| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
| Yenilenebilir Enerji Kaynakları | BSM410 | 8 | 3 + 0 | 4,0 |
| Birim Bölüm | BİYOSİSTEM MÜHENDİSLİĞİ |
| Derece Seviye | Lisans - Zorunlu - Türkçe |
| Dersin Verilişi | Teorik ve uygulamalı olarak verilecektir. Ders sınıfta birebir öğrecilerle anlatımı olacaktır. |
| EBS Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Kutalmış TURHAL (Yıl: 2024 - 2025) |
| Ders Veren | |
| Amaç |
Enerjinin tanımını ve sınıflandırılmasını izah etmek, yenilenebilir enerjinin bu sınıflamadaki yerini göstermek ve yenilenebilir enerji kaynaklarını sınıflayıp detaylı incelemek. |
| Ders İçeriği |
Ulusal ve uluslararası mevzuat, Güneş enerjisi, Rüzgar enerjisi, Hidroelektrik Santraller, Jeotermal Enerji, Gelgit ve Dalga enerjisi, Biyoyakıt-biyokütle, Hidrojen enerjisi. |
| Ders Kaynakları |
Alternatif Enerji Kaynakları ve Bursa İlindeki Potansiyeli”,Tez Çalışması,Nurgül KOÇ, 2001 BURSA
|
| Açıldığı Öğretim Yılı | 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025 |
| Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | 0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | %0 |
| Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
| Toplam | %0 |
| Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
|
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
|
Destek Dersleri
|
0
|
|
Ek Dersler
|
0
|
|
Kategori
|
0
|
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
| Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 3 | 14 | 42 |
| Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 3 | 14 | 42 |
| Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 1 | 14 | 14 |
| Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 3 | 1 | 3 |
| Final | Final | 3 | 1 | 3 |
| Toplam İş Yükü (Saat) | 104 | |||
| AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 4,08 | |||
| AKTS | 4,0 | |||
| Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
|---|---|---|
| 1 | 1. Ders: Dersin tanıtımı ve içeriği 2. Ders: Enerjinin tanımı ve sınıflaması | Ders |
| 2 | 1. Ders: Yenilenebilir Enerji Kaynakları’nın tanımı ve sınıflaması 2. Ders: Güneş Enerjisi. | Ders Gösterim |
| 3 | 1. Ders: Güneş Enerjisi 2. Ders: Güneş Pilleri. | Ders Gösterim |
| 4 | 1. Ders: Hidroelektrik Enerjisi 2. Ders: Hidroelektrik Enerjisi | Ders |
| 5 | 1. Ders: Biyokütle Enerjisi 2. Ders: Biyokütle Enerjisi | Ders |
| 7 | 1. Ders: Rüzgar Enerjisi 2. Ders: Rüzgar Enerjisi | Ders Gösterim |
| 8 | Ara sınav | Problem Çözme |
| 9 | 1. Ders: Dalga Enerjisi 2. Ders: Dalga Enerjisi | Ders |
| 10 | 1. Ders: Jeotermal Enerji 2. Ders: Jeotermal Enerji | Ders |
| 11 | 1. Ders: Nükleer Enerji 2. Ders: Nükleer Enerji | Ders Tartışmalı Ders |
| 12 | 1. Ders: Hidrojen Enerjisi 2. Ders: Hidrojen Enerjisi | Ders Tartışmalı Ders |
| 13 | 1. Ders: İntegrasyon 2. Ders: İntegrasyon | Ders |
| 14 | Genel tekrar | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Grup Çalışması |
| 14 | Genel tekrar | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Grup Çalışması |
| Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
| Yenilenebilir Enerji Kaynaklarını tanımak | Ödev / Proje | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
| Sonlu enerji kaynaklarını tanımak | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
| İçinde bulunulan şartlarda Yenilenebilir Enerji Kaynaklarından hangisinin tercih edilmesi gerektiğine karar verebilmek. | Ödev / Proje | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Yenilenebilir Enerji Kaynaklarını tanımak | 3 | - | - | 1 | - | 4 | 2 | 2 | 4 | - | 1 | ;
| Sonlu enerji kaynaklarını tanımak | 3 | 1 | 1 | - | - | 4 | 2 | 2 | 4 | 1 | - | ;
| İçinde bulunulan şartlarda Yenilenebilir Enerji Kaynaklarından hangisinin tercih edilmesi gerektiğine karar verebilmek. | 3 | - | - | - | 2 | 2 | 5 | - | - | - | - | ;
| Ortalama Değer | 3 | 0,33 | 0,33 | 0,33 | 0,67 | 3,33 | 3 | 1,33 | 2,67 | 0,33 | 0,33 |