EN
  • Anasayfa
  • BSM401 Mezuniyet Çalışması I (2024 - 2025 / 7. Yarıyıl)
  • EN
BSM401 - Mezuniyet Çalışması I
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Mezuniyet Çalışması I BSM401 7 0 + 4 3,0 Pdf
Birim Bölüm
BİYOSİSTEM MÜHENDİSLİĞİ
Derece Seviye Lisans - Zorunlu - Türkçe
Dersin Verilişi Yüz yüze, proje çalışması
EBS Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi Hüseyin Tevfik GÜLTAŞ
Ders Veren Prof. Dr. Bahadır SAYINCI Prof. Dr. Ramazan MERAL Dr. Öğr. Üyesi Murat KARAER Dr. Öğr. Üyesi Hüseyin Tevfik GÜLTAŞ Dr. Öğr. Üyesi Çayan ALKAN Dr. Öğr. Üyesi Kutalmış TURHAL
Amaç

Öğrencilere bir mühendislik problemi çerçevesinde kapsamlı (derinlikli ve genişlikli) bir projenin tüm aşamalarında deneyim sahibi olma fırsatını yaratmak, öğrencilerin geçmiş yarıyıllarda kazandıkları bilgi ve becerileri sentezleyerek uygulamalarına olanak tanımak, ucu açık projelerle öğrencilerin yaratıcılıklarını geliştirip takım bilincini aşılamak, mesleki ve etik açıdan gelişmelerine katkıda bulunmak, öğrencilere sözlü ve yazılı sunum yapma deneyimi kazandırmaktır.

Ders İçeriği

Projelerle öğrencilerin yaratıcılıklarını geliştirip takım bilincini aşılamak, mesleki ve etik açıdan gelişmelerine katkıda bulunmak, öğrencilere sözlü ve yazılı sunum yapma deneyimi kazandırmaktır.

Ders Kaynakları Dersi veren öğretim üyesinin ders notları
Biyosistem Mühendisliği ile ilgili tüm açık kaynaklar
Açıldığı Öğretim Yılı 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Ara Sınav 1 20
Ödev 1 10
Ödev 2 10
Ödev (Sunum) 10
Toplam 50
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Dönem Sonu Uygulaması %50
Toplam %50
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %50
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %50
Toplam %100
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
80
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
20
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Dinleme ve anlamlandırma Ders 2 7 14
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Sınıf Dışı Çalışma 2 14 28
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Tartışmalı Ders 2 4 8
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum Sözlü 2 4 8
Dönem Sonu Uygulaması Dönem Sonu Uygulaması 3 1 3
Ara Sınav 1 Ara Sınav 1 3 1 3
Toplam İş Yükü (Saat) 64
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 2,51
AKTS 3,0
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Proje konusu ve hazırlama ile ilgili çalışmalar Tartışmalı Ders
1 Proje konusu ve hazırlama ile ilgili çalışmalar Tartışmalı Ders
1 Proje konusu ve hazırlama ile ilgili çalışmalar Tartışmalı Ders
1 Proje konusu ve hazırlama ile ilgili çalışmalar Tartışmalı Ders
1 Proje konusu ve hazırlama ile ilgili çalışmalar Tartışmalı Ders
1 Proje konusu ve hazırlama ile ilgili çalışmalar Tartışmalı Ders
1 Proje konusu ve hazırlama ile ilgili çalışmalar Tartışmalı Ders
1 Proje konusu ve hazırlama ile ilgili çalışmalar Tartışmalı Ders
1 Proje konusu ve hazırlama ile ilgili çalışmalar Tartışmalı Ders
1 Proje konusu ve hazırlama ile ilgili çalışmalar Tartışmalı Ders
1 Proje konusu ve hazırlama ile ilgili çalışmalar Tartışmalı Ders
1 Proje konusu ve hazırlama ile ilgili çalışmalar Tartışmalı Ders
1 Proje konusu ve hazırlama ile ilgili çalışmalar Tartışmalı Ders
1 Proje konusu ve hazırlama ile ilgili çalışmalar Tartışmalı Ders
1 Proje konusu ve hazırlama ile ilgili çalışmalar Tartışmalı Ders
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Biyosistem mühendisliği açısından önemli bir problemin çözümüne yönelik yöntem ve araçların tasarımı konusunda öğrendiklerini sentezleyebilme Sözlü Sınav Sunum / Seminer Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
Gruplar halinde çalışarak takım çalışması deneyimi kazanabilme; Sözlü Sınav Sunum / Seminer Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
Ucu açık tasarım projesi aracılığıyla, problem tanımlama, alternatif kavram yaratma, kavram seçimi ve geliştirme, çözüme ulaşma konularında deneyim sahibi olabilme Sözlü Sınav Sunum / Seminer Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
Projeyi belirli bir akış diyagramı içerisinde yazılı ve sözlü olarak sunabilme Sözlü Sınav Sunum / Seminer Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
; ; ; ;
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
Biyosistem mühendisliği açısından önemli bir problemin çözümüne yönelik yöntem ve araçların tasarımı konusunda öğrendiklerini sentezleyebilme 4 4 4 3 2 4 4 3 2 4 1
Gruplar halinde çalışarak takım çalışması deneyimi kazanabilme; 4 5 2 4 2 5 4 4 2 4 1
Ucu açık tasarım projesi aracılığıyla, problem tanımlama, alternatif kavram yaratma, kavram seçimi ve geliştirme, çözüme ulaşma konularında deneyim sahibi olabilme 4 5 4 4 2 5 4 2 1 4 1
Projeyi belirli bir akış diyagramı içerisinde yazılı ve sözlü olarak sunabilme 4 5 2 2 2 4 5 4 1 4 1
Ortalama Değer 4 4,75 3 3,25 2 4,5 4,25 3,25 1,5 4 1