EN
  • Anasayfa
  • BSM402 Mezuniyet Çalışması II (2024 - 2025 / 8. Yarıyıl)
  • EN
BSM402 - Mezuniyet Çalışması II
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Mezuniyet Çalışması II BSM402 8 0 + 4 3,0 Pdf
Birim Bölüm
BİYOSİSTEM MÜHENDİSLİĞİ
Derece Seviye Lisans - Zorunlu - Türkçe
Dersin Verilişi
EBS Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi Hüseyin Tevfik GÜLTAŞ
Ders Veren Prof. Dr. Bahadır SAYINCI Prof. Dr. Ramazan MERAL Dr. Öğr. Üyesi Murat KARAER Dr. Öğr. Üyesi Hüseyin Tevfik GÜLTAŞ Dr. Öğr. Üyesi Kutalmış TURHAL
Amaç

Ders İçeriği

Ders Kaynakları Dersi veren öğretim üyesinin ders notları
Biyosistem Mühendisliği ile ilgili tüm açık kaynaklar
Açıldığı Öğretim Yılı 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Ara Sınav 1 20
Ödev 1 15
Ödev 2 15
Toplam 50
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Dönem Sonu Uygulaması %50
Toplam %50
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %50
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %50
Toplam %100
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
80
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
20
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Dinleme ve anlamlandırma Ders 1 14 14
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Tartışmalı Ders 1 14 14
Önceden planlanmış özel beceriler Problem Çözme 1 14 14
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması Grup Çalışması 1 5 5
Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması Laboratuar 1 10 10
Ara Sınav 1 Ara Sınav 1 2 1 2
Ödev 1 Ödev 1 6 2 12
Kısa Sınav 1 Kısa Sınav 1 2 1 2
Kısa Sınav 2 Kısa Sınav 2 2 1 2
Final Final 2 1 2
Toplam İş Yükü (Saat) 77
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 3,02
AKTS 3,0
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Proje konusu ve hazırlama ile ilgili çalışmalar Tartışmalı Ders
1 Proje konusu ve hazırlama ile ilgili çalışmalar Tartışmalı Ders
1 Proje konusu ve hazırlama ile ilgili çalışmalar Tartışmalı Ders
1 Proje konusu ve hazırlama ile ilgili çalışmalar Tartışmalı Ders
1 Proje konusu ve hazırlama ile ilgili çalışmalar Tartışmalı Ders
1 Proje konusu ve hazırlama ile ilgili çalışmalar Tartışmalı Ders
1 Proje konusu ve hazırlama ile ilgili çalışmalar Tartışmalı Ders
1 Proje konusu ve hazırlama ile ilgili çalışmalar Tartışmalı Ders
1 Proje konusu ve hazırlama ile ilgili çalışmalar Tartışmalı Ders
1 Proje konusu ve hazırlama ile ilgili çalışmalar Tartışmalı Ders
1 Proje konusu ve hazırlama ile ilgili çalışmalar Tartışmalı Ders
1 Proje konusu ve hazırlama ile ilgili çalışmalar Tartışmalı Ders
1 Proje konusu ve hazırlama ile ilgili çalışmalar Tartışmalı Ders
1 Proje konusu ve hazırlama ile ilgili çalışmalar Tartışmalı Ders
1 Proje konusu ve hazırlama ile ilgili çalışmalar Tartışmalı Ders
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Biyosistem mühendisliği açısından önemli bir problemin çözümüne yönelik yöntem ve araçların tasarımı konusunda öğrendiklerini sentezleyebilme Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
Gruplar halinde çalışarak takım çalışması deneyimi kazanabilme; Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
Ucu açık tasarım projesi aracılığıyla, problem tanımlama, alternatif kavram yaratma, kavram seçimi ve geliştirme, çözüme ulaşma konularında deneyim sahibi olabilme Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
Projeyi belirli bir akış diyagramı içerisinde yazılı ve sözlü olarak sunabilme Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
; ; ; ;
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
Biyosistem mühendisliği açısından önemli bir problemin çözümüne yönelik yöntem ve araçların tasarımı konusunda öğrendiklerini sentezleyebilme 4 4 4 3 2 4 4 3 2 4 1
Gruplar halinde çalışarak takım çalışması deneyimi kazanabilme; 4 5 2 4 2 5 4 4 2 4 1
Ucu açık tasarım projesi aracılığıyla, problem tanımlama, alternatif kavram yaratma, kavram seçimi ve geliştirme, çözüme ulaşma konularında deneyim sahibi olabilme 4 5 4 4 2 5 4 2 1 4 1
Projeyi belirli bir akış diyagramı içerisinde yazılı ve sözlü olarak sunabilme 4 5 2 2 2 4 5 4 1 4 1
Ortalama Değer 4 4,75 3 3,25 2 4,5 4,25 3,25 1,5 4 1