Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Yenilenebilir Enerji Kaynakları | BSM410 | 8 | 3 + 0 | 4,0 |
Birim Bölüm | BİYOSİSTEM MÜHENDİSLİĞİ |
Derece Seviye | Lisans - Zorunlu - Türkçe |
Dersin Verilişi | Teorik ve uygulamalı olarak verilecektir. Ders sınıfta birebir öğrecilerle anlatımı olacaktır. |
EBS Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Kutalmış TURHAL |
Ders Veren | Doç. Dr. Burçin ATILGAN TÜRKMEN |
Amaç |
Enerjinin tanımını ve sınıflandırılmasını izah etmek, yenilenebilir enerjinin bu sınıflamadaki yerini göstermek ve yenilenebilir enerji kaynaklarını sınıflayıp detaylı incelemek. |
Ders İçeriği |
Ulusal ve uluslararası mevzuat, Güneş enerjisi, Rüzgar enerjisi, Hidroelektrik Santraller, Jeotermal Enerji, Gelgit ve Dalga enerjisi, Biyoyakıt-biyokütle, Hidrojen enerjisi. |
Ders Kaynakları |
Alternatif Enerji Kaynakları ve Bursa İlindeki Potansiyeli”,Tez Çalışması,Nurgül KOÇ, 2001 BURSA
|
Açıldığı Öğretim Yılı | 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Ara Sınav 1 | 30 |
Ödev 1 | 30 |
Toplam | 60 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Final | %40 |
Toplam | %40 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %60 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %40 |
Toplam | %100 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
20
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
10
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
10
|
Temel Meslek Dersleri
|
30
|
Uygulama Dersleri
|
10
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
10
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
10
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 3 | 14 | 42 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 3 | 14 | 42 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 1 | 14 | 14 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 3 | 1 | 3 |
Final | Final | 3 | 1 | 3 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 104 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 4,08 | |||
AKTS | 4,0 |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | 1. Ders: Dersin tanıtımı ve içeriği 2. Ders: Enerjinin tanımı ve sınıflaması | Ders |
2 | 1. Ders: Yenilenebilir Enerji Kaynakları’nın tanımı ve sınıflaması 2. Ders: Güneş Enerjisi. | Ders Gösterim |
3 | 1. Ders: Güneş Enerjisi 2. Ders: Güneş Pilleri. | Ders Gösterim |
4 | 1. Ders: Hidroelektrik Enerjisi 2. Ders: Hidroelektrik Enerjisi | Ders |
5 | 1. Ders: Biyokütle Enerjisi 2. Ders: Biyokütle Enerjisi | Ders |
7 | 1. Ders: Rüzgar Enerjisi 2. Ders: Rüzgar Enerjisi | Ders Gösterim |
8 | Ara sınav | Problem Çözme |
9 | 1. Ders: Dalga Enerjisi 2. Ders: Dalga Enerjisi | Ders |
10 | 1. Ders: Jeotermal Enerji 2. Ders: Jeotermal Enerji | Ders |
11 | 1. Ders: Nükleer Enerji 2. Ders: Nükleer Enerji | Ders Tartışmalı Ders |
12 | 1. Ders: Hidrojen Enerjisi 2. Ders: Hidrojen Enerjisi | Ders Tartışmalı Ders |
13 | 1. Ders: İntegrasyon 2. Ders: İntegrasyon | Ders |
14 | Genel tekrar | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Grup Çalışması |
14 | Genel tekrar | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Grup Çalışması |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Yenilenebilir Enerji Kaynaklarını tanımak | Ödev / Proje | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Sonlu enerji kaynaklarını tanımak | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
İçinde bulunulan şartlarda Yenilenebilir Enerji Kaynaklarından hangisinin tercih edilmesi gerektiğine karar verebilmek. | Ödev / Proje | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Yenilenebilir Enerji Kaynaklarını tanımak | 3 | - | - | 1 | - | 4 | 2 | 2 | 4 | - | 1 | ;
Sonlu enerji kaynaklarını tanımak | 3 | 1 | 1 | - | - | 4 | 2 | 2 | 4 | 1 | - | ;
İçinde bulunulan şartlarda Yenilenebilir Enerji Kaynaklarından hangisinin tercih edilmesi gerektiğine karar verebilmek. | 3 | - | - | - | 2 | 2 | 5 | - | - | - | - | ;
Ortalama Değer | 3 | 0,33 | 0,33 | 0,33 | 0,67 | 3,33 | 3 | 1,33 | 2,67 | 0,33 | 0,33 |