EN
  • Anasayfa
  • BSM403 Sulama Sistemlerinin Tasarımı (2024 - 2025 / 7. Yarıyıl)
  • EN
BSM403 - Sulama Sistemlerinin Tasarımı
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Sulama Sistemlerinin Tasarımı BSM403 7 3 + 1 4,0 Pdf
Birim Bölüm
BİYOSİSTEM MÜHENDİSLİĞİ
Derece Seviye Lisans - Zorunlu - Türkçe
Dersin Verilişi Yüz yüze ders
EBS Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi Hüseyin Tevfik GÜLTAŞ
Ders Veren Dr. Öğr. Üyesi Hüseyin Tevfik GÜLTAŞ
Amaç

Kapalı sulama sistemlerinde bireysel ve toplu, damla ve yağmurlama sulama sistemlerinin tasarımı ve projelendirilmesi konularında öğrencileri bilgi sahibi yapmak ve projeleme becerisi kazandırmaktır.

Ders İçeriği

Kapalı sulama sistemlerinde bireysel ve toplu, damla ve yağmurlama sulama sistemlerinin tasarımı ve projelendirilmesi.

Ders Kaynakları 1.Yıldırım, O., 2013. Sulama Sistemlerinin Tasarımı (4. Baskı). Ankara Üniversitesi Ziraat Fakültesi, Yayın No: 1594, Ders Kitabı: 546, s: 367.
2.James, L.G., 1988. Principles of Farm Irrigation System Design. John Wiley & Sons, Inc., New York, USA.
Açıldığı Öğretim Yılı 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Ara Sınav 1 25
Kısa Sınav 1 10
Ödev 1 15
Toplam 50
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Final %50
Toplam %50
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %50
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %50
Toplam %100
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
100
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Dinleme ve anlamlandırma Ders 2 14 28
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Sınıf Dışı Çalışma 2 7 14
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Tartışmalı Ders 1 7 7
Önceden planlanmış özel beceriler Problem Çözme 2 9 18
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Beyin Fırtınası 1 9 9
Ara Sınav 1 Ara Sınav 1 1 1 1
Kısa Sınav 1 Kısa Sınav 1 1 1 1
Final Final 3 1 3
Ödev (Sunum) Ödev (Sunum) 12 1 12
Toplam İş Yükü (Saat) 93
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 3,65
AKTS 4,0
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Giriş, Genel bilgilerin tartışılması Ders
2 Yağmurlama sulama sistemlerinin tasarımı - Başlık Seçimi, Tekil başlık deneme deseni Ders Tartışmalı Ders
2 Yağmurlama sulama sistemlerinin tasarımı - Başlık Seçimi, Tekil başlık deneme deseni Ders Tartışmalı Ders
4 Bireysel yağmurlama sulama sistemlerinin tasarımı Ders Tartışmalı Ders
4 Bireysel yağmurlama sulama sistemlerinin tasarımı Ders Tartışmalı Ders
4 Bireysel yağmurlama sulama sistemlerinin tasarımı Ders Tartışmalı Ders
7 Toplu yağmurlama sulama sistemlerinin tasarımı Ders Tartışmalı Ders
8 Ara sınav Problem Çözme
9 Bireysel damla sulama sistemlerinin tasarımı Ders Tartışmalı Ders
9 Bireysel damla sulama sistemlerinin tasarımı Ders Tartışmalı Ders
9 Bireysel damla sulama sistemlerinin tasarımı Ders Tartışmalı Ders
9 Bireysel damla sulama sistemlerinin tasarımı Ders Tartışmalı Ders
13 Mikro yağmurlama sulama sistemlerinin tasarımı Ders Problem Çözme
13 Mikro yağmurlama sulama sistemlerinin tasarımı Ders Problem Çözme
15 Sistemlerin genel değerlendirme ve karşılaştırılması Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Basınçlı sulama sistemlerindeki teknolojileri ve gelişmeleri analiz edebilme; Yazılı Sınav Ödev / Proje Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması
Koşullara en uygun sulama yöntemini seçebilme; Yazılı Sınav Ödev / Proje Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması
Seçilen sulama yönteminin gerektirdiği sulama sistemini tasarlayabilme ve sistem unsurlarını boyutlandırabilme; Yazılı Sınav Ödev / Proje Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması
; ; ;
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
Basınçlı sulama sistemlerindeki teknolojileri ve gelişmeleri analiz edebilme; 4 4 4 4 5 1 3 5 5 1 1
Koşullara en uygun sulama yöntemini seçebilme; 4 4 4 5 5 4 5 1 3 1 1
Seçilen sulama yönteminin gerektirdiği sulama sistemini tasarlayabilme ve sistem unsurlarını boyutlandırabilme; 4 4 5 5 5 4 5 1 3 1 1
Ortalama Değer 4 4 4,33 4,67 5 3 4,33 2,33 3,67 1 1