Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Sulama Suyu Kalitesi | BSM409 | 7 | 3 + 0 | 4,0 |
Birim Bölüm | BİYOSİSTEM MÜHENDİSLİĞİ |
Derece Seviye | Lisans - Zorunlu - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze |
EBS Koordinatörü | Prof. Dr. Ramazan MERAL |
Ders Veren | Prof. Dr. Ramazan MERAL |
Amaç |
Suyun kalite özelliklerinin teorik ve uygulamalı olarak incelemek. Sulama suyundan kaynaklanan tuzluluk, infiltrasyon, özel iyon toksisitesi ve diğer sorunların yönetimini öğrenmek. |
Ders İçeriği | |
Ders Kaynakları |
Chapra, S. C. 2015. Yüzey su kalitesi modellemesi. Nobel yayınları (ISBN:
978-605-320-150-2), 870 ss.
Tuncay, H. 1994. Su kalitesi. Ege Üniversitesi Ziraat Fakültesi Yayınları, No.512, İzmir Yanık, T., Aras, N.M., Çiltaş A. K. 2001. Su kalitesine giriş. Atatürk Üniversitesi Ziraat Fakültesi. Ders Yayınları No:225, Erzurum. |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Ara Sınav 1 | 40 |
Toplam | 40 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Final | %60 |
Toplam | %60 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %40 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %60 |
Toplam | %100 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
AKTS | 4,0 |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | 1 | Tartışmalı Ders |
3 | 3 | Sınıf Dışı Çalışma |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Su kalite sınıflandırması yapabilme | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | |
Çeşitli su kalite modellerini kullanabilme | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Su kalite sınıflandırması yapabilme | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
Çeşitli su kalite modellerini kullanabilme | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
Ortalama Değer | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |