Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Mezuniyet Çalışması I | BSM401 | 7 | 0 + 4 | 3,0 |
Birim Bölüm | BİYOSİSTEM MÜHENDİSLİĞİ |
Derece Seviye | Lisans - Zorunlu - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze, proje çalışması |
EBS Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Hüseyin Tevfik GÜLTAŞ |
Ders Veren | Prof. Dr. Bahadır SAYINCI Prof. Dr. Ramazan MERAL Dr. Öğr. Üyesi Murat KARAER Dr. Öğr. Üyesi Hüseyin Tevfik GÜLTAŞ Dr. Öğr. Üyesi Çayan ALKAN Dr. Öğr. Üyesi Kutalmış TURHAL |
Amaç |
Öğrencilere bir mühendislik problemi çerçevesinde kapsamlı (derinlikli ve genişlikli) bir projenin tüm aşamalarında deneyim sahibi olma fırsatını yaratmak, öğrencilerin geçmiş yarıyıllarda kazandıkları bilgi ve becerileri sentezleyerek uygulamalarına olanak tanımak, ucu açık projelerle öğrencilerin yaratıcılıklarını geliştirip takım bilincini aşılamak, mesleki ve etik açıdan gelişmelerine katkıda bulunmak, öğrencilere sözlü ve yazılı sunum yapma deneyimi kazandırmaktır. |
Ders İçeriği |
Projelerle öğrencilerin yaratıcılıklarını geliştirip takım bilincini aşılamak, mesleki ve etik açıdan gelişmelerine katkıda bulunmak, öğrencilere sözlü ve yazılı sunum yapma deneyimi kazandırmaktır. |
Ders Kaynakları |
Dersi veren öğretim üyesinin ders notları
Biyosistem Mühendisliği ile ilgili tüm açık kaynaklar |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Ara Sınav 1 | 20 |
Ödev 1 | 10 |
Ödev 2 | 10 |
Ödev (Sunum) | 10 |
Toplam | 50 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Dönem Sonu Uygulaması | %50 |
Toplam | %50 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %50 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %50 |
Toplam | %100 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
80
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
20
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 2 | 7 | 14 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 2 | 14 | 28 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 2 | 4 | 8 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum | Sözlü | 2 | 4 | 8 |
Dönem Sonu Uygulaması | Dönem Sonu Uygulaması | 3 | 1 | 3 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 3 | 1 | 3 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 64 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 2,51 | |||
AKTS | 3,0 |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Proje konusu ve hazırlama ile ilgili çalışmalar | Tartışmalı Ders |
1 | Proje konusu ve hazırlama ile ilgili çalışmalar | Tartışmalı Ders |
1 | Proje konusu ve hazırlama ile ilgili çalışmalar | Tartışmalı Ders |
1 | Proje konusu ve hazırlama ile ilgili çalışmalar | Tartışmalı Ders |
1 | Proje konusu ve hazırlama ile ilgili çalışmalar | Tartışmalı Ders |
1 | Proje konusu ve hazırlama ile ilgili çalışmalar | Tartışmalı Ders |
1 | Proje konusu ve hazırlama ile ilgili çalışmalar | Tartışmalı Ders |
1 | Proje konusu ve hazırlama ile ilgili çalışmalar | Tartışmalı Ders |
1 | Proje konusu ve hazırlama ile ilgili çalışmalar | Tartışmalı Ders |
1 | Proje konusu ve hazırlama ile ilgili çalışmalar | Tartışmalı Ders |
1 | Proje konusu ve hazırlama ile ilgili çalışmalar | Tartışmalı Ders |
1 | Proje konusu ve hazırlama ile ilgili çalışmalar | Tartışmalı Ders |
1 | Proje konusu ve hazırlama ile ilgili çalışmalar | Tartışmalı Ders |
1 | Proje konusu ve hazırlama ile ilgili çalışmalar | Tartışmalı Ders |
1 | Proje konusu ve hazırlama ile ilgili çalışmalar | Tartışmalı Ders |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Biyosistem mühendisliği açısından önemli bir problemin çözümüne yönelik yöntem ve araçların tasarımı konusunda öğrendiklerini sentezleyebilme | Sözlü Sınav Sunum / Seminer | Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Gruplar halinde çalışarak takım çalışması deneyimi kazanabilme; | Sözlü Sınav Sunum / Seminer | Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Ucu açık tasarım projesi aracılığıyla, problem tanımlama, alternatif kavram yaratma, kavram seçimi ve geliştirme, çözüme ulaşma konularında deneyim sahibi olabilme | Sözlü Sınav Sunum / Seminer | Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Projeyi belirli bir akış diyagramı içerisinde yazılı ve sözlü olarak sunabilme | Sözlü Sınav Sunum / Seminer | Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Biyosistem mühendisliği açısından önemli bir problemin çözümüne yönelik yöntem ve araçların tasarımı konusunda öğrendiklerini sentezleyebilme | 4 | 4 | 4 | 3 | 2 | 4 | 4 | 3 | 2 | 4 | 1 | ;
Gruplar halinde çalışarak takım çalışması deneyimi kazanabilme; | 4 | 5 | 2 | 4 | 2 | 5 | 4 | 4 | 2 | 4 | 1 | ;
Ucu açık tasarım projesi aracılığıyla, problem tanımlama, alternatif kavram yaratma, kavram seçimi ve geliştirme, çözüme ulaşma konularında deneyim sahibi olabilme | 4 | 5 | 4 | 4 | 2 | 5 | 4 | 2 | 1 | 4 | 1 | ;
Projeyi belirli bir akış diyagramı içerisinde yazılı ve sözlü olarak sunabilme | 4 | 5 | 2 | 2 | 2 | 4 | 5 | 4 | 1 | 4 | 1 | ;
Ortalama Değer | 4 | 4,75 | 3 | 3,25 | 2 | 4,5 | 4,25 | 3,25 | 1,5 | 4 | 1 |