Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Sulama Sistemlerinin Tasarımı | BSM403 | 7 | 3 + 1 | 4,0 |
Birim Bölüm | BİYOSİSTEM MÜHENDİSLİĞİ |
Derece Seviye | Lisans - Zorunlu - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze ders |
EBS Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Hüseyin Tevfik GÜLTAŞ |
Ders Veren | Dr. Öğr. Üyesi Hüseyin Tevfik GÜLTAŞ |
Amaç |
Kapalı sulama sistemlerinde bireysel ve toplu, damla ve yağmurlama sulama sistemlerinin tasarımı ve projelendirilmesi konularında öğrencileri bilgi sahibi yapmak ve projeleme becerisi kazandırmaktır. |
Ders İçeriği |
Kapalı sulama sistemlerinde bireysel ve toplu, damla ve yağmurlama sulama sistemlerinin tasarımı ve projelendirilmesi. |
Ders Kaynakları |
1.Yıldırım, O., 2013. Sulama Sistemlerinin Tasarımı (4. Baskı). Ankara Üniversitesi Ziraat Fakültesi, Yayın No: 1594, Ders Kitabı: 546, s: 367.
2.James, L.G., 1988. Principles of Farm Irrigation System Design. John Wiley & Sons, Inc., New York, USA. |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Ara Sınav 1 | 25 |
Kısa Sınav 1 | 10 |
Ödev 1 | 15 |
Toplam | 50 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Final | %50 |
Toplam | %50 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %50 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %50 |
Toplam | %100 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
100
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 2 | 14 | 28 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 2 | 7 | 14 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 1 | 7 | 7 |
Önceden planlanmış özel beceriler | Problem Çözme | 2 | 9 | 18 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | Beyin Fırtınası | 1 | 9 | 9 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 1 | 1 | 1 |
Kısa Sınav 1 | Kısa Sınav 1 | 1 | 1 | 1 |
Final | Final | 3 | 1 | 3 |
Ödev (Sunum) | Ödev (Sunum) | 12 | 1 | 12 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 93 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 3,65 | |||
AKTS | 4,0 |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Giriş, Genel bilgilerin tartışılması | Ders |
2 | Yağmurlama sulama sistemlerinin tasarımı - Başlık Seçimi, Tekil başlık deneme deseni | Ders Tartışmalı Ders |
2 | Yağmurlama sulama sistemlerinin tasarımı - Başlık Seçimi, Tekil başlık deneme deseni | Ders Tartışmalı Ders |
4 | Bireysel yağmurlama sulama sistemlerinin tasarımı | Ders Tartışmalı Ders |
4 | Bireysel yağmurlama sulama sistemlerinin tasarımı | Ders Tartışmalı Ders |
4 | Bireysel yağmurlama sulama sistemlerinin tasarımı | Ders Tartışmalı Ders |
7 | Toplu yağmurlama sulama sistemlerinin tasarımı | Ders Tartışmalı Ders |
8 | Ara sınav | Problem Çözme |
9 | Bireysel damla sulama sistemlerinin tasarımı | Ders Tartışmalı Ders |
9 | Bireysel damla sulama sistemlerinin tasarımı | Ders Tartışmalı Ders |
9 | Bireysel damla sulama sistemlerinin tasarımı | Ders Tartışmalı Ders |
9 | Bireysel damla sulama sistemlerinin tasarımı | Ders Tartışmalı Ders |
13 | Mikro yağmurlama sulama sistemlerinin tasarımı | Ders Problem Çözme |
13 | Mikro yağmurlama sulama sistemlerinin tasarımı | Ders Problem Çözme |
15 | Sistemlerin genel değerlendirme ve karşılaştırılması | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Basınçlı sulama sistemlerindeki teknolojileri ve gelişmeleri analiz edebilme; | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması |
Koşullara en uygun sulama yöntemini seçebilme; | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması |
Seçilen sulama yönteminin gerektirdiği sulama sistemini tasarlayabilme ve sistem unsurlarını boyutlandırabilme; | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Basınçlı sulama sistemlerindeki teknolojileri ve gelişmeleri analiz edebilme; | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 1 | 3 | 5 | 5 | 1 | 1 | ;
Koşullara en uygun sulama yöntemini seçebilme; | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 4 | 5 | 1 | 3 | 1 | 1 | ;
Seçilen sulama yönteminin gerektirdiği sulama sistemini tasarlayabilme ve sistem unsurlarını boyutlandırabilme; | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 1 | 3 | 1 | 1 | ;
Ortalama Değer | 4 | 4 | 4,33 | 4,67 | 5 | 3 | 4,33 | 2,33 | 3,67 | 1 | 1 |