Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Mezuniyet Çalışması II | BSM402 | 8 | 0 + 4 | 3,0 |
Birim Bölüm | BİYOSİSTEM MÜHENDİSLİĞİ |
Derece Seviye | Lisans - Zorunlu - Türkçe |
Dersin Verilişi | |
EBS Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Hüseyin Tevfik GÜLTAŞ |
Ders Veren | Prof. Dr. Bahadır SAYINCI Prof. Dr. Ramazan MERAL Dr. Öğr. Üyesi Murat KARAER Dr. Öğr. Üyesi Hüseyin Tevfik GÜLTAŞ Dr. Öğr. Üyesi Kutalmış TURHAL |
Amaç | |
Ders İçeriği | |
Ders Kaynakları |
Dersi veren öğretim üyesinin ders notları
Biyosistem Mühendisliği ile ilgili tüm açık kaynaklar |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Ara Sınav 1 | 20 |
Ödev 1 | 15 |
Ödev 2 | 15 |
Toplam | 50 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Dönem Sonu Uygulaması | %50 |
Toplam | %50 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %50 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %50 |
Toplam | %100 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
80
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
20
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 1 | 14 | 14 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 1 | 14 | 14 |
Önceden planlanmış özel beceriler | Problem Çözme | 1 | 14 | 14 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması | Grup Çalışması | 1 | 5 | 5 |
Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması | Laboratuar | 1 | 10 | 10 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 2 | 1 | 2 |
Ödev 1 | Ödev 1 | 6 | 2 | 12 |
Kısa Sınav 1 | Kısa Sınav 1 | 2 | 1 | 2 |
Kısa Sınav 2 | Kısa Sınav 2 | 2 | 1 | 2 |
Final | Final | 2 | 1 | 2 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 77 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 3,02 | |||
AKTS | 3,0 |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Proje konusu ve hazırlama ile ilgili çalışmalar | Tartışmalı Ders |
1 | Proje konusu ve hazırlama ile ilgili çalışmalar | Tartışmalı Ders |
1 | Proje konusu ve hazırlama ile ilgili çalışmalar | Tartışmalı Ders |
1 | Proje konusu ve hazırlama ile ilgili çalışmalar | Tartışmalı Ders |
1 | Proje konusu ve hazırlama ile ilgili çalışmalar | Tartışmalı Ders |
1 | Proje konusu ve hazırlama ile ilgili çalışmalar | Tartışmalı Ders |
1 | Proje konusu ve hazırlama ile ilgili çalışmalar | Tartışmalı Ders |
1 | Proje konusu ve hazırlama ile ilgili çalışmalar | Tartışmalı Ders |
1 | Proje konusu ve hazırlama ile ilgili çalışmalar | Tartışmalı Ders |
1 | Proje konusu ve hazırlama ile ilgili çalışmalar | Tartışmalı Ders |
1 | Proje konusu ve hazırlama ile ilgili çalışmalar | Tartışmalı Ders |
1 | Proje konusu ve hazırlama ile ilgili çalışmalar | Tartışmalı Ders |
1 | Proje konusu ve hazırlama ile ilgili çalışmalar | Tartışmalı Ders |
1 | Proje konusu ve hazırlama ile ilgili çalışmalar | Tartışmalı Ders |
1 | Proje konusu ve hazırlama ile ilgili çalışmalar | Tartışmalı Ders |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Biyosistem mühendisliği açısından önemli bir problemin çözümüne yönelik yöntem ve araçların tasarımı konusunda öğrendiklerini sentezleyebilme | Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | |
Gruplar halinde çalışarak takım çalışması deneyimi kazanabilme; | Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | |
Ucu açık tasarım projesi aracılığıyla, problem tanımlama, alternatif kavram yaratma, kavram seçimi ve geliştirme, çözüme ulaşma konularında deneyim sahibi olabilme | Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | |
Projeyi belirli bir akış diyagramı içerisinde yazılı ve sözlü olarak sunabilme | Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Biyosistem mühendisliği açısından önemli bir problemin çözümüne yönelik yöntem ve araçların tasarımı konusunda öğrendiklerini sentezleyebilme | 4 | 4 | 4 | 3 | 2 | 4 | 4 | 3 | 2 | 4 | 1 | ;
Gruplar halinde çalışarak takım çalışması deneyimi kazanabilme; | 4 | 5 | 2 | 4 | 2 | 5 | 4 | 4 | 2 | 4 | 1 | ;
Ucu açık tasarım projesi aracılığıyla, problem tanımlama, alternatif kavram yaratma, kavram seçimi ve geliştirme, çözüme ulaşma konularında deneyim sahibi olabilme | 4 | 5 | 4 | 4 | 2 | 5 | 4 | 2 | 1 | 4 | 1 | ;
Projeyi belirli bir akış diyagramı içerisinde yazılı ve sözlü olarak sunabilme | 4 | 5 | 2 | 2 | 2 | 4 | 5 | 4 | 1 | 4 | 1 | ;
Ortalama Değer | 4 | 4,75 | 3 | 3,25 | 2 | 4,5 | 4,25 | 3,25 | 1,5 | 4 | 1 |