılarının planlanması, Tarımsal yapıların projelerinin hazırlanmasıdır.

Ders Kaynakları Doğan, H., 2002. Havalandırma ve İklimlendirme Esasları. Seçkin Yayıncılık, Ankara. 2 Karaçalı, İ., 2009. Bahçe Ürünlerinin Muhafaza ve Pazarlaması. E.Ü. Ziraat Fakültesi yayınları, No: 494, İzmir. 3 TSE, 1978. TS 2995: Meyve ve Sebzeler-Soğuk Hava Depolarındaki Fiziksel Koşullar, Tarifler ve Ölçme. Türk Standartlar Enstitüsü (TSE), Ankara. 4 TSE, 1995. TS 9048: Soğuk Hava Depoları-Genel Kurallar. Türk Standartlar Enstitüsü (TSE), Ankara.
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam 0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam %0
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %0
Toplam %0
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Toplam İş Yükü (Saat) 0
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 0
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Kırsal yerleşimler Ders
2 Tarımsal işletmelerde işletme merkezinin planlanması Ders
3 İşletme avlusunda binaların düzenlenmesi ve planlarının geliştirilmesi Ders
4 Tarımsal yapılarda çevre koşulları ve temel kavramlar Ders
5 Bitkisel ve hayvansal üretimde depo gereksinimleri Ders
6 Depoların planlama kriterleri Ders
7 Depolamada ürün-çevre ilişkileri ve ürünlerin depolama istekleri Ders
8 Depo tipleri ve yapısal özellikleri, Depolarda istifleme şekilleri ve istif düzenlerinin planlanmas Ders
9 Depoların pazarlama istekleri, taşıma koşulları ve zemin yapısına göre konumlandırılması Ders
9 Soğuk depolarda yapı sisteminin planlanması Ders
10 Soğuk gereksiniminin ve soğutma sisteminin belirlenmesi Ders
11 Depoların inşaat ve işletim masraflarının hesaplanması Ders
12 Dünyadaki ve ülkemizdeki depolama olanaklarının genel bir değerlendirmesi Ders
12 Dünyadaki ve ülkemizdeki depolama olanaklarının genel bir değerlendirmesi Ders
14 Proje ödev teslimi Ders
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Planlamada yapı-bitki-çevre arasındaki ilişkileri kurabilme, değerlendirebilme ve kullanabilme Yazılı Sınav Ders Dinleme ve anlamlandırma
Planlamada temel mühendislik bilgilerini kullanabilme Yazılı Sınav Ders Dinleme ve anlamlandırma
Planlama için farklı disiplinlerle işbirliği yaparak gerekli verilere ulaşabilme ve değerlendirebilme Yazılı Sınav Ders Dinleme ve anlamlandırma
İstenilen amaç ve koşullara uygun depo planlarını geliştirebilme Yazılı Sınav Ders Dinleme ve anlamlandırma
Depoları analiz edebilme ve sorunların çözümü için yeni bilimsel yaklaşımlar geliştirebilme ve uygulayabilme Yazılı Sınav Ders Dinleme ve anlamlandırma
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13
Planlamada yapı-bitki-çevre arasındaki ilişkileri kurabilme, değerlendirebilme ve kullanabilme - - - - - - - - - - - - -
Planlamada temel mühendislik bilgilerini kullanabilme - - - - - - - - - - - - -
Planlama için farklı disiplinlerle işbirliği yaparak gerekli verilere ulaşabilme ve değerlendirebilme - - - - - - - - - - - - -
İstenilen amaç ve koşullara uygun depo planlarını geliştirebilme - - - - - - - - - - - - -
Depoları analiz edebilme ve sorunların çözümü için yeni bilimsel yaklaşımlar geliştirebilme ve uygulayabilme - - - - - - - - - - - - -