EN
  • Anasayfa
  • BSM415 Hayvan Barınaklarının Planlanması (2024 - 2025 / 7. Yarıyıl)
  • EN
BSM415 - Hayvan Barınaklarının Planlanması
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Hayvan Barınaklarının Planlanması BSM415 7 3 + 0 4,0 Pdf
Birim Bölüm
BİYOSİSTEM MÜHENDİSLİĞİ
Derece Seviye Lisans - Seçmeli - Türkçe
Dersin Verilişi Yüz yüze
EBS Koordinatörü Prof. Dr. Ramazan MERAL
Ders Veren Prof. Dr. Ramazan MERAL
Amaç

Öğrencilerin hayvan barınakların planlanmasında genel bilgi edinmelerini sağlamak; süt sığırcılığı ve besi sığırcılığında genel planlama ilkelerini kavramak, koyun ağıllarında, tavuk kümesleri ve diğer hayvan barınaklarında konularında bilgi edinmelerini sağlamaktır .

Ders İçeriği

Hayvansal üretim yapıları, genel planlama ilkeleri , büyükbaş, küçükbaş ve kanatlı hayvan yetiştiriciliğinde barınak tipleri ve barınak çevre koşulları denetimi .

Ders Kaynakları Tarımsal yapılar 2011, Metin OLGUN, Ankara Üniversitesi Ziraat ve Doğa Bilimleri Fakültesi Ders Kitapları
Açıldığı Öğretim Yılı 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Ara Sınav 1 30
Ödev (Sunum) 20
Toplam 50
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Final %50
Toplam %50
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %50
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %50
Toplam %100
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Dinleme ve anlamlandırma Ders 3 14 42
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Sınıf Dışı Çalışma 3 10 30
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması Grup Çalışması 5 2 10
Gözlem/durumları işleme, Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma Saha / Arazi Çalışması 4 1 4
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Küçük Grup Tartışması 5 2 10
Ödev (Sunum) Ödev (Sunum) 4 1 4
Dönem Sonu Uygulaması Dönem Sonu Uygulaması 1 1 1
Ara Sınav 1 Ara Sınav 1 1 1 1
Toplam İş Yükü (Saat) 102
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 4
AKTS 4,0
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Ders hakkında genel bilgi, temel kavramlar Ders
2 Hayvan barınaklarında çevre koşulları (ısı, yalıtım, ısı dengesi) Ders
3 Hayvan barınaklarında çevre koşulları (havalandırma, ısıtma-soğutma, aydınlatma) Ders
3 Hayvan barınaklarında çevre koşulları (havalandırma, ısıtma-soğutma, aydınlatma) Ders
5 Süt sığırı ahırları Ders
5 Süt sığırı ahırları Ders
7 Ara sınav Ders
8 Besi sığırı ahırları Ders
8 Besi sığırı ahırları Ders
10 Ahır özel bölmeler Ders
11 Ağıllar Ders
12 Tavuk kümesleri Ders
12 Tavuk kümesleri Ders
14 Gübre yönetimi Ders
15 Yarıyıl sonu sınavı Ders
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Tarımsal işletmeler ve yapılanmaları hakkında bilgi sahibi olma Yazılı Sınav Ders Dinleme ve anlamlandırma
Hayvansal barınakların üretimdeki önemini kavrayabilme ve genel durumunu karşılaştırabilme Yazılı Sınav Ders Dinleme ve anlamlandırma
Farklı hayvan türleri için barınak koşullarını ve planlama ölçütlerini öğrenme Yazılı Sınav Ders Dinleme ve anlamlandırma
Hayvan barınaklarının planlanmasında teknolojik gelişmelerin takip edilebilmesi Yazılı Sınav Ders Dinleme ve anlamlandırma
; ; ; ;
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
Tarımsal işletmeler ve yapılanmaları hakkında bilgi sahibi olma 2 4 3 3 3 3 4 4 4 2 2
Hayvansal barınakların üretimdeki önemini kavrayabilme ve genel durumunu karşılaştırabilme 2 4 3 3 2 4 4 3 4 4 2
Farklı hayvan türleri için barınak koşullarını ve planlama ölçütlerini öğrenme 2 4 3 3 2 5 5 2 4 3 2
Hayvan barınaklarının planlanmasında teknolojik gelişmelerin takip edilebilmesi 1 4 4 5 4 5 5 3 4 3 3
Ortalama Değer 1,75 4 3,25 3,5 2,75 4,25 4,5 3 4 3 2,25