EN
  • Anasayfa
  • BSM417 Bitki Koruma Makineleri (2024 - 2025 / 7. Yarıyıl)
  • EN
BSM417 - Bitki Koruma Makineleri
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Bitki Koruma Makineleri BSM417 7 3 + 0 4,0 Pdf
Birim Bölüm
BİYOSİSTEM MÜHENDİSLİĞİ
Derece Seviye Lisans - Seçmeli - Türkçe
Dersin Verilişi Yüz yüze
EBS Koordinatörü Prof. Dr. Bahadır SAYINCI
Ders Veren Prof. Dr. Bahadır SAYINCI
Amaç

Kimyasal mücadelede kullanılan ilaç uygulama yöntemlerini, ilaç formülasyonlarını, hedef yüzeye bağlı olarak damla tutunmasında etkili faktörleri, ilaç sürüklenmesine etkili faktörleri, sıvı parçalama yöntemlerini, bitki koruma makinalarının seçimi, işletilmesi ve bakımını öğretmek

Ders İçeriği

Hastalık, zararlı ve yabancı ot kontrolünde kimyasal mücadele yöntemi, pestisit formulasyon biçimleri, hedef yüzeyler ve özellikleri, püskürtme damlaları, hidrolik memeler, elde ve sırtta çalıştırılan hidrolik pülverizatörler, traktörle çalıştırılan tarla ve bahçe pülverizatörleri, hava akımlı tarla ve bahçe pülverizatörleri, kontrollü damla uygulama tekniği (CDA), Elektrostatik püskürtme, ilaç sürüklenmesi, tohum ve alan ilaçlaması, dumanlama, sulama suyu ile kimyasal uygulama, fumigasyon ve diğer teknikler, kalibrasyon ve bakım

Ders Kaynakları G. A. Matthews, 2000. Pesticide Application Methods. ISBN: 9780470760130, Blackwell Science Ltd. doi: 10.1002/9780470760130
E. Dursun, İ Çilingir, 2010. Bitki Koruma Makinaları. Ankara Üniversitesi Ziraat Fakültesi Yayınları
Açıldığı Öğretim Yılı 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Ara Sınav 1 20
Kısa Sınav 1 10
Kısa Sınav 2 10
Ödev 1 10
Toplam 50
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Final %50
Toplam %50
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %50
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %50
Toplam %100
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
20
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
70
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
10
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Dinleme ve anlamlandırma Ders 3 14 42
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Sınıf Dışı Çalışma 1 14 14
Önceden planlanmış özel beceriler Problem Çözme 1 14 14
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme Gösterim 2 13 26
Ara Sınav 1 Ara Sınav 1 2 1 2
Kısa Sınav 1 Kısa Sınav 1 1 1 1
Kısa Sınav 2 Kısa Sınav 2 1 1 1
Final Final 2 1 2
Toplam İş Yükü (Saat) 102
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 4
AKTS 4,0
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Ekonomik zarar eşiği ve ekonomik zarar düzeyi Ders
2 Bitki koruma ilaçları sınıflandırılması, kalıcılıkları, kullanım durumu, etki şekilleri,uygulamada güvenlik önlemleri Ders
3 Bitki koruma makinalarının sınıflandırılması, pülverizasyon tekniği, uygulama hacmi, damla çapı, yüzey kaplama oranı Ders Gösterim
4 Pülverizasyon karakteristikleri Ders
5 Damla oluşumu, hedefe taşınma ve sürüklenme Ders Gösterim
6 Pülverizatörlerin çalışma ilkesi ve ana organları Ders
7 Pülverizatörlerde kullanılan pompalar Ders
8 Pülverizatörlerde debi ayar sistemleri, depolar, püskürtme askı sistemleri, depo doldurma sistemleri Ders
9 Pülverizatörlede kullanılan memeler Ders
10 Basınç enerjisi ve kinetik enerjiyle çalışan memeler Ders
11 Sıvı bitki koruma ilaçlarının elektrostatik yükle yüklenmesi Ders
12 Tozlayıcılar ve Mikro granül uygulayıcıları, Fümigasyon ve toprak sterilizasyonu, dumanlama Ders
13 Pülverizatörlerde kalibrasyon ilkeleri ve yöntemleri Ders
14 Farklı tip pülverizatörlerde kalibrasyona yönelik yaklaşımlar Ders
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Tarımsal mücadele yöntemlerini öğrenir Yazılı Sınav Ders Tartışmalı Ders Gösterim Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme
Damla oluşturma tekniklerini öğrenir Yazılı Sınav Ders Tartışmalı Ders Gösterim Laboratuar Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması
Damlanın hedefe taşınması ve yüzeyde tutunmasına etki eden faktörleri öğrenir Yazılı Sınav Ders Tartışmalı Ders Gösterim Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme
Damla çapı ölçme yöntemlerini öğrenir Yazılı Sınav Ders Tartışmalı Ders Gösterim Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme
Pülverizatörleri öğrenir ve kalibrasyonunu yapar Yazılı Sınav Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Gösterim Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme
; ; ; ; ;
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
Tarımsal mücadele yöntemlerini öğrenir 1 1 1 1 1 3 1 3 3 1 3
Damla oluşturma tekniklerini öğrenir 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 3
Damlanın hedefe taşınması ve yüzeyde tutunmasına etki eden faktörleri öğrenir 3 1 1 2 3 1 1 1 1 1 1
Damla çapı ölçme yöntemlerini öğrenir 2 1 1 4 3 1 1 2 1 1 1
Pülverizatörleri öğrenir ve kalibrasyonunu yapar 3 1 2 3 4 1 3 2 5 4 2
Ortalama Değer 2 1 1,2 2,2 2,4 1,4 1,4 1,8 2,2 1,6 2