| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
| Hayvan Barınaklarının Planlanması | BSM415 | 7 | 2 + 1 | 4,0 |
| Birim Bölüm | BİYOSİSTEM MÜHENDİSLİĞİ |
| Derece Seviye | Lisans - Seçmeli - Türkçe |
| Dersin Verilişi | Yüz yüze |
| EBS Koordinatörü | Prof. Dr. Ramazan MERAL (Yıl: 2022 - 2023) |
| Ders Veren | Prof. Dr. Ramazan MERAL |
| Amaç |
Öğrencilerin hayvan barınakların planlanmasında genel bilgi edinmelerini sağlamak; süt sığırcılığı ve besi sığırcılığında genel planlama ilkelerini kavramak, koyun ağıllarında, tavuk kümesleri ve diğer hayvan barınaklarında konularında bilgi edinmelerini sağlamaktır . |
| Ders İçeriği |
Hayvansal üretim yapıları, genel planlama ilkeleri , büyükbaş, küçükbaş ve kanatlı hayvan yetiştiriciliğinde barınak tipleri ve barınak çevre koşulları denetimi . |
| Ders Kaynakları |
Tarımsal yapılar 2011, Metin OLGUN, Ankara Üniversitesi Ziraat ve Doğa Bilimleri Fakültesi Ders Kitapları
|
| Açıldığı Öğretim Yılı | 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025 2025 - 2026 |
| Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Ara Sınav 1 | 30 |
| Ödev 1 | 10 |
| Ödev 2 | 10 |
| Toplam | 50 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Final | %50 |
| Toplam | %50 |
| Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %50 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %50 |
| Toplam | %100 |
| Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
|
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
|
Destek Dersleri
|
0
|
|
Ek Dersler
|
0
|
|
Kategori
|
0
|
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
| Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 3 | 14 | 42 |
| Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 3 | 10 | 30 |
| Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması | Grup Çalışması | 5 | 2 | 10 |
| Gözlem/durumları işleme, Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma | Saha / Arazi Çalışması | 4 | 1 | 4 |
| Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Küçük Grup Tartışması | 5 | 2 | 10 |
| Ödev (Sunum) | Ödev (Sunum) | 4 | 1 | 4 |
| Dönem Sonu Uygulaması | Dönem Sonu Uygulaması | 1 | 1 | 1 |
| Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 1 | 1 | 1 |
| Toplam İş Yükü (Saat) | 102 | |||
| AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 4 | |||
| AKTS | 4,0 | |||
| Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
|---|---|---|
| 1 | Ders hakkında genel bilgi, temel kavramlar | Ders |
| 2 | Hayvan barınaklarında çevre koşulları (ısı, yalıtım, ısı dengesi) | Ders |
| 3 | Hayvan barınaklarında çevre koşulları (havalandırma, ısıtma-soğutma, aydınlatma) | Ders |
| 3 | Hayvan barınaklarında çevre koşulları (havalandırma, ısıtma-soğutma, aydınlatma) | Ders |
| 5 | Süt sığırı ahırları | Ders |
| 5 | Süt sığırı ahırları | Ders |
| 7 | Ara sınav | Ders |
| 8 | Besi sığırı ahırları | Ders |
| 8 | Besi sığırı ahırları | Ders |
| 10 | Ahır özel bölmeler | Ders |
| 11 | Ağıllar | Ders |
| 12 | Tavuk kümesleri | Ders |
| 12 | Tavuk kümesleri | Ders |
| 14 | Gübre yönetimi | Ders |
| 15 | Yarıyıl sonu sınavı | Ders |
| Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
| Tarımsal işletmeler ve yapılanmaları hakkında bilgi sahibi olma | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
| Hayvansal barınakların üretimdeki önemini kavrayabilme ve genel durumunu karşılaştırabilme | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
| Farklı hayvan türleri için barınak koşullarını ve planlama ölçütlerini öğrenme | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
| Hayvan barınaklarının planlanmasında teknolojik gelişmelerin takip edilebilmesi | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Tarımsal işletmeler ve yapılanmaları hakkında bilgi sahibi olma | 2 | 4 | 3 | 3 | 3 | 3 | 4 | 4 | 4 | 2 | 2 | ;
| Hayvansal barınakların üretimdeki önemini kavrayabilme ve genel durumunu karşılaştırabilme | 2 | 4 | 3 | 3 | 2 | 4 | 4 | 3 | 4 | 4 | 2 | ;
| Farklı hayvan türleri için barınak koşullarını ve planlama ölçütlerini öğrenme | 2 | 4 | 3 | 3 | 2 | 5 | 5 | 2 | 4 | 3 | 2 | ;
| Hayvan barınaklarının planlanmasında teknolojik gelişmelerin takip edilebilmesi | 1 | 4 | 4 | 5 | 4 | 5 | 5 | 3 | 4 | 3 | 3 | ;
| Ortalama Değer | 1,75 | 4 | 3,25 | 3,5 | 2,75 | 4,25 | 4,5 | 3 | 4 | 3 | 2,25 |